

Off-topic discussies
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Passie
07-08-2016 om 11:08
Vaak zo achter dingen aan moeten bellen
De laatste tijd moet ik zo achter dingen aan bellen. Bijvoorbeeld, onze zoon is in mei met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Hij mocht gelukkig al snel weer naar huis maar kreeg nog vervolgonderzoeken. Dat ging fout want fout aangemeld. Met vertraging heeft hij die uiteindelijk gehad. Had ik niet gebeld, dan zaten we nu nog te wachten. Hij heeft een verwijzing gekregen naar een academisch ziekenhuis. Dat zou 1 1/2 a 2 weken duren. We zijn 6 weken verder en nog geen oproep. Ik heb al 4 x gebeld en krijg steeds te horen dat hij een speciaal geval is, dat merk ik want nog steeds geen oproep. Morgen weer bellen, dus.
Ander iets, we zitten met een garantiedingetje. Ook al 5 x gebeld. Nu is iemand geweest (2 maanden later) en moeten we een maand wachten voordat het gerepareerd kan worden want monteur gaat eerst op vakantie. Dus 3 maanden zonneenergie in de betse maanden lopen we mis. En dat terwijl ze fout zijn geinstalleerd.
Verder is er een fout bedrag afgeschreven door een telefoonmaatschappij en daar is ook al heel wat over en weer gemaild, gechat en gebeld maar het geld hebben we nog niet terug. Nu is het geen groot bedrag, maar toch.
Ben ik nou de enige?

Triva
11-10-2016 om 20:10
Passie
Dikke kans dat er iemand is uitgevallen en dat ze dan degene met de meeste spoed over een paar weken naar voren halen. Ik zou ze wel vertellen dat ze dat dan voortaan even moeten doorbellen want Sandd bezorgd alleen op di en vr. Het kan dus best zijn dat de post donderdag al verstuurd is!

Passie
12-10-2016 om 12:10
mijk en triva
Fijn dat je dekbedden er zijn en wel netjes, die bloemen. Over de rest zullen we het maar niet hebben. En ja, vind ik ook fijn. Alleen zijn werk moet hij nog afmelden.
Triva, de dagtekening is 7 oktober. Dus het zal inderdaad wel zoiets zijn als ertussen zijn gemoffeld. Ik ga er wel wat van zeggen.

mijk
12-10-2016 om 12:10
Brief gehad van de autoverzekering
Gecondoleerd met het verlies vab deheer Pietje we hebben op uw verzoek de verzekering stopgezet. ZIjn schadevrije jaren zijn doorgegeven aan die instantie dan kan een volgende verzekring daarnaar vragen.
Zou nou iemand die brief lezen voor ze hem versturen ???????

MarSy
12-10-2016 om 13:10
Mijk
Neeeeee wat een drama zo een brief. Zou misschien toch een klacht indienen. ..

mijk
12-10-2016 om 14:10
Tweede brief
zorgverzekeraar van schoonmama. We hebben geprobeerd premie te innen op rekeningnummer 123456 dit lukt niet geef het goede nummer door anders krijgt u tientje boete.
Rekeningnummer klopt wel dus maar weer de bank bellen... (die hebben rekeningnummer eerder ook al geblokkeerd omdat wij er ineens dingen op deden (maar dat mag/moet want wij zijn officieel de bewindvoerder..)
Dus nu moet ik zelf eerst uitzoeken wat het probleem is...... En dit dus vrijwel iedere dag.
Mijk

mijk
12-10-2016 om 15:10
Vervolg bankellende:
mijn bloeddruk zit nu door het plafond. Mijn man heeft net een uur met de bank gebeld. De bank heeft mijn schoonmoeders rekening geblokkeerd. Maar, en nu komt ie, ze willen niet zeggen waarom. Dan moet ie met alle papieren naar kantoor komen. Er mist een formulier maar ze willen niet zeggen welke. We zijn in Augustus bij elkaar opgeteld al 4,5 uur in zo'n kantoor geweest terwijl we eigenlijk of bij schoonmoeder in het verpleeghuis of bij schoonvader in het hospice wilde zijn. Alle formulieren mee dubbel gekopieerd. Bewindvoerdersverklaring van de rechtbank enzovoort enzovoort. Een maand probleemloos gebankierd en nu dit.......
Kan echt wel janken. Man heeft geweigerd om naar kantoor te gaan (hij zit namelijk al op een kantoor waar ze hem betalen om te werken niet om de administratie van zijn moeder te doen). Ze hebben beloofd dat er iemand hoger in de boom belt.

Sally MacLennane
12-10-2016 om 16:10
mijk
Sterkte er maar weer mee... Ik zucht met je mee.
Je moet echt je volledige vakantie opnemen om dit soort zaken af te kunnen handelen Ik zou een officiële klacht indienen en als ze daar niets mee doen, toch echt richting Radar of Kassa gaan. Men komt te makkelijk weg met dit soort slappe acties! Het kost ons als klant/cliënt/consument bakken energie, tijd en ook geld (heen en weer rijden, inkomstenderving). Eventueel de uren in rekening gaan brengen inclusief vervoerskosten wil ook nog wel eens helpen, is mijn ervaring.
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Vraag hen eventueel om advies.
Wat de autoverzekering betreft: stuur een zakelijk briefje terug met de vraag of de verzekering ook geldig is in de hemel? (even los van het feit of je er in gelooft of niet). Of dat men geen gebruik meer wenst te maken van de verzekeraar omdat rijden vanuit een kist/urn niet toegestaan is (sorry, dit klinkt heel bot, maar soms is dat de enige manier om tot ze door te dringen).
Oudcollega van me heeft na de zoveelste poging om een verzekering op te zeggen na overlijden van zijn moeder (waarin de post steevast aan háár geadresseerd werd) een andreswijziging gestuurd (dat was toen nog een soort briefkaart) met daarin een tekst als "nieuw adres: begraafplaats Dit en Dat, veld zeven, graf twaalf".
Toen viel het kwartje pas.

Triva
12-10-2016 om 16:10
Passie
'Triva, de dagtekening is 7 oktober. Dus het zal inderdaad wel zoiets zijn als ertussen zijn gemoffeld. Ik ga er wel wat van zeggen.'
Precies wat ik bedoel, op donderdag 6 oktober hebben ze dit bedacht en dachten ze dat je ruim op tijd de brief kreeg (zaterdag) maar nee want ze versturen met Sandd... Misschien moet je ze inderdaad uitleggen dat Sandd dus maar twee keer per week bezorgd en dat het ook vrijdag had kunnen aankomen!

Li
12-10-2016 om 22:10
Sally
Dat hoeft niet te helpen hoor. Wij kennen iemand waarvoor de post na de adreswijziging inderdaad netjes bij de begraafplaats is bezorgd.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.