Off-topic discussies
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

AnneJ
09-10-2015 om 16:10
Vluchtelingen
Vervolg op: http://www.ouders.nl/forum/algemeen-ouderschap/because-we-carry

ilsepilse
23-10-2015 om 13:10
+brunette+
ik ben een gelukzoeker...kom uit Belgie, ook zo wit als de algemene NL.
Net weer een discussie gehad in het kruidvat, praatje ad kassa met een meneer die vond dat het allemaa te duur werd, vond ik ook,
en dat we nu toch wel mochten stoppen met mensen toelaten.
ik zeg meneer dit is onze plicht we moeten mensen helpen,
ja zegt ie en als ze ons neersteken?
ik zei meneer ik heb een half jaar in een AZC gewerkt en die mensen vallen allemaal mee hoor, je hebt overal goeie en slechte.
Ik dacht arme man met dochter moet je je kind dit gedachtengoed meegeven??
*schudt meewarig het hoofd*

skik
23-10-2015 om 14:10
Ad, angst
Ik merk dat er veel mensen bang zijn, daar hebben we mee te dealen. Het is alleen erg jammer dat die angstschreeuwers de objectieve feiten niet willen horen. En daarmee hun angst intact blijft.
skik

Kowalski
23-10-2015 om 14:10
Skik
En hoe kijk jij aan tegen de objectieve feiten die hun angst bevestigen?

Mark74
23-10-2015 om 15:10
Kinderverkrachting
Kidneren die meereizen met de recente stroom migranten worden veelvuldig slachtoffer van verkrachting, door smokkelaars en hun medemigranten.Aldus Het UNHCR (je weet wel kaaskopje, dat fascistische instituut).
Bij de migranten die vrolijk ons land binnenwandelen zitten dus vele, zeer vele, kinderverkrachters. Misschien iets om over na te denken als je ze staat op te wachten met je welcome-bordje en je welkomstkoor.

Mark74
Gelukkig
worden ze wel verkracht door hoogopgeleide chirurgen en ingenieurs. Dat scheelt vast!

skik
Kowalski
Bedoel je de veel gehoorde uitspraak dat ze onze vrouwen gaan lastigvallen? Mensen die zeggen dat ze dochters hebben rondlopen en bang zijn dat die niet meer over straat kunnen? Die uitspraken worden niet ondersteund door gebeurtenissen, slechts door angst en vooroordelen.
Of dat het tekort op de sociale huurwoningmarkt de schuld is van de asielzoekers? Maar dat die maar voor een klein percentage sociale huurwoningen bezetten en de krapte te wijten is aan de grootschalige verkoop van sociale huurwoningen?
Dat je het huidige aantal asielzoekers wel kan verdriedubbelen omdat ze hun hele familie en schoonfamilie laten overkomen als ze hier eenmaal zijn? Alleen partners en kinderen of ouders van minderjarige vluchtelingen komen in aanmerking voor gezinshereniging.
Als je door het antwoord heen gaat schreeuwen dan kan je niet gerustgesteld worden.
skik

Kowalski
Nee Skik
Die feiten bedoelde ik niet, ik bedoel die feiten die Mark74 steeds met ons deelt.
Dingen die op dit moment gebeuren, niet dingen die in de toekomst al dan niet zullen gebeuren.

Mark74
Tja Kowalski
Onder de migranten die nu onderweg zijn zitten volgens de UNHCR veel kinderverkrachters.
Blijkbaar moet je er volgens skik maar op vertrouwen dat ze, eenmaal hier, als bij toverslag veranderen in modelburgers.

Flanagan
Uitspraak met ondersteuning
Viedeobeelden bevestigden de gebeurtenissen en het vooroordeel. Terecht dat lokalen minder empathie kunnen opbrengen.
http://www.almere-nieuws.nl/10859/18-jarige-almeerse-aangerand-3-asielzoekers-almere-centrum/

AnneJ
Daders
http://www.kennislink.nl/publicaties/seks-als-slagveld
Misschien worden asielzoekers die strafbare feiten begaan wel eerder betrapt omdat ze minder bekend zijn met situaties en nog niet genoeg ingeburgerd zijn.
Want de meeste sexuele misdrijven worden toch nog steeds door bekenden gepleegd. Waarvan het grootste deel alleen in enquetes boven water komt.
"Dat betekent niet dat verkrachting amper voorkomt. Integendeel. Volgens het onderzoek van Rutgers Nisso, is zelfs twaalf procent van de Nederlandse vrouwen wel eens verkracht. De daders zijn meestal echter geen anonieme mannen met een bivakmuts; in veruit de meeste gevallen worden vrouwen verkracht door een bekende. Het gaat dan bijvoorbeeld om dates, echtgenoten en ex-minnaars die niet accepteren dat een vrouw geen seks (meer) wil."
Ook kindermisbruik is geen monopolie van loslopende pedofielen maar van ooms, broers, stiefvaders en vaders, een enkel vrouwelijk familielid.
Asielzoekers zijn ook niet heiliger dan autochtone Nederlanders.

Mark74
@Flanagan
Misschien komt dat omdat die jongens te weinig seks krijgen zoals zelf gesteld is door klagende asielzoekers. Ook kunnen ze geen meisjes mee naar binnen nemen zoals één asielzoeker onlangs voor de camera klaagde, want dan zou ze het gelijk emt alle 400 aanwezige mannen moeten doen. Een derde klaagde dan weer over blauwe ballen en bezwoer de vrouwelijek journalist dat de dokte rhem echt had gezegd dat hij uit medische noodzaak seks moest hebben.
Niet verzonnen, echte asielzoekers en hun uitspraken.KIJk zelf maar,de hele reportage geeft je een inkijkje in wat we hier binnehalen,de ergste fragmenten zijn vanaf ongerveer 44. mijn.
http://www.npo.nl/studio-powned/01-10-2015/POW_02939185/POMS_POWN_1942697
Hoe dan ook, wellicht ligt hier een schone taak voor de dames. Nu de heren zo duidelijk hebben aangegeven wat ze echt nodig hebben.

Mark74
@AnneJ
Jouw goedpraten houdt werkelijk waar ook nooit op hè. Ga je schamen!

skik
Feiten?
Die linkjes van Mark zijn geen feiten. Zoals ik al eerder schreef heb ik zo'n epistel die hij linkte gelezen en ook álle linken in het bericht. Het is veel geschreeuw en weinig wol.
Een aanranding door AZC-bewoners is erg, maar die mensen randen niet meer/vaker aan dan Nederlanders. Je kan bij elk incident waar een asielzoeker bij betrokken is wel zie je wel roepen maar dat maakt nog steeds niet dat we hier bijvoorbeeld een verkrachtingsgolf hebben. Zaken in perspectief zien is voor schreeuwers kennelijk moeilijk.
skik

Mark74
Geen feiten?
Een rapport van het UNHCR zijn geen feiten?
Hoe lang blijf jij nog liegen om je geliefde "asielzoekers" te beschermen?

Mark74
Wat zijn geen feiten aan
de uitspraken van asielzoekers zelf? Vertel me dat eens skik.
Wat zijn geen feiten aan gedeelde videoopnamen van marcherende,en rebellerende jongemannen?
Allemaal in scène gezet in een studio in Hollywood, zoals de landing op de maan?
Neem vooral jezelf in de maling!

AnneJ
De verschillen
Er zijn vast verschillen, dat is niet alleen beeldvorming, hier werden vrouwen vroeger ook nagesist en had je het uitgelokt als je verkracht werd. Ik denk ook weleens, dat soort zaken hebben mensen van elders niet altijd meegekregen zoals wij dat hier met de feministische golven hebben meegekregen. Inderdaad werk aan de winkel. Je hoeft verschillen in criminaliteit ook niet onder de mat te vegen. Maar je hoeft ze nou ook weer niet te overdrijven. En je hebt het er maar mee te doen.

tsjor
Mark
Ik nodig je graag uit om kennis te maken met dit 'tuig', deze kinderverkrachters en alles wat je daarbij bedenkt. Ik wil je graag kennis laten maken met hen. Geef maar aan wanneer je kunt, dan spreken we iets af, ergens in het midden van het land. Ik doe dat vooral voor je eigen zieleheil, je gaat zo te keer, dat is niet goed.
Tsjor

Mark74
We hebben het er maar mee te doen volgens AnneJ dat we honderd jaar of meer terug in de tijd geworpen worden qua sociale verhoudingen.
Nou je doent het nu wel echt klinken als een aanwinst, deze invasie van gelukszoekers.

Mark74
Dank je tsjor
Ik heb liever dat jij je persoonlijk gaat inzetten voor de seksuele noden onder de heren migranten.Ik denk dat dat een grotere bijdrage kan leveren aan de veiligheid en integratie!

Ginny Twijfelvuur
Je oplossing gaat me wat te snel, maar je uiteenzetting van 'het probleem' vind ik echt top. Eindelijk iemand die eens een keer helder en rustig de kant van de xenofoob uiteen kan zetten.
Ik vind overigens dat de media hier ook een zeer laakbare rol in spelen. Nuance verkoopt blijkbaar niet.

Mark74
23-10-2015 om 16:10
@Ginny
volkomen met je eens. De media speelt een dubieuze rol. Altijd maar weer de enkele vrouw met kind in beeld terwijl de grote massa, jonge mannen zijn. De rellen en brandstichting door migranten in Slovenie halt het nieuws niet eens.
Inderdaad degrote media spelen een zeer kwalijke rol bij de verslaggeving.

skik
Mark
In Apeldoorn zitten 400 vluchtelingen/asielzoekers/gelukzoekers. Volgens jou zijn dat zeker voor 80% mannen. Van die 320 heeft de verslaggeefster er twee gevonden die snakken naar een potje seks. Goh.
Wat zijn geen feiten aan gedeelde videoopnamen van marcherende,en rebellerende jongemannen? Deze?: http://www.nu.nl/binnenland/4150055/gedrag-demonstranten-steenbergen-verontrustend.html. Die vrouwen uitschelden voor kankerhoer en vinden dat er een piemel in moet?
Een filmpje of nieuwsbericht van ontevreden of zich misdragende asielzoekers weet jou er van overtuigen dat het allemaal baggervolk is dat we binnenhalen. Gek genoeg doen filmpjes van dankbare asielzoekers of asielzoekers die vrijwilligerswerk doen je dan weer helemaal niets. Da's ook niet consequent voor iemand die zo makkelijk te overtuigen is. Je zou ook tot de conclusie kunnen komen dat de stroom asielzoekers heel divers is, dat er aanwinsten en overlastgevers tussen zullen zitten, dat het kortom gewoon mensen zijn.
Misschien heb je al een keer een linkje gegeven over het rapport van de UNHCR waarin ze zeggen dat er een stroom kinderverkrachters deze kant op komt, maar ik zie het zo direct niet en al googlend kan ik het ook niet vinden. Zou je zo lief willen zijn mij een linkje naar dat rapport te geven? Bij voorbaat dank.
skik

Mark74
Heb je meoite om te lezen
Het artikel in Elsevier was niet duidelijk.
Doe je best eens.
Is het neit erg donker zo, met je kop in het zand?

Mark74
23-10-2015 om 17:10
Dit gebeurt
er met je als je als asielzoeker uitkomt voor je seksuele geaardheid. Dan wordt je belaagd door je medeasielzoekers, die blijkbaar wel hun mensenrechten kunnen komen claimen, maar die van anderen niet kunnen respecteren.
Ook een verrijking zeker!
http://nos.nl/artikel/2064619-iraakse-homo-s-belaagd-na-nieuwsuur-uitzending.html
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.