Off-topic discussies
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tango
16-02-2016 om 22:02
V&D
Er zijn natuurlijk al meer winkelketens failliet gegaan, maar V&D is wel een hele grote. Het zijn werkelijk enorme panden die leeg komen te staan en enorm veel mensen die zonder baan komen te zitten.
Zelf heb ik lang geleden een aantal jaar bij V&D gewerkt, toen ik nog op school zat en later studeerde. Was toch wel een leuke tijd. Sommige collega's van toen werkten er nu nog steeds en zijn dus nu hun baan kwijt.
Zijn er meer forumgenoten met een V&D verleden?

Vesper Lynd
17-02-2016 om 13:02
Probleem
Ik zit nu wel met een probleem. Het was namelijk de bedoeling om binnenkort een koffer op wieltjes te kopen voor mijn dochter. Online vind ik voor dat soort artikelen niet zo'n goed idee, want je wilt het toch zien. Waar koop ik nu een koffer?
Ik vind het nog steeds stom, geen V&D meer ;-(

Triva
Kristoffel
'Bij de instructie kreeg je ook te horen dat als er brand in de zaak zou zijn dat dat omgeroepen werd met een code; Kristoffel is in de zaak. Dan moest je eerst de kassa afsluiten en in veiligheid brengen en daarna de mensen. Ik heb het nooit meegemaakt maar ik maakte mij daar wel altijd een voorstelling van, stel dat....'
Nou, ze vonden dus het geld belangrijker dan de veiligheid van de mensen. Het heeft ze niet geholpen in ieder geval maar wat een belachelijke veiligheidsmaatregel. Wanneer roepen ze om dat er brand is? Als alle kassa's verzameld zijn bij de manager? Fijn voor de mensen die nietsvermoedend het pashokje in gaan omdat Kristoffel in de zaak is.

Fenix78
Nooit daar gewerkt
Maar kocht er redelijk wat kinderkleding.
Voor mezelf kon ik er niet zo goed slagen.
Ga het wel missen.

Hortensia
17-02-2016 om 14:02
vooral jeugdsentiment
Als volwassene kon ik niet zoveel met V&D. Ze hadden wel een uitgebreide boeken-, kantoorartikelen- en kunstschilderafdeling maar dat werd ook steeds minder door de jaren heen, waardoor ik er niet meer zoveel te zoeken had.
En de grammofoonplatenafdeling, och heden...! Als een single uit de Top 40 viel, lag hij de week daarop in de afgeprijsde bak voor een gulden! Ik heb zo een leuke verzameling singles op kunnen bouwen. Ook oudere langspeelplaten die uit de Elpee top zoveel viel werden stevig afgeprijsd.
Qua kleding: ze hadden leuke accessoires, en in mijn geval moet je dan denken aan handschoenen, hoeden en petten (ik ben nogal van de hoofdbedekking ). Eén van mijn favoriete petten is een originele V&D
en ik heb heerlijke gebreide handschoenen die extra lang waren, altijd prettig met een winterjas met "inwaaimouwen".
Qua kleding kon ik niets, want in de tijd dat ik nog in een stad met V&D woonde hadden ze niet de grote maten die ik toen nog nodig had. Nu niet meer, vorig jaar heb ik in mijn oude woonplaats nog wel mooie dingen voor amper geld gescoord in de het prijzencircus.
Dat was dan wel weer leuk, het prijzencircus.
Maar voor de rest: veel dingen die V&D verkocht, kon je elders voordeliger krijgen. Misschien niet specifiek de Liv-kleding en zo, maar ik denk aan speelgoed, kantoorartikelen en dergelijke.
La Place scheelde heel erg per filiaal. In de stad waar ik tot halverwege de jaren negentig woonde was het altijd mogelijk zelf je salade samen te stellen en dat vind ik prettig, in de stad waar ik later was stond ik te vaak in lege schaaltjes te kijken. Ze wilden het best aanvullen, hoor, maar ik wil scheppen, niet wachten ;-)
In een tijd dat dat nog niet zo vanzelfsprekend was kon ik er altijd met mijn laptop aanschuiven om al lunchend en koffiedrinkend te kunnen werken, er was ook al vrij snel wifi.

Pasje
Jammer
maar ik moet zeggen dat het personeel in onze stad erg onvriendelijk was. En nee dit was niet van de laatste tijd maar verschillende keren verspreid over een aantal jaren. Echt van die chagrijnen bleeh Vooral die oudere dames. Af en toe zelfs arrogant. Dus mijn ervaringen met het personeel zijn slecht. Neemt niet weg dat ik het wel heel jammer vind. Ik kwam af en toe bij La Place (wel leuk personeel over het algemeen )en om heerlijke chocola te kopen! Heel af en toe kleding en vroeger regelmatig Dvd's. Bovendien had ik nog 2 cadeaubonnen die de prullenbak in kunnen :-(

mijk
Bieb
Ik ben naarstig opzoek naar een remake van de kruidenkaas maar deze is voor jou: http://www.kayotic.nl/blog/la-place-tuna-salad

vlinder72
pasje
http://m.telegraaf.nl/article/25218255/cabaretier-accepteert-waardeloze-v-d-bon
misschien nog iets voor je?

Lieke
17-02-2016 om 15:02
orkest en kinderijsje
Ik kan me herinneren dat ik als kind altijd ging kijken naar een soort glazen aquariumbak waar een dieren orkest met planten en boompjes zat. Dat orkest begon te spelen, als je er geld in gooide? En ik kreeg dan een kinderijsje. We gingen nooit ergens wat drinken behalve als we echt naar de stad gingen en dan bij de v en d.
Ook toen mijn kinderen klein waren kochten we ook wel eens een kinderijsje bij de v en d. Dat was niet te groot, in een sorbetglas, wel leuk aangekleed met spikkels, koekje etc en er zat een kleurplaat met kleurtjes bij. Ze vonden dat geweldig.

skik
17-02-2016 om 16:02
Die aapjes
Hier een plaatje van zo'n vitrine met spelende aapjes: https://bloeise.nl/de-toekomstmuziek-van-vd/. Wat vond ik die vroeger toch fantastisch. Zouden ze er ergens nog een achteraf in het magazijn hebben staan en die op Marktplaats zetten? Ik heb er wel plek voor!
skik

bieb63
Top Mijk!!
Eindelijk het originele recept! Dank je.
Mijn, probeer, versie zat er niet zo heel veel naast. Alleen de dressing iets: ik gebruikte yogonaise een beetje afgezwakt met light kookroom en deed er een beetje kerrie door.
Maar..... ik ga nu de originele versie maken!

skik
Bimbobox
Zo heette dat Hortensia, een Bimbobox. Bij nader inzien zijn die aapjes best eng.
skik

Hortensia
skik
Oh ja, nu je het zegt...!
Ik herinner me die wel, al dacht ik tot vandaag dat dat bij Galerie Modern was, maar nu twijfel ik. Hij stond halverwege de trap als ik me goed herinner. Ik was er volkomen door geobsedeerd als kleuter en vond het zo geméén dat mijn moeder er nooit een centje in wilde doen!
Soms had ik geluk en had er iemand anders al een centje in gedaan ;)

Temet
17-02-2016 om 17:02
ach ja
Ook bij mij jeugdsentiment, de aapjes en het kinderijsje-met-verrassing (met kauwgombal onderin en pauwenwaaiertje en wafel erop). En broer en ik plachten toen we klein waren ook op onze gat de trappen af te gaan in het trappenhuis.
Nu zal ik vooral La Place missen. Ik werk vrij dichtbij de Amsterdamse V&D en wij kochten voor het werk vaak brood bij La Place, uitstekend brood en nog goedkoop ook. Ook hun andere baksels waren iha prima. Maar helaas, een inpandige La Place, dus die is weg.
Ik kocht er sporadisch kleding. En een tijdje geleden een afgeprijsde handtas.
Maar uit deze draad blijkt ook wel een beetje waar de schoen wringt. Op jeugdherinneringen aan aapjes en af en toe een broodje kruidenkaas kan de tent niet draaien natuurlijk. Maar jammer blijft het wel.
Groeten,
Temet

Alkes
net niet
Net als skik vind en vond ik V&D altijd de winkel van het net niet. En mijn sentimenten als werkende jongere liggen bij de Hema. In Rotterdam was dat trouwens op vrijdagavond en zaterdag. Daar bestond de doza niet.

Mijntje
ook jammer
Vroeger toen ik zes was werd ik door de winkeljuffrouw naar de jongensafdeling gestuurd voor een nieuwe winterjas. Later kwam ik er elk jaar mijn nieuwe schoolspullen kopen. Nog weer later kocht ik er bh's, onderbroeken, sokken, papier/pennen en soms kleding voor m'n kinderen. Goede service gehad met een goedkoop kinderhorloge. Als het nu weer kapot gaat moeten we ergens anders kijken. Bij La Place was het goed toeven.
De roltrappen waren erg leuk toen de kinderen klein waren. Ik vind het ook jammer en hoop niet dat er een primark of weer een zoveelste H&M in komt.

Tango
17-02-2016 om 19:02
Marja (ot)
Volgens mij schreef ik het al ergens, maar weet het niet zeker. Ik werkte in het midden van het land in zo'n heel groot filiaal. Daarom heb ik ook nooit kunnen wennen aan het piepkleine filiaal in mijn huidige woonplaats. Ik vond dat nooit een echte V&D.
Ik ga later vanavond nog even alles lezen. Wat is er veel geschreven.

swaen
Kristoffel. Whahaha
Das inmiddels een familiegrap geworden. Als er ergens een brandalarm afgaat roept iedereen hier in koor Kristoffel Kristoffel! Terwijl ik toch de enige ben die daar gewerkt heeft (inmiddels 20 jaar terug)

Hortensia
Kristoffel
Dat heb ik nooit geweten! Terwijl mijn moeder er ook een tijdje heeft gewerkt!

Theekopje
Hortensia
Het was natuurlijk ook niet de bedoeling dat dat algemeen bekend werd :-)

Christel
La place kruidenkaas
Dat recept heeft hier op OOL gestaan, volgens mij met peppersteakkruiden. Ik kan het alleen niet vinden. Ik vond wel deze http://www.smulweb.nl/recepten/1410054/Broodje-roomkaas-a-la-vd

Christel
Mijk, gevonden!
http://www.ouders.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/aardbeienlimonade-van-de-vd
Ik wist het, ik zoeken op peppersteakkruiden, staat er pepersteak. Deze moet je hebben.

Kinne
17-02-2016 om 20:02
Ook een doza.
Heel lang geleden ook een poos als doza gewerkt. Was helemaal Christoffel vergeten maar dat komt nu boven drijven.
Jammer dat ze er niet meer zijn. Maar kwam er zelf zelden. Vroeger wel met mijn vader bij La Place. Heerliijke sappen en fruitsalades.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.