Off-topic discussies
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Dees
05-07-2019 om 08:07
Verkeer
Sinds een jaar fiets ik dagelijks naar mijn werk, het is niet ver maar toch merk ik dat ik dagelijks meerdere malen gevaarlijke situaties tegenkom.
Van de week ook weer. Ik fiets over het fietspad en zie een portier van een naast het fietspad geparkeerde auto open staan. Van ver hoor ik de automobiliste al een gezellig gesprek voeren, maar blijkbaar is ze niet van plan uit te stappen of de deur dicht te doen. Ik moet dus van het fietspad af de drukke autorijbaan op om langs die auto te kunnen.
We hebben hier in de omgeving ook veel aparte fietspaden welke auto's moeten snijden om vanuit een zijstraat een autorijbaan op te kunnen. Dan moeten ze vaak eerst nog een stuk stoep over, vervolgens fietspad en dan de autorijbaan op. Dan zien ze je aankomen op de fiets (ik ga er vanuit dat ze even kijken voordat ze de stoep en fietspad over gaan) maar blijven rustig overdwars op het fietspad staan om te wachten tot ze de autorijbaan op kunnen. Als fietser moet je dan dus vaak vol in de remmen.
Regelmatig dat je door een straat fietst en er een portier spontaan voor de neus open gegooid wordt, vaak komt dan nog wel een excuus. Maar ook voetgangers kunnen er wat van als ze een auto horen steken ze niet zomaar over maar een fiets horen ze vaak niet met als gevolg dat ze oversteken zonder te kijken en dan moet je als fietser vol in de remmen.
Ik begrijp het nooit zo waarom veel mensen geen rekening moet fietsers lijken te houden.

Knurf
07-07-2019 om 09:07
Flanagan
Volgens mij bedoelt Ad niet dat je beter kinderen kunt aanrijden dan volwassenen. Of dat het aanrijden van kinderen niet erg zou zijn omdat ze sneller herstellen. Dat is jouw projectie.
Wat hij schrijft, klopt namelijk gewoon. Als ik vroeger van mijn paard viel, was ik in een dag weer fris en fruitig. Toen ik vorig jaar tijdens een springles op de hindernis landde, heb ik een maand als een bejaarde lopen strompelen vanwege gekneusde ribben. Je herstelt minder snel als oudere.

Flanagan
07-07-2019 om 11:07
Knurf,
Dat is niet mijn projectie.
Ja, jongere mensen kunnen sneller herstellen. En nee, ik geloof niet dat Ad Hombre bedoelt dat je beter kinderen kan aanrijden dan volwassenen. Maar de bezorgdheid van ouders wordt er niet minder om; Als Alkes in #41 aangeeft bezorgdheid te kennen daar haar kinderen op de fiets gaan, is de reactie ‘ stootje’ als een knipoog m.i. wat ongevoelig. Zelfs als het klopt dat kinderen sneller herstellen.

Knurf
Ongevoelig
Is niet hetzelfde als ongepast. De reactie van Ad was waarschijnlijk geruststellend bedoeld, of op zijn minst relativerend. Net als alle keren dat ouders hun kinderen vertellen dat de kans dat Trump daadwerkelijk een atoombom op Iran gooit, heel klein is. Daarmee ontken je de gevolgen in Hiroshima en Nagasaki niet, noch het verdriet dat dat opleverde.

Kaaskopje
Ad Hombre
Misschien is het veiliger om jouw vrouwbeeld niet als algemene opvatting te brengen. Zelfspot is een eigenschap die je hebt of niet en dat staat los van de sekse.

Ad Hombre
Kaaskopje
"Zelfspot is een eigenschap die je hebt of niet en dat staat los van de sekse."
Ik ben blij dat te horen. Eens kijken of we dat meer gaan merken op dit forum
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.