Off-topic discussies
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

AnneJ
09-10-2015 om 16:10
Vluchtelingen
Vervolg op: http://www.ouders.nl/forum/algemeen-ouderschap/because-we-carry

Miraya
18-11-2015 om 09:11
vrouwen
'Ja, vrouwen plegen ook aanslagen, maar de kans is veel minder groot.'
Eén van de acht of negen terroristen in Parijs was vermoedelijk een vrouw. Toch een kans van ruim 11 % dus.

M Lavell
18-11-2015 om 09:11
Interessante stelling
Om maar wat nieuws in te brengen: Gisteren zei Wierd Duk bij Pauw dat IS vooral door Tjetjenen in elkaar is gezet. Derk Sauer (die het niet altijd met Wierd eens is) bevestigde dat.
Dat, in combinatie met de gevonden drugs bij de terroristen, bevestigt eens te meer mijn idee dat we te maken hebben met beroepshooligans, criminelen die met geweld hun positie opeisen.
Dan lijkt dit Islamitisch geweld ineens veel meer op het geweld van de Maffia in Italië en Mexico. Net zo religieus, rücksichtslos en gewelddadig.

Mark74
18-11-2015 om 10:11
Drugs
Zijn er nu al drugs gevonden Lavell...?
Goh, jij weet meer dan de rest van de wereld.
Je bedoelt die naalden. Die volgens verschillende experts waarschijnlijk zijn gebruikt door de politie om sporen veilig te stellen.
Je kletst maar weer wat. Doe je wel vaker, als het in je straatje past. Een ander val je er op aan als je denkt dat je iets gevonden hebt (meestal is dat niet zo) en zelf speculeer je er maar op los. Zoalng de speculaties maar de kant opgaan die jou bevalt.
IS vooral doot Tjetsjenen opgezet? Tja, er zojn behoorlijk wat Tjetsjenen bij IS, maar nog veel en veel meer Arabieren. IS is een Iraakse uitvinding. Begonnen als Iraaks filiaal van Al-Qaida onder Al-Zarqawi.
Kun jij wel feiten van fictie onderscheiden, of geloof je alles zodra je ergens iets hoort dat in je straatje past?
Nu ook weer, alles om maar een kans aan te grijpen dat deze terroristen geen moslimextremisten zijn. Volgens jou zijn het maffialeden die hun positie opeisen. Hoe lachwekkend. Maffialeden die zelfmoordaanslagen plegen. Die willekeurig mensen doden? De maffia is een bedrijf, gericht op winst maken, veel winst. Die plegen niet lukraak aanslagen en offeren hun beste mensen op voor iets dat niet noodzakelijk is.
Wat een idiote suggesties doe jij toch.

M Lavell
18-11-2015 om 10:11
Internationale criminaliteit
IS is ook een bedrijf gericht op winst maken. Er gaan miljarden om.
"Maffialeden die zelfmoordaanslagen plegen. "
Nou nee. Die hebben daar hun knechten voor.
Ongetwijfeld krijgen die jongetjes ook de hemel beloofd, of op zijn minst de belofte dat hun familie niks zal overkomen.
Dat er drugs wordt gebruikt bij dit soort geweld is geen geheim.
Overigens is Wierd Duk jouw vriend. Althans, zo heb jij 'm in deze discussie al meermalen aangehaald.
"Nu ook weer, alles om maar een kans aan te grijpen dat deze terroristen geen moslimextremisten zijn. "
Het is zinnig om het werkelijke probleem te bespreken.
Het steeds maar over de Islam hebben leidt ernstig af van het werkelijke probleem.
Dat is drugs.
Wapenhandel.
Internationale criminaliteit.
De War Lords in Afghanistan doen het ook om de drugs.

tsjor
18-11-2015 om 19:11
Ach zo
#826 Dus zo verantwoord jij je seksisme en je schandalige wijze waarop je met een vrouw discussieert: je vermoedt dat ze nog wel erger heeft meegemaakt, dus kan dit er nog wel bij.
Hoe ziek kan een mens zijn?
Tsjor

tsjor
18-11-2015 om 19:11
Olie
IS verzamelt geld door de verkoop van olie. We zouden IS-vrije olie kunnen eisen: olie waarvan zeker is dat die niet uit IS-gebieden komt. Zorgen dat de geldkraan dichtgedraaid wordt lijkt mij effectiever dan bombarderen of een grondoorlog gaan voeren. Maar ik ben geen oorlogsdeskundige.
Tsjor

Ad Hombre
18-11-2015 om 20:11
Overdreven
Is dit hele gedoe een reactie op deze opmerking?
"Ik kan alleen maar zeggen dat als dat de grootste vernedering was die je in je leven hebt meegemaakt, je weinig te klagen hebt."
Kan iemand me uitleggen wat hier zo verschrikkelijk aan is? Ik krijg wel erger naar mijn hoofd geslingerd op dit forum.
Of is dit nu een voorbeeld van een zo'n mannen van Mars en vrouwen van Venus ding waar ze het wel eens over hebben?

Ad Hombre
18-11-2015 om 22:11
Kowalski
"Kijk even naar #345 van deze discussie"
OK, daar kan ik me wat bij voorstellen, maar... dat is bijna een maand geleden! Misschein had forumbeheer daar wat eerder bijgeroepen moeten worden.

Wikkaa
19-11-2015 om 01:11
bericht 345
Ik schrok zelf enorm van bericht 345. Daar heeft Mark74 echt een grens mee overschreden.
Omdat daarna een tijd lang niets meer van Mark74 hier verscheen, dacht ik eerst dat hij geband was door forumbeheer. Dat had ik wel gepast gevonden. Daaropvolgend leek negeren voor zoiets misschien wel een juiste strategie.
Later schreef Tsjor dat ze dit bericht juist wilde laten staan omdat daaruit zo duidelijk bleek hoe de vork in de steel zit. Daar is ook veel voor te zeggen.
Maar nu wil ik bij deze duidelijk aangeven dat ik dat bericht van Mark74 uiterst vrouwvijandig, intimiderend, onfatsoenlijk, schandelijk, verwerpelijk, infaam en abject vind.
Ik vind het heel eng om te zien hoe Mark74 steeds verder "radicaliseert". In het begin was ik het op dit forum weliswaar vaak niet met hem eens op, maar soms ook wel, en vond ik zijn berichten vaak grappig of interessant om te lezen. Maar de laatste tijd lijkt hij met het vluchtelingen-topic door te draaien, steeds extremer te worden, ingekapseld in zijn eigen wereld. Eng en zorgelijk. Hij lijkt werkelijk door te draaien.

M Lavell
19-11-2015 om 11:11
Wat doen we in de tussentijd?
Waarmee eens te meer duidelijk wordt dat vrouwvriendelijkheid geen geloofsgrenzen kent.
Als er nou maar een begin van oplossing zou zitten in het labelen van geweld en agressie met een geloof, dan zou er nog wat voor te zeggen zijn. Maar ik zie het niet.
Nou ja, behalve dan dat gewelddadige criminelen niet zelden devote geloofsgenoten zijn met de kerk en de lokale gemeenschap achter zich.
Bovendien is volstrekt duidelijk dat al die mooie westerse mensenrechten de geloofsgenoten bescherming bieden op een manier die werkelijk uitnodigt tot het stichten van kerken om daar alles te doen wat god verboden heeft en dat ook nog eens gesubsidieerd middels belastingkortingen: Zie de Scientologykerk.
Ik ben voor het afschaffen van de extra's die religies krijgen. Ik vind vrijheid van godsdienst iets als vrijheid van meningsuiting. Niets meer dan dat. Voor het uiten van je mening, ook al is dat in vereniging, krijg je ook geen belastingkorting. De vereniging moet wel de jaarrekening opmaken en laten controleren. Het zou goed zijn als kerken, zeker ook lokale afdelingen, dat ook moeten.
Mij benieuwen of daar een democratische meerderheid voor te vinden is.
Blijft weer de vraag: wat doen we in die tussentijd?
Wapens hebben geen mensenrechten. Die kun je en mag je volgen. Van chips, codes en herkenning voorzien. Magnetisch opgespoord, minutieus aan de grens gewogen.
Over wapens zijn we het eens. Er hoeft politiek niet moeilijk gedaan te worden.
Toch?
Amnesty had afgelopen mei al een mening over wapens. Een herhaalde mening.
Waarom toch?
"Een ander ontbrekend aspect in de lijst van 12 maatregelen, is het verband tussen de strijd tegen terreur en het bestrijden van illegale wapenhandel. Amnesty International herhaalt de noodzaak om werk te maken van de uitwerking, uitvoering en evaluatie van het Nationaal Actieplan tegen Illegale Wapenhandel. Er moet bijzondere aandacht gaan naar een betere opspoorbaarheid en registratie van wapens en munitie. De markering en registratie van alle in België geproduceerde, ingevoerde en verkochte munitie moet verplicht worden.
Ook inzake het aan banden leggen van internationale illegale en/of onverantwoorde wapenhandel, schieten de Belgische autoriteiten te kort. Vooral de controle op ondersteunende diensten zoals tussenhandel in en financiering van wapentransfers is zowel in de wet als in de praktijk ondermaats.16"

Kowalski
Mark typt en verzend zijn berichten wat te snel, en is niet subtiel. En gefrustreerd door de naïeve houding van velen hier.
Vrouwen nemen zo'n bericht dan veel te serieus en hebben geen humor.
Ik (vrouw) moest er wel om lachen.
En dat terwijl ik normaal erg gebeten ben op vrouwonvriendeijkheid. Zo kan ik dat nummer Blurred Lines van Robin Thicke niet uitstaan, en Pitbull vind ik ook zeer ergerlijk in zijn vrouwonvriendelijke teksten. Om maar wat te noemen
Maar ik kan me helemaal voorstellen hoe Mark tot deze opmerking kwam: sommige vluchtelingen verkrachten hun vrouwelijke medevluchtelingen, hulpverleners, en/of meisjes/vrouwen in het land waar ze heen vluchten, en Tsjor probeert dat weer te ontkennen of goed te praten. Dat frustreert: omdat zij perse weg wil kijken brengt ze allerlei vrouwen in gevaar. Dan zou je toch bíjna willen dat zij zélf de consequenties zou dragen van haar naïviteit en wegkijkgedrag.

Kowalski
Miriam
"Maar ik zie het niet."
Een waar woord, je ziet het niet.
Maar het is er wel.

M Lavell
19-11-2015 om 12:11
Dat dus
Kowalski"omdat zij perse weg wil kijken brengt ze allerlei vrouwen in gevaar. Dan zou je toch bíjna willen dat zij zélf de consequenties zou dragen van haar naïviteit en wegkijkgedrag."
Volgens mij heb je een zieke geest als je graag wil dat vrouwen verkracht worden om zo je eigen gelijk te halen.
Ik was niet van plan om die ziekte over te nemen.

Miraya
19-11-2015 om 13:11
dat zie ik anders
'sommige vluchtelingen verkrachten hun vrouwelijke medevluchtelingen, hulpverleners, en/of meisjes/vrouwen in het land waar ze heen vluchten, en Tsjor probeert dat weer te ontkennen of goed te praten'
Welnee, NIEMAND praat hun daden goed. NIEMAND ontkent dat het gebeurt. Het enige wat wij 'naïevelingen' doen, is keer op keer uitleggen dat je niet 120.000 vluchtelingen mag en kunt buitensluiten om wat een kleine (!) minderheid uitvreet. Niets meer en niets minder dan dat.
Sommige verkrachters zijn Syriërs. Dus alle Syriërs zijn verkrachters? Nee dus.

Ad Hombre
Miraya
"Sommige verkrachters zijn Syriërs. Dus alle Syriërs zijn verkrachters? Nee dus."
Ik hoop dat je niet ontgaan is dat ik persoonlijk dat punt nooit gemaakt heb.
(gewoon even om te voorkomen dat alle 'tegen' standpunten op een hoop worden gegooid)
Mijn argumenten gaan meer in de richting van dit artikel:
"Refugees aren't a threat, but their kids sure are"

M Lavell
Mag je rustig ontkennen
Miraya de bewering is onzinnig.
Die doet alsof verkrachten een intrinsieke eigenschap is van vluchtelingen. Dat is onzin. Er is bovendien gedaan alsof verkrachten een unieke intrinsieke eigenschap is van moslims. Dat is ook onzin.
In erbarmelijke omstandigheden (oorlog, vlucht, verblijfsomgeving met weinig privacy) gaan mannen vaker over tot verkrachting.
Precies daarom is het noodzakelijk om vluchtelingen goed op te vangen.
Slechte opvang leidt tot veel meer problemen.
Wie vluchtelingen (mannen vooral) slecht behandelt brengt vrouwen in gevaar.

Kowalski
19-11-2015 om 14:11
pfff
Volgens mij heb je een zieke geest als je graag wil dat vrouwen verkracht worden om zo je eigen gelijk te halen.
En wie heeft geschreven dat hij/zij dat wil?
Dát is niet wat er in bericht 345 staat en ook niet wat ik zeg.
Maar door je ogen te sluiten voor wat er gebeurt, help je er bepaald niet aan om verkrachtingen te voorkomen.

M Lavell
19-11-2015 om 14:11
"En wie heeft geschreven dat hij/zij dat wil?"
Jij. Vooruit, je schreef er 'bijna' voor.
'Maar door je ogen te sluiten voor wat er gebeurt, help je er bepaald niet aan om verkrachtingen te voorkomen.'
Je ziet spoken en wil vervolgens dat (ok, je schreef bijna) tsjor verkracht wordt zodat bewezen wordt dat jouw spoken waarheid zijn.
Je kunt ook gewoon genoegen nemen met de gedachte dat tsjor helemaal niks te vrezen heeft. Ze heeft Mark al uitgenodigd om dat zelf met eigen ogen eens te komen zien. Ik denk dat jij ook welkom bent.
Een veilige omgeving is wel belangrijk voor het veilig houden van mensen.
Dat geldt ook voor vluchtelingen.
Goede opvang helpt verkrachtingen te voorkomen.

tsjor
19-11-2015 om 22:11
Recht in het gezicht
Kowalski, jij praat over 'wegkijken': 'Dat frustreert: omdat zij perse weg wil kijken brengt ze allerlei vrouwen in gevaar.'' De reactie van Mark74 kwam op mijn uitnodiging aan hem om eens in gesprek te gaan met mensen. Dus mensen recht in het gezicht aan de kijken. Niet wegkijken, aankijken.
Voor Ad Hombre: ik ben later op die opmerking van mark74 teruggekomen op die momenten,waarop hij meent van alles te mogen zeggen over seksuele
misdaden van vluchtelingen, terwijl opmerking #345 laat zien hoe Mark74 praat en denkt over vrouwen. In een woord: walgelijk.
Evenals deze opmerking van Kowalski: 'Dan zou je toch bíjna willen dat zij zélf de consequenties zou dragen van haar naïviteit en wegkijkgedrag.'Een zelfgefabriceerde situatie (zij kijkt weg etc.) en dan rustig een pleidooi ervoor houden dat dat afgestraft mag worden met een verkrachting. Hoe ziek kun je zijn.
En nee, Ad Hombre, ik heb al veel voorbij zien komen, maar nergens dat iemand jou zoiets toewenst. Als ik jou was zou ik me met deze wijze van discussiëren ook niet vereenzelvigen.
De uitnodiging staat, ook voor Kowalski e.a.
Een beleefde vorm van afwijzen is als je zegt: dank je, maar ik ben niet geïnteresseerd in de verhalen van deze mensen.
Tsjor

Kaaskopje
20-11-2015 om 00:11
Ik kijk op een schoolplein uit
en ik heb wel eens voor het slaapkamer raam staan kijken naar al die mensen op het plein met de gedachte dat statistisch gezien van al die mensen er minstens eentje zich aan zijn kinderen vergrijpt. Of dat de realiteit is zal ik nooit weten. Seksueel wangedrag of geweld zit in heel veel mensen, maar de een kan zich beter beheersen dan de ander en dan moet je ook nog maar afwachten wat er met die zelfbeheersing van keurige mensen gebeurt als zij in extreme omstandigheden belanden. Zeker is dat het geen aan moslims gerelateerde afwijking is en ook niet aan die van vluchtelingen. Er zijn wel moslims en vluchtelingen die zich er aan schuldig maken. Net als witte mensen, pastoortjes, omroepmedewerkers, directeuren, bruine mensen, gevangenen, soldaten, terroristen, enzovoorts.

Kowalski
20-11-2015 om 09:11
ik schreef inderdaad
"bijna", zelfs nog met een accent erop. Kennen jullie de betekenis van het woord bijna? Mooi, afgehandeld.
Miriam: "Een veilige omgeving is wel belangrijk voor het veilig houden van mensen.
Dat geldt ook voor vluchtelingen.
Goede opvang helpt verkrachtingen te voorkomen."
1. Nee, respect voor vrouwen en respect voor je gastland, en zelfbeheersing, helpt verkrachtingen te voorkomen. En het direct en onverbiddelijk uitzetten of gevangenzetten van verkrachters is ook een belangrijk signaal naar verdere potentiele verkrachters
2. Goede opvang? Het loopt compleet en volledig in de soep. Dus volgens jouw redenering gaan we dan wél meer verkrachtingen krijgen.
Maar dat hele verkrachtingengedoe is bij lange na niet het grootste probleem.
Vandaag in de Telegraaf:
"Dringen door asielinstroom
De enorme stroom asielzoekers die naar ons land komt, zet het woonstelsel in gemeenten volledig op zijn kop.
Staatssecretaris Dijkhoff (Veiligheid en Justitie) verwacht dat dorpen en steden komend jaar voor maar liefst 43.000 nieuwkomers huizen moeten vrijmaken.
De VVD-bewindsman verwacht dat gemeenten in 2016 bijna anderhalf keer zoveel woningen voor nieuwe asielzoekers moeten regelen als dit jaar, terwijl het momenteel al niet lukt om iedereen onderdak te geven. Het aantal van 43.000, evenveel als het inwoneraantal van Venray of half Hilversum, komt nog boven op de lange wachtlijsten die er nu al zijn voor betaalbare woningen.
Asielinstroom In jaar tijd huis vinden voor 43.000 vreemdelingen
Een onmogelijke opgave
’Hou ze uit de bijstand’
Voor 43.000 mensen een huis vinden gaat volgens betrokken instanties een heel erg zware klus worden. Dit jaar moesten gemeenten voor 29.000 asielzoekers woonruimte vrijmaken. Dat blijkt nu al een onmogelijke opgave. Er staan momenteel ongeveer 12.500 mensen op de wachtlijst voor een woning.
Staatssecretaris Dijkhoffs verwachting voor volgend jaar legt verplichtingen aan gemeenten op om de extra huizen te regelen. In de zogenoemde ’taakstelling’ heeft hij bepaald dat in de eerste helft van komend jaar 20.000 en dat waarschijnlijk vanaf juli nog eens 23.000 extra vreemdelingen een huis verdienen. Het gaat dan om mensen die een vergunning hebben gekregen om hier voorlopig te blijven.
De verwachtingen voor 2016 kunnen zelfs nog wel eens te voorzichtig blijken. De huidige instroom van vreemdelingen is hoog, maar er moet ook nog rekening gehouden worden met de gezinsleden die vergunninghouders over kunnen laten komen. Zodra asielzoekers hier een verblijfsvergunning krijgen, kunnen zij familie naar Nederland laten overkomen. Daarom wordt verwacht dat ook deze winter veel asielzoekers de oversteek naar Europa zullen maken. Dijkhoff (Veiligheid en Justitie) weet nog niet hoeveel dat er zullen zijn.
In Duitsland lijkt de asielinstroom nog veel groter dan verwacht te worden. Volgens de krant Bild komen er volgens een geheime prognose dit jaar circa 1,5 miljoen asielzoekers naar Duitsland. De regering ontkent dat echter.
Nederland gaat last krijgen van de grote vlucht naar Duitsland, denkt VVD-Kamerlid Azmani. Hij verwacht dat een deel van die stroom af zal buigen naar Nederland. „We moeten niet naïef zijn, dat gaat gebeuren.” De liberaal ziet het somber in. „We komen steeds dichter bij het maximale aantal vreemdelingen dat we op kunnen vangen. Nederland moet zich minder aantrekkelijk maken voor vluchtelingen”, zegt Azmani. Hoe dat moet, laat hij nog in het midden.
Het CDA zal deze week, bij de begrotingsbehandeling van minister Blok (Wonen), er op aandringen dat er meer werk gemaakt moet worden van het plaatsen van meerdere vergunninghouders in een huis. Nu zitten er gemiddeld ongeveer twee vergunninghouders in een huis. Dat moeten er meer worden.
Blok zegt toe dat hij dit zal onderzoeken. Ingewijden weten dat de invulling van het punt echter moeilijk ligt in de coalitie. Om vluchtelingen te stimuleren samen in een huis te gaan wonen, zou je ze kunnen belonen door ze niet te korten op hun uitkering en toelages. De VVD vindt dat maar niks, omdat vergunninghouders daarmee voorgetrokken worden ten opzichte van autochtone Nederlanders met een uitkering die gaan samenwonen.
De Woonbond maakt zich grote zorgen om de sterk toenemende vraag naar sociale huurwoningen. „Het loopt klem, het is echt nijpend nu”, zegt algemeen directeur Ronald Paping.”
De belangenorganisatie voor huurders vindt dat woningcorporaties ’moeten stoppen met het verpatsen van woningen’. Paping vindt onorthodoxe maatregelen nodig: „Nood breekt wet. De vraag is zo groot, daar kan niemand tegenop bouwen.”
Divosa-voorzitter René Paas pleit voor de komst van een werkgroep om vluchtelingen snel aan werk te helpen. De vereniging van managers van sociale diensten vreest dat asielzoekers anders opnieuw massaal in de bijstand komen.
„De meeste vluchtelingen krijgen bijstand, geen werk. Ze spreken onze taal niet, hun opleiding wordt niet erkend. Zonder hulp redden ze het niet op de arbeidsmarkt”, stelt Paas. „Doen we hetzelfde fout als altijd, dan worden asielzoekers vanzelf statushouders met een bijstandsuitkering.”
Uit cijfers van het CBS van afgelopen voorjaar blijkt dat ruim de helft van de mensen met de Syrische, Iraakse of Eritrese nationaliteit bijstand krijgt. „We moeten snel weten wat diploma’s waard zijn, zodat mensen aanvullende opleidingen kunnen volgen. Het vergt bovenal gedrevenheid om het deze keer niet te laten mislukken”, aldus Paas."
Dus kort samengevat: 1 grote puinhoop, wel werken aan huizen en werk voor asielzoekers, Nederlanders kunnen verrekken. Al zal het ook voor de vluchtelingen niet lukken.
Kunnen jullie nu écht bijven volhouden dat er niks aan de hand is en dat het allemaal goed gaat komen?
Ach, de werkelijkheid is jullie al heel hard aan het inhalen (nog sneller dan ik had gedacht). Steeds meer grenzen gaan dicht, en er wordt nu gelukkig al gesproken over het feit dat de grens aan wat Nederland kan opvangen bijna is bereikt, zelfs door 'echte' politici!
En dan dat nieuws gisteren dat men overweegt 'gezonde jonge mannen' op straat te zetten bij gebrek aan plaats in de AZC's....nee, dat is allemaal volledig onder controle jongens! Lekker verder slapen!

M Lavell
20-11-2015 om 11:11
Goede opvang is beter voor iedereen
"1. Nee, respect voor vrouwen en respect voor je gastland, en zelfbeheersing, helpt verkrachtingen te voorkomen. En het direct en onverbiddelijk uitzetten of gevangenzetten van verkrachters is ook een belangrijk signaal naar verdere potentieel verkrachters"
Volstrekte onzin.
Verkrachting is een mannenkwaal die de kop opsteekt in stressvolle omgevingen waar vechten om je positie een issue is. Zo worden mannen ook verkracht. Ook door niet homo's. Ook in gevangenissen. Straffen helpt daar niet tegen. Omstandigheden aanpassen wel.
Ik verwijs even naar een link uit voor jou onverdachte hoek. Die link is de bevestiging geweest van de gedachte dat verkrachting een probleem zou kunnen worden.
http://nieuws.tpo.nl/2015/09/17/wierd-duk-verkrachtingen-gedwongen-prostitutie-bendegeweld-in-duits-azc/
"De Duitse psychiater Klaus-Diether Grothe die in het opvancentrum met de vluchtelingen werkt noemt de situatie ‘niet uizonderlijk voor alleen dit AZC’.
Grothe: “Dit komt overal voor waar vrouwen en mannen, die elkaar niet kennen, dicht op elkaar leven. Het zijn in elk geval heel veel gevallen van verkrachting. Giessen heeft namelijk 80.000 inwoners waarvan 6000 asielzoekers. Maarliefst tien procent van het aantal geboortes in de stad betreft baby’s van vrouwelijke asielzoekers. Vrouwen die op de vlucht zijn krijgen niet massaal kinderen. Dit duidt op ongewenste zwangerschappen.”
"2. Goede opvang? Het loopt compleet en volledig in de soep. Dus volgens jouw redenering gaan we dan wél meer verkrachtingen krijgen."
Ja. Als er inderdaad overgegaan wordt tot het op straat laten staan van vluchtelingen, waar nu over gesproken wordt. Meer geweld. Meer verkrachting. Meer diefstal. Dat niet alleen tussen vluchtelingen onderling, maar juist ook door mannen als Mark en die vinden dat er vrouwen zijn die geen respect verdienen.
Dat hebben we dan te danken aan dat soort mannen, de hooligans die zich met geweld en intimidatie en het vernederen van vrouwen verzetten tegen de komt van opvang voor asielzoekers.
En laffe gemeentebesturen die hun verantwoordelijkheid niet nemen.
Het artikel uit de Telegraaf gaat helemaal niet over de opvang van asielzoekers.
Asielzoekers krijgen geen huizen.
Huizen zijn nodig voor statushouders. Dat zijn rechtmatige inwoners van Nederland.
Van hen is een stuwmeer ontstaan omdat gemeentes de afgelopen jaren geweigerd hebben woningen toe te kennen. Gemeentes hebben daarvoor een toegewezen verplichting gehad. Mijn gemeente - 20.000 inwoners - moest er 30 per jaar toelaten. De effectieve invulling is 0 geweest. He le maal niks.
Nu is er een achterstand van 200+. In mijn gemeente.
Er zijn in die tussentijd wel 150 woningen afgebroken en evenzoveel nieuwe luxe woningen van 3 ton + bijgebouwd.
De oplossing voor zowel asielzoekers als voor andere woningstarters is eenvoudig: Onze gemeente heeft een groot bedrijventerrein met leegstaande bedrijfsruimte. Kun je prima in wonen. De gemeente (en de provincie) hoeven er alleen maar toestemming voor te geven.

Hortensia
20-11-2015 om 11:11
Kowalski
"Nee, respect voor vrouwen en respect voor je gastland, en zelfbeheersing, helpt verkrachtingen te voorkomen."
Ik herinner me nog een groep witte Nederlanders die tegen een vrouw, die niet zei wat zij wilden horen, scandeerden: "Daar moet een piemel in, daar moet een piemel in!"
Het is geen fysieke verkrachting, maar van zelfbeheersing kun je niet bepaald spreken als je een vrouw een verkrachting toewenst.
Mooi voorbeeld geven we onze gasten in hun gastland.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.