Off-topic discussies
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

AnneJ
09-10-2015 om 16:10
Vluchtelingen
Vervolg op: http://www.ouders.nl/forum/algemeen-ouderschap/because-we-carry

Jippox
29-10-2015 om 19:10
tsjor
Helemaal eens, ik heb eerder ook al eens geopperd om Mark te ruilen tegen wat willekeurige vluchtelingen. Hoe dan ook een win-win.

Miraya
29-10-2015 om 19:10
criminelen?
'een hek en iedereen die illegaal de grens overschrijdt behandelen als de criminelen die ze zijn.'
Mark74, misschien moet je onze wetboeken nog eens doorlezen. Illegaliteit is niet strafbaar, illegalen zijn dus geen criminelen.

Mark74
30-10-2015 om 09:10
Ach Miraya
Waarom verbaast het me toch neit dat je niet weet waar je het over hebt.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0011823/Hoofdstuk8/Paragraaf2/Artikel108/geldigheidsdatum_20-02-2012
http://www.wsj.com/articles/hungary-boosts-penalty-for-illegal-border-crossings-1441821342
Quote "Irregular entry and the individual
Where foreigners who are subject to immigration control, cross external borders into European states otherwise than in accordance with the national law on border crossing, in many states an administrative sanction applies. For instance, this has long been the case in the UK where so-called ‘illegal entry’ has included not only clandestine entry onto the territory avoiding any immigration control but also entry obtained by deceiving an immigration officer who, if in full knowledge of the facts, would not have permitted the individual entry onto the territory. However, irregular entry is also a criminal offence punishable by a fine and/or up to six month imprisonment and expulsion.14 In Germany, irregular entry (and residence) is an offence under the criminal law.15 The sanction for the least severe form is imprisonment up to one year or a fine in addition to expulsion. Similar criminal law sanctions are provided for irregular entry in Greek immigration law.16 In 2008 Italian law was changed to make the irregular status of aliens who commit a criminal offence an aggravating circumstance for the purposes of punishment on conviction. Further, the letting of accommodation to irregular migrants became a criminal act conviction of which carries a sentence ranging from 6 months to three years’ imprisonment.17 In 2009 irregular entry became a criminal offence, subject to financial penalties, in Italy."
Uit:https://wcd.coe.int/ViewDoc.jsp?id=1579605#P107_15080
kortom illegale grensoverschrijding is wel degelijk strafbaar in vrijwel alle Europese landen.

Kowalski
30-10-2015 om 10:10
maar Mark
snap je het dan niet, de dames móeten zichzelf wijsmaken dat jij dom bent, zodat je zeker geen gelijk kan hebben. Hun wereldbeeld moet immers intact blijven.
En Tsjor:
"Kunnen we niet ruilen? De mensen die niets op hebben met democratie, die gaan schreeuwen en geweld plegen, ruilen tegen de mensen die vluchten voor geweld."
Mensen die niets op hebben met democratie, die gaan schreeuwen en geweld plegen.....hmmm op wie slaat die omschrijving het best? Eens even kijken:
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/4143751/2015/09/17/Vrouw-niet-veilig-Bende-oorlog-en-verkrachting-in-azc.dhtml
http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2015/09/terreur_tegen_100_christenen_i.html
http://www.omroepbrabant.nl/?news/231662772/Christenen+vaak+te+bang+om+discriminatie+en+bedreiging+in+asielzoekerscentrum+te+melden.aspx
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2015/10/Mishandelingen-moord-cijfers-van-geweld-in-Duitse-opvangcentra-2697397W/
Dit soort mensen? Mark eruit en zij erin? Dat lijkt jou vooruitgang?

Mark74
30-10-2015 om 11:10
@Kowalski
Tja, dat noem ik nou dom.
Over politiek geweld gesproken.
In Nederland komt politiek geweld vrijwel zonder uitzondering van links of van fundamentalistische moslims.De aanslag op Janmaat en zijn vrouw, de Rara, dierenactivisten, de moord op Fortuyn en van Gogh. Maar de dames maken zich alleen druk om wat schreeuwende inwoners van een dorp dat ovwervallen wordt met een AZC.
In de jaren tachtig vond "progressief" Nederland al dat activisme prachtig. Het je vastketenen aan bomen, het bespugen van politici, het taarten van Fortuyn met een taart vol uitwerpselen. Het was allemaal ludiek en moets kunnen. Nu zijn de rollen een beetje omgedraaid en is het opens verwerpelijk.

Mark74
Misschien
vinden sommige dames hier deze twee "vluchtelingen" een aanwinst.
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-diksmuide/syriers-filmen-meisje-15-in-kleedkamer-a2507911/

AnneJ
De antwoorden
Dit zijn voor Europa vraagstukken waarvan de antwoorden niet vanzelf spreken. Juist dan krijg je blijkbaar een soort chaos waarin er van alles boven komt drijven dat normaal buiten de werkelijkheid zou blijven.
Bewijzen dat migranten criminelen zijn. Dit soort rhetoriek leidt er alleen maar toe dat de drempel om repressie en geweld tegen deze mensen te gebruiken verlaagd wordt en het is beslist geen daad van fatsoen om daar aan bij te dragen. Het criminaliseren van mensen die oorlog en armoede ontvluchten.
Ik begrijp niet goed hoe je dat voor jezelf kunt verantwoorden.
Maar ik ben dan ook natuurlijk naief.

Mark74
Nogmaals
Al die massa's die nu vanuit Turkije , door minstens zeven Europese landen richting Duitsland, Nederland en Zweden trekken ontvluchten helemaal geen oorlogsgeweld. De armoede valt ook mee in Turkije, ze zoeken gewoon het land op met de beste sociale voorzieningen. het zijn gewoon gelukszoekers. Allemaal best, maar niet ons medeleven waardig.
Ik kan dat dus prima verantwoorden. Dat jij nou iedereen op de wereld die het een stukje minder heeft dan hier in Nederland hier een plekje wilt geven noem ik dan weer onverantwoord.
Je bent overigens steeds verder in de minderheid in dit land AnneJ.

AnneJ
Schijn Mark
Er zijn beslist veel mensen die die toestroom van vluchtelingen en migranten geen goed idee vinden. Maar of die ook allemaal vinden dat het criminelen zijn en dat je daar met repressie en geweld tegen mag optreden is wat anders.

AnneJ
Even gelezen
Dat Nederlanders het minste draagvlak hebben om vluchtelingen en migranten te helpen in europa. Daar hoef je niet trots op te zijn. Gelukkig zie je om je heen dat er ook mensen zijn die zich wel inzetten.
In de politiek om goede afspraken te maken en bij organisaties en vrijwilligers om bij te dragen aan humane opvang.

Kowalski
30-10-2015 om 13:10
AnneJ
"Er zijn beslist veel mensen die die toestroom van vluchtelingen en migranten geen goed idee vinden. Maar of die ook allemaal vinden dat het criminelen zijn...."
Crimineel in de zin van wetsovertreder in ieder geval.
".... en dat je daar met repressie en geweld tegen mag optreden is wat anders."
En als we dat niet doen? Is dan de enige keus óf we laten ons volledig onder de voet lopen óf we treden op met repressie of geweld? Zo ja, dan kies ik voor het tweede. We mogen onszelf verdedigen, we hoeven onszelf niet uit naam van 'medemenselijkheid' over te leveren aan het lot.
Maar, dat gezegd hebbende, zijn er ook genoeg mogelijkheden om deze stroom sterk op te laten drogen zonder geweld. Gewoon door de opvang zo somber mogelijk te maken. Bed, brood, bad, en weinig hoop op meer. Zoek je veiligheid? Kun je krijgen. Zoek je welvaart? Helaas.

Miraya
30-10-2015 om 14:10
lol kowalski
'snap je het dan niet, de dames móeten zichzelf wijsmaken dat jij dom bent, zodat je zeker geen gelijk kan hebben. Hun wereldbeeld moet immers intact blijven.'
Ik hoef mezelf niet wijs te maken dat Mark dom is. Hij heeft gewoon echt geen gelijk met die strafbaarstelling in Nederland. Hij moet niet voor niks een Engels tekst oplepelen, omdat dergelijke teksten in het Nederlands niet bestaan.
'kortom illegale grensoverschrijding is wel degelijk strafbaar in vrijwel alle Europese landen.'
Klopt. Met de nadruk op vrijwel. Dus niet in allemaal. Nederland is een uitzondering.

Mark74
30-10-2015 om 15:10
@Miraya
Nee hoor, het is wel degelijk strafbaar. Illegale grensoverschrijding is wat anders dan illegaal verblijf. Lees mijn linkjes maar eens zorgvuldig na.
Nogmaals, leer begrijpend lezen.

AnneJ
Ach een kringetje
Het is nog steeds tegen het vluchtelingenverdrag van 1951 om vluchtelingen zodra ze erkend vluchteling zijn anders te behandelen dan je eigen burgers. Dus dan blijf je maar in een kringetje ronddraaien zonder dat dat consequenties heeft. En ik weet ook bijna zeker dat je ze niet terug krijgt naar Turkije. Dus luchtfiets nog even door.

mirreke
De discussie wordt alweer
van een rampzalig niveau.
Een soort van welles, welles, welles willen doordrammen, op z'n PVV-s met alleen een continue stroom op nare toon gestelde nieuwsfeitjes, niet ingaan op inhoudelijke vragen, en gaan schelden en op de man spelen als ze het ook niet meer weten.
Ik word er droevig van.
Als hier oorlog kwam en het wordt uitzichtloos zoals dat nu in Syrië het geval is, ga ik ook vluchten met mijn kinderen.
En dan zou ik geen sloeber zijn die blij mag zijn met wat de mensen me toegooien, dan ben ik nog steeds een mens met mensenrechten. En dan heb ik misschien ook wel een gegoede achtergrond, en ga ik ook morren als je in een situatie terecht blijkt te komen waarin je alweer geen uitzicht ziet.
Nederland pakt het ook helemaal verkeerd aan. De regering is volslagen incompetent hierin, afwachtend, onduidelijk, geen ja geen nee. Een regering moet draagvlak creëren. Enfin, we weten allang dat ze daar niet goed in zijn, dus is wellicht te hoog gegrepen. Berichtgeving door media tendentieus en neerbuigend, geen wonder dat mensen verbaasd na contact met een real-life vluchteling. Goh, het zijn net mensen...
Ik vraag me trouwens wel af welk land Assad nog zou willen regeren. Hoe dan ook woont er straks geen kip meer. Dan heb je wel een hele grote lege zandbak achter je paleis staan...

AnneJ
30-10-2015 om 16:10
Gelukkig maar Mark
Er zijn een hoop 'alternatieve' media die de kans grijpen om vuil te spuiten. Dat hoef je niet allemaal zelf op te zoeken.
Ik ben in elk geval blij dat Merkel met haar voorzet om vluchtelingen op te vangen, we kunnen het aan, in elk geval een hoop van dit soort gajes de wind uit de zeilen heeft weten te nemen. Je zou wensen dat de politiek hier net zo moedig optreedt.

Mark74
30-10-2015 om 16:10
Vuilspuiten?
Gewoon laten zien wat er gebeurt,zonder enig commentaar is vuilspuiten volgens jou?

skik
30-10-2015 om 17:10
Nou, dat hek van Kowalski is dus ook de oplossing niet. Nog meer ideeën?
Mark, vluchtelingen mogen als ze een verblijfsstatus hebben of zelfs wanneer ze genaturaliseerd zijn helemaal niet hun hele familie laten overkomen. Alleen hun eigen kinderen en echtgenoot/echtgenote komen in aanmerking voor gezinshereniging.
skik

Miraya
30-10-2015 om 18:10
assad
'Ik vraag me trouwens wel af welk land Assad nog zou willen regeren'
Dat valt toch wel mee? Er woonden in 2014 nog bijna 18 miljoen Syriërs in het land. Dat is meer dan er Nederlanders zijn, dus wat zegt dat dan over Rutte en Willem-Alexander?
Ongeveer 3,2 miljoen Syriërs is het land uit gevlucht, maar de andere 10 miljoen Syriërs die sinds 2011 op de vlucht zijn geslagen, zijn gewoon in hun eigen land gebleven. Ze wonen sindsdien in delen van Syrië waar de situatie nog wel leefbaar is.
Wat mij vooral verbaast, is dat er wordt aangedrongen op nieuwe verkiezingen. Assad heeft al drie verkiezingen 'overleefd' (hij werd gekozen tot president in 2000, en herkozen in 2007 met 99,8 procent van de stemmen en in 2014 met 88,7 procent van de stemmen.). Denkt Amerika dan dat die uitslag nu, amper 1,5 jaar later, zo anders zal zijn? Al sinds 2012 morgen andere partijen dan die van Assad mee doen aan de parlementsverkiezingen. Dus dat zal geen enorme verschillen maken.
Natuurlijk zal er flink gefraudeerd zijn bij die eerdere verkiezingen, maar dat is heus niet anders bij de vervroegde verkiezingen die Assad nu eventueel bereid is te houden.

Kowalski
30-10-2015 om 18:10
skik
"Nou, dat hek van Kowalski is dus ook de oplossing niet."
Want?
Gewoon volhouden, niet te snel opgeven.

mirreke
31-10-2015 om 11:10
Nederlanders zijn helemaal niet zo negatief over vluchtelingen
Uit Vrij Nederland
http://www.vn.nl/nederland-is-helemaal-niet-zo-negatief-over-vluchtelingen/
En hier het rapport waar het over gaat: http://www.ifop.com/media/poll/3181-1-study_file.pdf
Weer linkjes, maar wel lezenswaard.
Zelf denk ik dat veel te verklaren valt door de framing die wordt gehanteerd. In Nld erg negatief, in de media maar ook door individuele politici en uberhaupt het hele kabinetsbeleid.
In andere landen wordt veel meer publiciteit gegeven aan de mensen zelf, wat tot snellere en meer acceptatie leidt. Hier negatieve details die het nieuws halen, daar positieve en langere termijnontwikkelingen. Daarbij denkt de politiek bv. in Duitsland veel verder vooruit, en begrijpt men dat mensen snel uitsluitsel over hun lot moeten hebben en vanaf het begin recht hebben op normale woningen.
Kinderen gaan de volgende dag al meteen naar school, bijvoorbeeld, een gewone, normale dorpsschool, waar ze eerst vooral Duits krijgen. Vakken zoals gym en kunst doen ze samen met de andere klassen, totdat het Duits goed gaat (meestal na n half jaar) en dan de gewone klassen in.
Oudere vluchtelingen krijgen meteen de kans om te gaan studeren of werken.
Bij ons zeulen ze mensen kriskras door het land, van de ene noodopvang naar de andere. Ik snap de reden er al niet van, laat staan dat die mensen dat begrijpen...

mirreke
OH, en dan wil ik jullie toch niet onthouden
Een krachtige aanklacht tegen Europa en de Europese krachteloosheid en patstelling als het gaat het beleid omtrent en om de opvang van vluchtelingen.
In, jawel, BILD!
Europa, warum lässt du die Kinder sterben?
Let op, lang artikel!

tsjor
Kowalski in 481
'Dit soort mensen? Mark eruit en zij erin? Dat lijkt jou vooruitgang?' Je kunt een hele rij met linkjes neerzetten, maar evengoed weet je dar er andere rijen tegenover te plaatsen zijn, met linkjes over doodsbedreigingen aan democratisch gekozen mensen.
Eerlijk gezegd krijg ik een nare smaak in mijn mond van mensen die menen dat hun inzet tegen vluchtelingen gemotiveerd is door hun wens om Nederlandse vrouwen te beschermen, als zij tegelijkertijd berichten plaatsen zoals Mark74 in #345. Zo grof en zo laag, zo smerig. Ik heb het laten staan, omdat het goed laat zien, dat het laagje cultuur wat de 'beschermers van onze cultuur' met zich meedragen flinterdun is, dat de omslag naar een situatie zoals in veel landen met burgeroorlogen heel erg klein is (ik werd er kwaad van) en dat de redenen die aangevoerd worden om zo tekeer te gaan helemaal niet integer zijn.
Voordat je nu begint met mij allerlei soorten verkrachtingen toe te wensen, nu ik Mark als mijn 'beschermer' buiten de landsgrenzen heb gezet: ik verkeer dagelijks tussen vluchtelingen, maar ik ben door geen van hen zo seksisitsch vernederd als door de opmerking van Mark74 (en de handelingen van een paar andere blanke mannen in mijn leven).
Tsjor

viola
31-10-2015 om 12:10
Tsjor, dun laagje?
Laat mij dat dunne laagje van Mark eens zien dan?
Ik ben het nog niet tegen gekomen hier. Hij roept hier gewoon wat hij wil lijkt het. Ik vind het pijnlijk om te ervaren dat hij hier erg serieus genomen wordt, ondanks zijn stijl die wat mij betreft in heel veel meer postings ver over grenzen gaat.
(Of komt het pas echt goed binnen als het persoonlijk naar ons wordt geuit??)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.