Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Jamie

Jamie

18-12-2015 om 17:12

Taeke en Sjoerd

Ik ben nogal geïntrigeerd door de namen Sjoerd Sjoerdsma (D66) en Taeke Taekema (hockey en Wie is de Mol). Heeft iemand eens gelezen waarom hun ouders zo weinig origineel waren? Zijn er meer van dat soort voorbeelden? Ken je mensen die ook zo'n soort naam hebben (ja je kunt ook anoniem posten)?

tegendeherkenning

tegendeherkenning

22-12-2015 om 19:12

Ik kende een boer en zus, volgens mij ook tweeling, wiens namen elkaars spiegelbeeld zijn: Noel en Leon.

effezo

effezo

31-12-2015 om 15:12

in de familie

van man zijn er veel getrouwden met de zelfde naam: cor en cor,jo en jo, fried en friedje ( wat moest ik daaraan wennen!)
Man heeft ook bijna dezelfde naam als zijn jongste zus, maar 1 letter erbij, wij plagen dr wel eens, ze was een ongelukje

Ik ken ook een gijs en guus, ik haalde ze steeds door elkaar totdat een andere dreumes uit de groep zei( was hun buurmeisje) das nie hijs,das huus!! Sindsdien blijft ie hangen....

effezo

En hoe heet het nageslacht van Fried en Friedje? Mayo en Uitjes?

Groeten,

Temet

Truusje

Truusje

04-01-2016 om 20:01

3x bijna zelfde naam

Op de school van ons kind een ééneiige tweeling met de namen Sylvain en Sylvian. Die pas vanaf groep 3 weleens iets anders aanhadden. En hun jonger zusje heet.... Sylvia.

tweelingen

Ik ken tweelingen met de namen Michael & Michel en Peter & Pieter...

Vroegere buurvrouw

was er een van drie dochters, alledrie met een mooie plantennaam: Marjolein, Liane en Aster. Vond ik heel origineel. Op school van zoon vroeger een eeneïge tweeling Ella en Aline. Vond ik ook wel bijzonder (onhandig, je gaat ervan stotteren). Verder gelukkig alleen maar tweelingen in onze omgeving met verstandige ouders, dus allemaal echt andere namen.
Mijn opa had inderdaad 2 broertjes Jan, de eerste was jong gestorven en bij de volgende zoon werd de naam gewoon hergebruikt. Heb ik altijd een naar idee gevonden. Hij zelf heette overigens als oudste zoon volgens gebruik Frans, zijn vader (ook oudste zoon) heette Piet. Dat was een lange traditie in zijn familie. Mijn oudste oom heet dus ook Piet, en zijn oudste zoon ook weer Frans. Ik vind dat wel mooi. Zelf hebben we ook beide kinderen vernoemd naar de opa's en oma's.

Tegendeherkenning

Tegendeherkenning

12-01-2016 om 13:01

Ohja -koppels

In mijn studententijd was er een Hans die verkering kreeg met een Grietje. Of Het koppel Frans en Ans. Als je het mij vraagt, je zou het erom uitmaken.

Tijgeroog

Tijgeroog

12-01-2016 om 15:01

Hier

Ik ken een Jan, Janneke en John.
Een Fleur en een Roos
Een tweeling Maxx en Xxam
En echtpaar (m/v) dat allebei Henny heet.

Bianka

Bianka

12-01-2016 om 15:01

Mijn vader heeft ook de naam gekregen van het broertje boven hem, dat, toen mijn oma zwanger was van mijn vader, is overleden. Toen heel gewoon, nu een beetje raar. Verder heeft hij 3 broers onder hem die variaties hebben van de naam Hendrik (vermoed dat Hendrik een geldschieter was En eentje is getrouwd met Henny, dus Henry en Henny. Ook gezellig.
Ik ken een stel dat heet Chris en Chris.
En wat tweelingen betreft, ik ken een Sam en Tom. Is net anders maar lijkt toch veel op elkaar.
En mijn eigen tweeling heeft verschillende voorletters en toch ging het ook een keertje bijna verkeerd bij de apotheek. Gelukkig gee allergie of zo maar wel werd het geneesmiddel op de verkeerde naam geregistreerd. Gelukkig check ik het altijd even.

Jamie

Jamie

12-01-2016 om 16:01

grappig

Dat iemand de namen Sam en Tom al te veel op elkaar vindt lijken Het is toch echt geen Tim en Tom hoor ;)

Kaaskopje

Kaaskopje

12-01-2016 om 16:01

Fried en Friedje

Temet: En hoe heet het nageslacht van Fried en Friedje? Mayo en Uitjes?

Met en Pinda. Speciaal en Oorlog.

Yaron

Yaron

13-01-2016 om 18:01

Anne en Anne

Wij hadden vroeger buren die allebei Anne heetten en ik ken een echtpaar Hans en Grietje.

grappig 2

Als je hier opeens de namen van je kinderen langs ziet komen onder noemer "rare combinatie". Is mij niet overkomen, hoewel er best iets op aan te merken is. Ach ja, smaken verschillen denk ik vaak bij bepaalde namen.
Dat namen bij een tweede leg verschillen - zoals bij Ronald de Boer- viel mij op. Maar misschien nog vreemder als je alles hetzelfde doet als in je eerste huwelijk.

Elfje65

Elfje65

13-01-2016 om 20:01

Mijn opa

Is 3 x getrouwd geweest en alle meisjes heten Carolien en de jongens heten Karel. Heet je dus hetzelfde als je halfbroer/zus.....

Barbara

Barbara

13-01-2016 om 20:01

erg Elfje!

Dat is wreed! Wat zielig voor de eerste kinderen! (en de tweede serie). Was het 3x jongen/meisje?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.