Off-topic discussies
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

gonniegans
17-07-2013 om 17:07
Slonzen op het schoolplein
OK, op verzoek van Vic - met het risico het hele forum over mij heen te krijgen
Ik verbaas me altijd over die verslonsde ouders op het schoolplein. Moeders (die zie je er toch het meest) maar ook vaders die (zeg) de 35/40 gepasseerd zijn en totaal geen interesse meer hebben in hun uiterlijk. Hoe kan je je zo laten gaan?
Nou ben ik zelf ook heus niet om door een ringetje te halen hoor. Hou ook van makkelijk boven poepiesjiek. Maar dan nog wel het soort makkelijk wat enigszins modieus/representatief is. Ik liep vandaag op mijn Birkenstocks (niet op naaldhakken) in een capri jeans met t-shirtje (niet in designerwear ofzo). Vandaag was ook mijn vrije dag, dus heerlijk makkelijk.
Ik kijk met bewondering naar vrouwen die tip top naar het schoolplein komen. Maar zo ben ik niet en zal ik ook niet worden. Maar vrouwen die zich compleet verwaarlozen qua uiterlijk, dat begrijp ik totaal niet. En het gaat niet om dik of dun, grijs of niet, kort of lang haar, het gaat om jezelf verzorgen en er ook zo uitzien.

Thursday Next
18-07-2013 om 10:07
En ik..
sta meestal in spijkerbroek, shirt, softsheljack, gympen, teva's of laarzen... ik kon de tweelingzus van Jippox wel zijn. En soms sta ik er ook nog een stinkend en wel in mijn fietskleding, zoals dinsdag, net uit mijn werk (18 km) en iets te laat weg dus ik moest flink doorfietsen.
En verder sluit ik me geheel aan bij de reactie van rodebeuk.

amk
18-07-2013 om 11:07
ik ben zo'n dame altijd op hakken en een jurk, en als je me goed kent zie je ook dat mijn bril ook nog eens in kleur bij mijn kleding is. En dan ook nog eens een wat afwijkende smaak, en dat valt ook op.
Wat de andere ouders dragen valt mij nooit zo op. Meeste vaders in pak en de moeders wisselt maar veel nette kleding. De ouderpopulatie is over het algemeen hoog opgeleid en werkzaam in management of creatieve beroepen. Het is ook geen typische wijkschool. Ouders kiezen bewust voor dit type onderwijs.
Dochter gaat rustig in haar mooie feestjurk naar school omdat we het beiden zo'n mooie jurk vinden. Daar krijg ik dan wel opmerkingen over. Anderen vinden dat die jurk niet vies mag worden. Ik heb daar geen enkele moeite mee. Zonde om zo'n mooie jurk maar 1 of 2x te dragen voor ze weer te klein zijn. Ze zijn vaak ook nog duur.

skik
Werk en kleding gonnie
Niet elke baan vereist een keurig uiterlijk. De directrice sprak eens een vader die op het schoolplein stond met een t-shirt aan waarop het (mij tot dan toe onbekende) woord 'kutschruft' stond. Zijn reactie: dat trek ik ook aan naar mijn werk, duss...
skik

Evanlyn
Skik
Interessant, enig idee wat dat betekent, behalve dan de eerste 3 letters? En wat zou hij voor werk doen?

Evanlyn
Dat begrijp ik ook nooit. Waarom zou het niet erg zijn als een katoenen broek vies wordt, maar wel als een katoenen wapperjurk vies wordt? Je wast ze op hetzelfde programma.
Mijn dames lopen dus ook in feestjurken als ze willen. Met hele afgetrapte schoenen eronder, dat dan weer wel. Want die nette schoenen kunnen niet in de wasmachine.

gonniegans
Nogmaals..
Jullie komen weer met allerlei kledingvoorbeelden, maar nogmaals daar ging het mij niet om. Ik ben zelf toch ook niet zo opgetut en draag immers Birkenstocks.
Hier gaat het om een school in een grote stad. De woonwijk staat op zich goed bekend, met allerlei soorten huizen door elkaar villa's/flats, koop/huur. Heel gemêleerd en zo is de afspiegeling van ouders dus ook.
Toevallig had ik het hier laatst met een vriendin over (andere school, zelfde wijk) en zij beleefde het precies zo. Daarom dit draadje, maar OO is duidelijk geen viva forum

amk
Evanlyn
Het zijn geen katoenen wapperjurken waar ze in loopt.
Ze is nu in een blauw glitterig ding wat heel erg hier op lijkt (ook van dit merk) naar school.
Ze gaan picknicken en spelletjes doen in het park.

Petra.v.S.
18-07-2013 om 12:07
Ik ben dan ook een slons
en het interesseert me geen reet wat anderen er van vinden.
Uiterlijk en materiale zaken hebben me gewoon nooit echt geboeid. Ik vind het belangrijker hoe iemand is en doet dan hoe hij er uit ziet.
Ik draag alleen kleding die ik lekker vind zitten. Dus inderdaad meestal spijkerbroek en slobber t-shirt of trui, in de zomer korte spijkerbroeken. In de zomer gewone plastic teenslippers en in de winter bergschoenen. Want die vind ik het lekkerste lopen. En ik verf mijn haar ook niet, ook al ben ik al redelijk grijs met 46 jaar. Wat eigenlijk heel normaal is maar mensen het niet meer gewend zijn omdat tegenwoordig de meeste mensen hun haar verven als ze grijs worden. O ja, ik scheer mijn benen en oksels ook maar af en toe. Kan dus best gebeuren dat er haartjes te zijn zijn. Nou en?!
Jammer dat mensen daar aanstoot aan nemen en vinden dat je zo niet rond mag lopen. Ik oordeel zelf niet over het uiterlijk van andere mensen, dus sta er ook meestal niet bij stil dat ze dat over mij wel doen.

IngridT
Gonnie..ik ben het met je eens hoor!
iedereen moet doen wat hij zelf prettig vindt, maar ik verbaas me er soms wel op een niet - oordelende manier over hoe sommige mensen het klaarblijkelijk volstrekt niet interesseert hoe ze erbij lopen.
Vooral hier in Noord Nederland vind ik het bij vlagen heel bijzonder. Je kunt ook doorslaan in de 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg' en 'ze moeten me maar nemen zoals ik ben' benadering.
Persoonlijk vind ik het heerlijk als ik bv wat zuidelijker in europa over straat loopt & iedereen er op een terrasje wat meer bijzit alsof het leven iets van een feestje is...Ik vind dat wel wat hebben. Misschien ben ik erg oppervlakkig, maar ik voel me zelf ook fijner als ik iets leuks aanheb & maar haar OK zit. Overigens is 'iets leuks' niet perse iets chiques of zo. Ik heb de heerlijkste wikkeljurkjes die net zo lekker zitten als een joggingbroek. Dubbel blij.
En nogmaals...ik oordeel niet. Verbaas me alleen maar.
Ingrid

skik
Evenlyn
Ik wist ook niet wat het betekende, maar ik heb het net even gegoogled, het is een band. Met neem ik aan takkeherriemuziek. De man werkt bij de gemeentereiniging geloof ik, dus daar zal het vast wel kunnen, zo onder je overall? Zijn peuterdochter droeg een shirtje met 'het maagdenvlies is een mythe'. Je vraagt je toch af wie ooit een markt zag in shirtjes in die maat met die tekst, maar die bleek toch over zakelijk instinct te beschikken.
Ach, het houdt het schoolplein wel levendig, je hebt nog wat te lezen tijdens het wachten.
skik

Evanlyn
Marvis
Kan je die ziel achteraf nog kweken, of moet dat operatief?
Kleding valt mij eigenlijk nooit op. Met één uitzondering. Ik heb altijd enorm respect voor mensen die met flinke vetrollen in kleurige leggings en strakke T-shirts durven lopen. Ik denk dan altijd: waariom durf ik dat nou niet?

liora
Te gemeleerd?
Gonniegans,
Misschien is de school naar jouw smaak wat te gemeleerd? Mijn zoon zat eerst op een school in Amsterdam die ook zogenaamd leuk gemeleerd was en inderdaad was ik daar in shock over de slonzigheid, herinner ik me nu. Echt vrouwen in zelfgemaakte fladderbroeken wit met groene appeltjes (echt waar). Ook veel ongekamde mensen op het schoolplein. Ik vond het allemaal nogal onverzorgd en voelde me daar een soort rijke, nette dame.
Op zoons huidige school voel ik me nogal aan de simpele kant. Dat bevalt me veel beter!
Het klinkt mij gewoon in de oren dat jij je niet zo prettig voelt bij de ouders op de school.
Liora

gonniegans
18-07-2013 om 13:07
Liora
Misschien heb je een punt! Nooit zo bij stilgestaan eigenlijk.
Op zich hou ik van diversiteit en niet van OSM, maar blijkbaar toch niet helemaal.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

P
Ongekamde haren
Ik kan mij eigenlijk weinig voorstellen bij ongekamde haren. Als je kort haar hebt en uit bed komt, het dus niet kamt en naar buiten gaat zit het over het algemeen zo wild dat ik mij niet kan voorstellen dat iemand daar mee naar buiten gaat.
Als je langer haar hebt kan het door een windvlaag toch ook al snel lijken dat het ongekamd is?
Bestaan er werkelijk vrouwen met kort ongekamd haar op het schoolplein? Dus echt zeker weten zonder windvlaag of regenbuitje?

markia
Knurf en rode vulpeninkt
Knurf: waarom toch gelakt? Ik ben nagelstyliste en houd ervan om te lakken en gewoon omdat mijn dochter jarig was op mijn vrije dag en we nog visite kregen. Ik woon in een groot huis, luxe wijk, centen zat, maar als ik uit mijn werk kom, zie ik er dus uit zoals ik op mijn werk gekleed moet gaan. Nu sta ik maar 1 dag in de week bij school dus dat getater van de moeders heb ik niet meer zo erg. Ik werk onder mijn niveau en ben er trots op dat ik één van de gelukkigen was die werk kon krijgen in deze tijd. Ik geniet daar elke dag van en zeker nu ik dat geld goed kan gebruiken om een toekomstig nieuwe woning in te richten.
Ik ben ook op het werk gewoon opgemaakt, beetje oogschaduw, kohlpotlood, mascara en een beetje lipgloss. Maar ik kijk niet anders naar de vrouwen die daar niet opgemaakt verschijnen eigenlijk.
Ik verf mijn haar al vanaf mijn 16e en niet pas sinds ik wat grijs begin te worden (ben 46).
Rode Vulpeninkt: dank je wel, heel lief Ik ben best bang en onzeker maar ook vol goede moed naar de toekomst. Ik houd van diversiteit in mensen, ik ga met alle lagen van de bevolking om en dat is zo verfrissend en leerzaam: het is zelden zo als je denkt dat het is.

Yaron
Hier
Hier op het schoolplein van een kleine dorpsschool ziet iedereen er verschillend uit, een enkeling op hoge hakken met zeer korte rok, zomerjurken, korte broeken en alles ertussen in. Ergens in dit draadje las ik iets over vaders, als er hier een vader op het schoolplein staat is het meestal iemand die tussen zijn werkzaamheden zijn kinderen ophaalt en die draagt dan een overal met klompen of laarzen of wel timmerkleding of een strak netjes pak, niemand die daar raar van opkijkt. Het enige wat opvalt is dat een vader of moeder ineens anders gekleed gaat, dus altijd een spijkerbroek en nu ineens een leuk jurkje of andersom, daar wordt dan door de mede-ouders wel commentaar op geleverd.

-Flupke-
18-07-2013 om 14:07
Oordelen
mensen beoordelen op hun uiterlijk.... Zijn we echt niet wijzer hier? Er zijn allerlei redenen waarom de een er anders uitziet dan de ander. Je kunt het een 'beter verzorgd ' noemen maar het ander kun je ook de 'natural look' noemen; tís maar hoe je het ziet. Bovendien, er kunnen allerlei meningen zijn. Hier wordt de stevige sandaal enorm veroordeeld. Nou, ik vind ze heerlijk lopen en ik vind er kwa uiterlijk niks mis mee. Mij op pumps te zien lopen zou pas hilarisch zijn.
Dus... laten we blij zijn dat we allemaal anders zijn en een ander budget hebben...! Anders werd het maar saai...

Knurf
Markia en fio
'Ik verf mijn haar al vanaf mijn 16e en niet pas sinds ik wat grijs begin te worden (ben 46).'
Dat val je, net als Fio, buiten 'mijn' doelgroep
'Knurf: waarom toch gelakt? Ik ben nagelstyliste en houd ervan om te lakken en gewoon omdat mijn dochter jarig was op mijn vrije dag en we nog visite kregen'
Aha, dan is het logisch.

Mea Proefrok
Ingridt
Zo iemand ben ik dus. Het interesseert mij echt, echt niet hoe ik eruit zie. Ik besteed er zo min mogelijk aandacht aan (Oeve we niet te kenne / Ebbe we nooit gehad / Belastingformulieren / Zie wijzigingenblad - zou mijn lieve vader zeggen, ook een slons tot in het diepst van zijn wezen). Dit alles tot ontzetting van mijn door mode bezeten dochter, overigens.
Hoe de kinderen erbij lopen vind ik wel belangrijk, ik vind dat mijn bloedjes er op hun allervoordeligst uit behoren te zien zodat iedereen hun uitzonderlijke uiterlijke kwaliteiten op de juiste waarde weet te schatten .
Ik kan wel weer enorm genieten van mensen die duidelijk wel kijk op mode, uiterlijke verzorging en stijl hebben. Ik heb daar oprecht bewondering voor.

rodebeuk
18-07-2013 om 15:07
Vaders ook idd
Enorm gevarieerd zijn die bij ons. De strakste pakken (leuk om te raden welke branche), werkkleding als installatiemonteur e.d., van die creatieve vrijeberoep vaders, megaslonzen, mensen die bij de universiteit werken... echt van alles.

Berber.
18-07-2013 om 15:07
Ik doe heus mijn best, maar wat ik ook doe, binnen een half uur ben ik totaal verslonst. Echt, ik wil het niet maar het gebeurt gewoon. Het spijt me enorm als ik daar andere mensen mee belast. Echt, sorry, ik zou het zelf ook graag anders zien.En mijn wederhelft ziet er (buiten werktijd om) vaak ook uit als een Kurt Cobain op leeftijd, maar hij kan het hebben.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.