Off-topic discussies
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

AnneJ
09-10-2015 om 16:10
Vluchtelingen
Vervolg op: http://www.ouders.nl/forum/algemeen-ouderschap/because-we-carry

Ad Hombre
19-10-2015 om 07:10
AnneJ
"Er zijn ook mensen die de handen uit de mouwen beginnen te steken. Wat je daar ook van vind. Gewoon uit het oogpunt van menselijkheid."
Prima hoor, maar eigenlijk zie ik je hier alleen maar schelden en klagen over mensen met een andere mening dan jij. Van handen uit de mouwen steken merk ik weinig. (maar je plaatst zoveel postjes dat ik natuurlijk makkelijk iets over het hoofd kan hebben gezien)

Ad Hombre
19-10-2015 om 07:10
AnneJ
"16 miljoen Oostduitsers zijn economisch geintegreerd in een verenigd Duitsland. Kunnen we dan niet een paar miljoen vluchtelingen integreren in heel Europa?""
Die brachten hun eigen 108.178 vierkante kilometer land mee.

Miraya
19-10-2015 om 09:10
Mark74 (o.t.)
'Ziende blind en horende doof. Kruip nog maar wat verder onder je steen.'
Kun je misschien reageren zonder mensen persoonlijk aan te vallen? Dit soort bijdragen levert zo weinig op voor de discussie, en ik ben oprecht geïnteresseerd in de inhoud. Argumenten helpen mij verder met de beeldvorming, (puberaal) gescheld maakt juist dat ik de rest van de reactie minder serieus neem.

Mark74
19-10-2015 om 13:10
In Zweden
staat de boel volkomen op klappen.
8000 vluchtelingen in één week tijd an alles wat er al zit.
http://www.tino.us/2015/10/anders-lindbergs-goes-full-arnstad/

Mark74
19-10-2015 om 14:10
Voor diegenen
wier Zweeds neit fantastisch is hier een links anar een Engelstalig artikel.

Mark74
19-10-2015 om 14:10
Het mag ook weleens gezegd worden.
Wat een warme vouw ons aller Mutti Merkel.
Geniet van deze ode van Rammstein aan de moeder aller moeders!
https://www.youtube.com/watch?v=b7DLTRbH88E
Jamie
19-10-2015 om 15:10
Sommige mensen zijn bang voor ziektes (biblebelt/vaccinaties)
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=228845&_ga=1.214319506.48467023.1445260977

Miraya
19-10-2015 om 16:10
omdat we alleen nog maar in linkjes praten tegenwoordig ;-)
https://manischpositief.wordpress.com/2015/10/12/de-vluchtelingen-deel-2-de-waarheden-en-de-leugens/

Mark74
19-10-2015 om 17:10
Mooi hoor miraya
Met achterhaalde cijfers over de eerste helft van het jaar, dus voor de aanvang van de enorme vluchtelingencrisis waar we nu inzitten, voor Mutti Merkel zei dat iedereen welkom was, te gebruiken om je punt te maken.
Dat artikel is dus allang achterhaald door de werkelijkheid en feitelijk propaganda.

Miraya
19-10-2015 om 20:10
ik vraag me nog steeds af
waarom die (in Mark's en Geert's ogen) 'stoute' regering hier en in Duitsland zo graag de asielzoekers boven hun eigen volk zouden willen stellen. De goedkeuring van Brussel geloof ik niet, want ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag waarom Brussel dat zo graag zou willen van de lidstaten.
Maar nou bedacht ik me: misschien zijn de Rutte's en de Merkels wel zo huiverig om vluchtelingen af te wijzen omdat ze niet net zo bekrompen willen zijn als de regimes in een aantal moslimlanden? Bewijzen dat 'wij, christenen' wél een goed hart hebben en niet zo slecht zijn als sommige moslims jarenlang verteld is?

Miraya
19-10-2015 om 20:10
en een recent linkje
http://www.volkskrant.nl/opinie/tellen-helpt-tegen-migratie-emoties~a4164909/

mirreke
19-10-2015 om 21:10
Menselijkheid, verantwoordelijkheidsgevoel misschien???
" Maar nou bedacht ik me: misschien zijn de Rutte's en de Merkels wel zo huiverig om vluchtelingen af te wijzen omdat ze niet net zo bekrompen willen zijn als de regimes in een aantal moslimlanden? Bewijzen dat 'wij, christenen' wél een goed hart hebben en niet zo slecht zijn als sommige moslims jarenlang verteld is? "

Ad Hombre
19-10-2015 om 22:10
Naief
"Bewijzen dat 'wij, christenen' wél een goed hart hebben en niet zo slecht zijn als sommige moslims jarenlang verteld is? "
Dat zou wel een zeldzaam naieve motivatie zijn. Voor fanatieke gelovigen (en dat is een onrustbarend groot deel van de moslims) is het enige wat er toe doet dat je de verkeerde godsdienst aanhangt.

Kaaskopje
19-10-2015 om 22:10
Mirreke
Volgens Geen Stijl (Mark, Mark... Ik haal Geen Stijl aan!!) doen Mark Rutte en andere VVD'ers erg hun best om azc's uit de eigen woonomgeving te houden.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/10/vvd_weigert_asielzoekers_in_ei.html
Misschien doe ik Rutte onrecht aan. Ik weet het niet. Maar mijn gevoel zegt me dat Rutte in een andere positie wat eerlijker zou zijn geweest over zijn persoonlijke ideeën. Als minister-president kan hij niet anders dan hij doet.
Merkel is een ander verhaal. Zij handelt uit een mix van schuldgevoel over het Duitse verleden, haar eigen verleden als 'bevrijde' Oost-Duitse en haar karakter. Ik vind haar heel erg stoer.

+ Brunette +
19-10-2015 om 23:10
Geen antwoord gehad.
Ik vraag me nog steeds af wat Mark74 persoonlijk voor last heeft van de vluchtelingen. Is zijn vrouw of dochter door asielzoekers verkracht? Beroofd? Baan afgepikt? Woningproblemen? Andere vormen van overlast? Heeft hij misschien buren of familie die last van de asielzoekers hebben? Of is het eigenlijk allemaal geroep vanaf de zijlijn?
Hoe dan ook, ik ben blij dat ik niet meer in Nederland woon. De sfeer is grimmig aan het worden.

AnneJ
20-10-2015 om 00:10
Valt wel mee hoor Brunette
Het is nu de actualiteit. En je hoort ook vooral, op dit soort fora, internet en in de sociale media de schreeuwers. Maar voor er verkiezingen zijn is er weer wat anders in de actualiteit. Door de plotselinge toestroom is het even een hype. Maar het zijn er niet eens zoveel meer vergeleken met andere jaren waarin er vluchtelingenopvang nodig was. Het went.
En we zullen toch rekening moeten houden met een veranderende wereld. Ook in Spanje dat al veel langer kampt met economische migranten en vluchtelingen.

AnneJ
20-10-2015 om 01:10
Advertentie in de Volkskrant
http://www.npo.nl/pauw/19-10-2015/VARA_101375513
Bezorgde partijloze burger zet met eigen geld advertentie in de Volkskrant met het verzoek aan Wilders om als hij het echt goed voor heeft met Nederland samen te werken met andere partijen en op te houden met geen oplossingen te bieden.
Goed dat hij een stem gevonden heeft voor een ander groot deel van de bevolking die vaak niet gehoord wordt. Omdat hij niet lid is van een partij of andere gremia heeft hij bij gebrek aan platform een advertentie gezet.
Prima toch?

Ad Hombre
20-10-2015 om 07:10
Kaaskopje
"Merkel is een ander verhaal. Zij handelt uit een mix van schuldgevoel over het Duitse verleden, haar eigen verleden als 'bevrijde' Oost-Duitse en haar karakter."
Mee eens.
"Ik vind haar heel erg stoer."
Handelen uit schuldgevoel is gevaarlijk, zowel in het gezinsleven als in de wereldpolitiek.
De 1e wereldoorlog veroorzaakte de 2e wereldoorlog. Zou de 3e wereldoorlog dan toch weer op zo'n manier uit de 2e voortvloeien?

Miraya
Mirreke
'Menselijkheid, verantwoordelijkheidsgevoel misschien???'
Dat snap ik, maar ik probeer vanuit de tegenstanders te denken. Die zijn van mening dat de regering hun belangen verkwanselt. En zij zijn ook mensen, toch? Ik probeer nog steeds te achterhalen wat de regering in HUN ogen voor belang kan hebben om 'hun eigen volk' (=de mensen die stemmen) achter te stellen.

Ad Hombre
Brunette
"Of is het eigenlijk allemaal geroep vanaf de zijlijn?"
Volgens mij woont hij in Nederland.
"Hoe dan ook, ik ben blij dat ik niet meer in Nederland woon. De sfeer is grimmig aan het worden."
Dat is pas geroep vanaf de zijlijn.

Ad Hombre
Miraya
Hetzelfde wat Kaaskopje zegt, schuldgevoel en het eeuwige gewijs naar de tweede wereldwoorlog. Dat is toch een collectief trauma. Iedereen die voor een streng asielbeleid is wordt nog steeds in de neo-nazi hoek geduwd.
En natuurlijk dat ze moeilijk anders kunnen. De boel op z'n beloop laten is wat er nu gebeurt. Rutte wordt regelmatig (door beide kampen) gebrek aan leiderschap verweten. Dat is correct. Merkel toont wel leiderschap (het verkeerde naar mijn mening). Niemand van de Europese leiders durft echt stappen te zetten om de immigratie te reguleren. Bang als ze zijn voor onmenselijk uitgemaakt te worden. Daar houden de meeste politici niet van. Die gaan liever op de foto met een kindje op de arm.

Miraya
en Brunette
'Hoe dan ook, ik ben blij dat ik niet meer in Nederland woon. De sfeer is grimmig aan het worden.'
Dat is niet zo hoor. De meeste mensen doen gewoon de dingen die ze altijd deden. Ze gaan naar hun werk, doen een bakkie met de buren, vieren verjaardagen, kijken tv. Hebben amper last van de asielzoekers en van de hetze van de PVV.
Voor elk negatief bericht dat mensen als Mark74 verspreiden zijn positieve berichten te vinden. Op facebook komen ook steeds meer tegengeluiden. Maar de mensen die daaraan meewerken, doen dat niet schreeuwend en dreigend. Die rijden gewoon naar een opvangcentrum met hun armen vol kinderspeelgoed of kleding. Die zoeken tussen de scheldende groepen oogcontact met die mensen die afkeurend hun hoofd schudden. En gaan door met hun leven.

Kowalski
20-10-2015 om 08:10
Brunette
Moet je dan persé zelf ergens last van hebben om ergens tegen te zijn?
Zo ja, dan hoeven we ook niet meer 'tegen' honger in afrika of kinderprostitutie in India te zijn, daar hebben we hier ook niet direct last van.
En inderdaad, de sfeer is grimmig aan het worden, en bepaalde mensen zouden eens goed moeten nadenken hoe dat komt. Maar goed, dan denken ze weer dat dat door Wilders komt, terwijl hij het gevolg is en niet de oorzaak.

skik
20-10-2015 om 09:10
Mark
Ironisch dat jij heel kritisch bent over de validiteit van de inhoud van de link die Miraya geeft terwijl de link die jij gaf over de verkrachtingsgolf totaal niet aantoont wat jij beweert. Ik heb er eens voor gezeten en alle linkjes die in het bericht stonden doorgelezen. Het meeste is stemmingmakerij. Een poging tot aanranding door iemand met een zuiderlijk uiterlijk is nog geen verkrachting door een asielzoeker. Verder wordt vaak er vaak beweerd dat er allemaal erge dingen gebeuren maar dat autoriteiten dat onder de pet houden. Bovendien staat er boven aan de berichten dat de genoemd incidenten alleen al van het eerste half jaar van 2015 zijn en dat klopt niet, er staan zaken in die zich in 2014 hebben voorgedaan. Uit al die linkjes heb ik vier bewezen verkrachtingszaken door asielzoekers kunnen vissen. Ongevraagd zoenen valt daar overigens ook onder. Uiteindelijk blijft er van dat hele epistel vrij weinig over.
skik

Mark74
20-10-2015 om 09:10
@skik
Als jij actualiteit wilt, krijg jij actualiteit.
Asielzoekrrs belagenv rouwelijk buschauffeuse. Ongetwijfeld onze schuld, want ze hebben niks te doen en de procedure gaat te langzaam en ze krijgen, godbetert het iedere ochtend hetzelfde voor ontbijt!
http://m.telegraaf.nl/article/24637009/asielzoekers-belagen-buschauffeuse
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.