Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Uitstelgedrag bij volwassenen

Ouwe ADD'er

Ouwe ADD'er

15-01-2017 om 18:01

En...

ze kijken niet alleen naar nu, maar ook naar je kindertijd. Liefst met iemand erbij die jou uit je jeugd kent. Je moet op beide lijsten aan behoorlijk wat "voorwaarden" voldoen om de diagnose te krijgen, is mij verteld. Was bij mij overigens geen enkel probleem.

Ik vond het wel schrikken toen ik de bevestiging kreeg. Ik wist het wel, maar toch. Nu begin ik heel langzaam maar zeker aan het idee te wennen.

Wat ik misschien wel de grootste winst vind is dat ik begrijp waarom ik al van kind af aan van de ene in de andere mislukking val en ik kan mezelf nu vergeven dat het me vrijwel nooit lukte om aan verwachtingen van m.n. mijn vader en mijn werkgevers te voldoen. Het verklaart ook mijn onzekerheid en het verklaart waarom ik me bij heel veel mensen de mindere voel. Ik weet ook eindelijk zeker dat ik niet lui ben en ik snap waarom ik mijn huishouden niet goed georganiseerd krijg. Het verklaart nog veel meer.

Ik heb nog best een lange weg te gaan, maar ik ben (meestal) wel blij dat ik na jarenlange twijfel de stap naar de psych gemaakt heb. De gesprekken en begeleiding daar zijn ook waardevol.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.