Off-topic discussies
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tango
16-02-2016 om 22:02
V&D
Er zijn natuurlijk al meer winkelketens failliet gegaan, maar V&D is wel een hele grote. Het zijn werkelijk enorme panden die leeg komen te staan en enorm veel mensen die zonder baan komen te zitten.
Zelf heb ik lang geleden een aantal jaar bij V&D gewerkt, toen ik nog op school zat en later studeerde. Was toch wel een leuke tijd. Sommige collega's van toen werkten er nu nog steeds en zijn dus nu hun baan kwijt.
Zijn er meer forumgenoten met een V&D verleden?

Tango
17-02-2016 om 21:02
Prijzencircus
Oh ja, dat prijzencircus. Ik kom daar inmiddels al jaren niet meer, maar was in de tijd dat ik er werkte echt een grote happening. De hele week liep je in zo'n zwart-wit gestreept hesje, leuke afwisseling van de bedrijfskleding haha en er waren allerlei aanbiedingen. Omdat wij bij de hoofdingang stonden gebeurde daar altijd van alles. Dan kwam de opperveilingmeester een partij grote teddyberen voor een klein prijsje wegdoen etc. Ik heb er ook eentje gekocht, staat hier nog steeds in huis.
Op onze afdeling hadden we dan een EV (ook zo'n afkorting, betekende Extra Verkoopstand) waarin we dan goedkope producten verkochten. 1 collega had familieleden die op de markt stonden en die paste dan allerlei verkoopkreten toe zoals: vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan. Was altijd erg leuk en gezellig.
Die aapjes komen me wel bekend voor maar kan me niet echt herinneren dat ze bij de V&D stonden.
En wat betreft La Place. Die broodjes roomkaas vind ik ook altijd heerlijk en de smoothies ook, maar laatstgenoemden zijn echt extreem duur daar. Ik maak ze dan toch liever zelf.

Pien
17-02-2016 om 21:02
Missen
Ik ga V&D wel missen. In mijn woonplaats is er geen, maar als ik in de stad kwam, ging ik er altijd even heen. Ik kocht er regelmatig kinderkleding en ook kleding voor mezelf. Mijn kinderen zitten pas op de basisschool, maar ik had altijd V&D in gedachten voor later-als-ze-naar-de-middelbare-gaan en dan schoolspullen nodig hebben.
Een doza had ik nog nooit van gehoord! Hier is het op vrijdag koopavond, wat ben je dan? Een vrijza? Stuk minder grappig.

Done
17-02-2016 om 22:02
Onvermijdelijke einde
De sterkste herinnering is de Schoolcampus, dat was in mijn tijd een ware happening. Dat viel tegen toen de meiden zo ver waren. Weggestopt in de kelder, vervlochten door de gewone spullen. Jaar naar jaar werd het minder, totdat we eigenlijk niet meer ging. Bruna en Primera deden er meer aan.
Idem voor de boeken, het speelgoed, de kleding, het is zo'n net niet winkel geworden. Heel jammer het gewoon niet meer lukte.
De laatste keer dat ik iets heb gekocht, was 3 jaar geleden. Wel nog regelmatig binnen gelopen, maar niets van mijn gading. Er zijn gewoon leukere zaken in die prijsklasse.

Elfje65
17-02-2016 om 22:02
Even voorop stellende
Dat ik echt flabberquested was. Ik had nooit gedacht dat zo'n icoon als V&D het niet zou redden....... Maar toch, als ik alles eens goed overdenk.... Het personeel was behoorlijk aan de oude kant (letterlijk en figuurlijk) Dan liepen ze met hun toilettasjes door de winkel. Dat intrigeerde me mateloos. Ik heb toch ook geen toilettas op mijn bureau staan. De arrogante, vaak onvriendelijke houding was ook geen uitzondering. O, uw maat zit op de paspop? Sorry, mogen we er niet afhalen. We kunnen 'm wel bestellen. Tja dat duurt wel een week. Weinig hulp in de winkel zelf te vinden. Weinig moeite willen doen voor de klant. ......Maar het blijft triest voor al betrokkenen.

Theekopje
18-02-2016 om 00:02
Toilettas
"Ik heb toch ook geen toilettas op mijn bureau staan."
Maar je hebt neem ik aan wel een gewone tas bij je op kantoor. Medewerkers van v&d mochten geen eigen tas bij zich hebben op de werkvloer. Als je iets van persoonlijke spullen bij je wilde hebben mocht dat alleen in die toilettas.

GS
Kocht er juist wel veel
Jammer dat V&D er niet meer is. Zit hier in m'n laatst bij V&D gekochte (en kennelijk supertruttige) vest (en broek en shirt). Vond ik juist prima, dat beetje truttige, past bij mn leeftijd zullen we maar zeggen. Kocht de kleding voor de kids daar, (sinterklaas)snoep, tassen en vooral ook de schoolspullen.
Jemig, moet echt weer de stad gaan herontdekken waar ik het nu allemaal moet gaan kopen. Vond het wel makkelijk alles in 1 winkel. Waar moet je heen voor beetje aardigzittende en (kennelijk tuttige) kleding zonder je blauw te betalen?

Ginny Twijfelvuur
Kerstspullen!
Maar inderdaad dat werd ook minder en minder.
Voor een sfeervol ingerichte kerstafdeling hoefde je de laatste jaren echt niet meer naar de V&D.

Fiorucci
18-02-2016 om 10:02
Patisserie
Ik ga de geweldige pstisserie en brood afdeling missen, en La Place, waar ik graag eet met mijn pubers. De goede uitgebreide collecties kwa teken, kantoor en knutselspullen, de woonafdeling..bah!

lieke
18-02-2016 om 11:02
jaaaa
Dat waren ze, de aapjes. Bedankt voor de foto, kan me ze nog goed herinneren, ze stonden in het restaurant. Mijn ouders gooiden er ook nooit geld in. Een keer had ik een oudere meneer die er voor mij geld in gooide. Ik had er waarschijnlijk al lang en kwijlend voor gestaan. Dat was wel lief. Ik vind de aapjes nu ook best eng maar waarschijnlijk het feit dat ze konden bewegen en dat mijn ouders er nooit geld in gooiden, maakte het erg interessant. Maar hee, wel een foute naam, bimbobox. Of zal het woord bimbo toen nog niet bestaan hebben?

Hortensia
18-02-2016 om 12:02
Bimbobox
Ik ken "bimbo" eigenlijk vooral in de betekenis van "nogal dom ordinair meisje" (als in: de dochter uit "Married With Children", volgens mij heb ik die kreet daar ook geleerd).
Toen ik gisteren even googlede op "bimbobox" ontdekte ik iets anders: "Wat nu zeker niet meer zou mogen is de term Bimbo. Dat is een racistisch Duits woord voor zwarte man, en de Bimbobox valt dus in een categorie ver voorbij de negerzoen."
http://www.npogeschiedenis.nl/nieuws/2014/augustus/De-Bimbobox-OVT.html
Interessante link trouwens

n@nny
18-02-2016 om 13:02
Chocola
Ik ga vooral de chocola van de v&d erg missen. En de meringues...
Die foto van al die chocola in de kliko!! Echt gruwelijk. Hadden ze daar dan geen goede bestemming (lees: mijzelf) voor kunnen vinden?

mijk
18-02-2016 om 14:02
Geen peppersteakkruiden meer in assortiment Silvo!
Balen!!!!! Eens even uitzoeken wat daar in zat!

Tonny
18-02-2016 om 15:02
dat méén je niet, chocola in de kliko
Schande!!
Ik denk dat een aantal van die shop-in-shops elders iets kunnen beginnen, zou het niet? Bijvoorbeeld die lekkernijen die iedereen nu mist.
Die al veel genoemde aapjes stonden volgens mij tot nu toe nog in de V&D van Dordt, in de gang richting toiletten. Ik ken ze ook uit m'n jeugd - dat was in Rotterdam.

roodborst
18-02-2016 om 16:02
missen.
Ik zal V&D zeker missen. La Place, de grote afdeling met keukenspullen, kleren voor zoon, boeken, heerlijke nootjes en chocola. Om maar een paar dingen te noemen. Bij het grote filiaal waar ik regelmatig kwam was het altijd druk en rijen voor de kassa waren geen uitzondering. Ik geloof er niets van dat V&D vanwege verregaande 'oubolligheid' gesloten is. Want er is heus een markt voor doorsnee spullen, niet iedereen is zo hip en modebewust.
De Bijenkorf is ook al verdwenen uit mijn stad en de Hema is ook niet zo geweldig meer na hun restyling. Blijven over de Action en dure speciaalzaken...

Christel
18-02-2016 om 17:02
Mijk
Als je er achter bent hoor ik het graag! Ik heb nog een beetje in een potje, maar dan kan ik het dus niet meer halen blijkbaar

kenfan
Jongenskleding
Toen mijn zoons nog klein waren was V&D zo'n beetje de enige winkel waar je nog voor een redelijke prijs kleurige jongenskleding zonder schreeuwerige opdruk kon kopen. Ik sloeg altijd toe bij het Prijzencircus. Grootste hit waren de echte leren jasjes.
Verder was het een beetje een verstofte winkel met een weinig aantrekkelijk assortiment. Hoewel ik er vorig jaar nog een jurk gekocht heb voor een spotprijsje waarvoor ik spontaan een compliment kreeg van iemand die hier de V&D als net niet bestempelt. Nu twijfel ik aan de oprechtheid daarvan...

Goudvis
vroeger
Vroeger gingen we altijd drinkyoghurt-met-verrassing halen bij V&D tijdens de uitgebreide winkelsessies op zaterdag. En ik vond de kampeerafdeling altijd zo geweldig. Maar alles is in de loop van de jaren gekrompen qua assortiment, of ik dénk dat het gekrompen is door de ruimere keuze die ik nu gewend ben.
Voor tenten-snuffelen ga ik al naar de Vrijbuiter oid. Drinkyoghurt gebruik ik al jaren niet meer. Voor kleding kwam ik af en toe nog bij V&D, er zaten leuke koopjes bij. Al was het merendeel van de collectie wel stijfjes.
Wat ik er vaak kocht waren tassen en panty's/maillots. Vanwege de ruime keuze. Maar meestal liepen we gewoon door V&D heen zonder iets te kopen.

Nur
Vroeger
Vond ik de kerstafdeling van de V&D echt fantastisch. Dat is echter al jaren geleden. De laatste jaren was het gereduceerd tot een paar tafels en kastjes met kerstspullen. Nodigde niet uit tot kopen. Schoolcampus zelfde verhaal. Vroeger was het een hele ervaring en hadden ze heel veel verschillende soorten schoolspullen. Allemaal wat aan de dure kant maar wel hele leuke spullen. Nu gaan we daarvoor inderdaad al jaren naar andere winkels want ze hebben gewoon niet zo veel keuze meer.
Voor (kinder)kleding kwam ik er nog steeds wel eens. Voor mijzelf kon ik er nooit echt wat vinden. Eigen merk vond ik prima maar wel een beetje aan de dure kant voor eigen merk. Ik kocht er dus niet zo heel vaak wat. Daarnaast hou ik niet van het shop in shop model want dan ben je uren aan het zoeken naar een broek bijvoorbeeld. Ik heb liever dat alle broeken bij elkaar hangen. Echter kinderkleding kocht ik er wel.
Nu ben ik verder geen shopper dus als ze het alleen van mij moeten hebben gaan ze het ook niet redden. Ik kwam er wel een paar keer per jaar voor kinderkleding en dergelijke maar ik zat er ook niet wekelijks.
Vroeger kwam ik er inderdaad vaker maar vroeger winkelde ik ook vaker. Laatste keer was met de kerst. Toen heb ik nog een paar truien gekocht voor mijn man en kleding voor de kinderen en nog wat andere dingen. Dat was net voordat ze failliet waren.

Nur
La Place
Vond ik altijd wel relaxed. Je kreeg altijd van die bonnetjes thuis waar je dan goedkoop mee daar wat kon eten. Dan ging ik daar wel eens wat drinken/eten met de kinderen. Ook met vriendinnen sprak ik er wel eens af. Veel lunchtentjes zijn zo klein en daar was het lekker ruim en lette niemand er op hoelang je daar zat. Met vriendinnen was het dus ideaal want dan konden wel relaxed bij kletsen. En het eten vond ik er lekker, zeker voor de prijs.

mijk
18-02-2016 om 18:02
christel
Hebje de ingrediënten van het potje dan ga ik eens even er more stoeien! De textuur is wel perfect!

Alkes
18-02-2016 om 19:02
Kenfan
Er is altijd de uitzondering op de regel. Dat was jouw jurk. Geen twijfel mogelijk.

Alkes
V&D net niet
Laatste jaren zwabberde V&D alle kanten op qua aanbod. In DH zaten ze naast een grote Perry Sport en dan had V&D een kleine Perry Sport shop in-shop. De Hunkemoller, ook shop-in-shop, zat tegenover de V&D. Ik weet weinig van winkel marketing maar dat leek mij een weinig succesvol concept.
Iemand schrijft hopelijk komt er geen H&M filiaal. Maar die H&M filialen trekken wel klanten en dat doet het winkelgebied goed. In DH heeft H&M het pand van de ook failliete Maison de Bonneterie overgenomen. Tuurlijk het is zeker een ander segment klanten, maar het staat niet leeg en sluit aan op de rest van het winkelgebied.

Christel
Mijk
Nee, ik bewaar alles in ikea kruidenpotjes. Hoe suf achteraf. Zullen we silvo mailen?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.