Off-topic discussies
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Pindar
19-01-2014 om 21:01
school is er om de kinderen dom te maken!
We leren dat scholen er zijn om kinderen dingen te laten leren etc etc.
Maar scholen zijn er helemaal niet om kinderen slimmmer en weet ik wat te maken.
Scholen zijn er om van de kinderen goede aangepaste slaafjes te maken,
die na jaren van scholing niet meer kunnen denken en wiens creativitet vernietigd is.
Waarom blijven we de kinderen dan in godsnaam naar school brengen?
Met vriendelijke groeten
Pindar

rode krullenbol
13-05-2016 om 12:05
Oh ja!
Die mogelijkheid had ik nog niet genoemd: een ultra rechtse politieke levenshouding.

rode krullenbol
P.S./N.B.
Het zij aangetekend, dat het één het ander allerminst uitsluit.

ik doe mee
reptielen
De door Pindar geroemde Icke is van mening dat veel wereldleiders eigenlijk reptielen zijn.
Probeer dan maar eens verder te lezen.

rode krullenbol
13-05-2016 om 13:05
Als dat zo is, Imogen
Dan is die 'V' misschien wel een geheime code voor 'victorie'!

Flanagan
Erg ot
De V staat toch voor de gespleten tong die reptielen rijk zijn...

Kaaskopje
Rode Krullenbol
Misschien had ik er duidelijker een naam bij moeten zetten, maar wat psychopaten betreft, ging ik er ook niet van uit dat jij vond dat Pindar een psychopaat is hoor. Ik vraag me alleen af of hij zelf precies weet wat het is en als hij dan toch van mening is dat je jan en alleman van pscychopaterij mag beschuldigen, voel ik mij ook niet de beroerdste om wat ik van hem weet langs die lat te leggen.
Ik sluit een hiaat in het functioneren van de hersens van Pindar niet uit, om op je vraag in te gaan. Omdat door een arts voorgeschreven medicijnen ongetwijfeld afkomstig zijn uit een verdachte industrie, ga ik ervan uit dat hij ze niet slikt.

rode krullenbol
13-05-2016 om 14:05
Kaaskopje
Er is de Gulden Regel: "Behandel anderen zoals je door hen behandeld wilt worden." Zodra iemand die regel stelselmatig blijkt te overtreden, zoals Pindar, ligt het nogal voor de hand om diegene eens een koekje van eigen deeg te geven. Daar heb ik alle begrip voor.

Kaaskopje
13-05-2016 om 14:05
Firestarter
Tegen Pindar ben ik misschien wel eens irritant, maar ik hou het beleefder dan Pindar zelf.
Ontkenning van de Holocaust is strafbaar, dat weet je neem ik aan? Ik sla verder even het een en ander over, voor mijn eigen bloeddruk, maar ik zie de regenboog en poolster er ook tussen staan. Waarom?

Pindar
13-05-2016 om 15:05
reptielen
De mensen hier die de boel willen ridiculiseren ivm de 'reptielen'
hebben totaal niks onderzocht van wat Icke geschreven heeft.
Hij heeft nooit geschreven dat sommige mensen 'reptielen' ZIJN!
NOWHERE!
Het zit toch echt wat gecompliceerder in mekaar dan dat.
Maar ja, dam moet je zijn werk, en van anderen, gaan lezen en bestuderen etc. Tsja...
Maar ja, als mensen bepaalde dingen niet in willen zien en er bang voor zijn, halen ze alles van stapel om het maar te ridiculiseren.
Zelfs als het niet waar is of als ze het niet begrijpen.
Als het maar als psychologische afweer helpt.
Tsja, wat een wereld he?

Firestarter
Kleuterjuf Firestarter
Het zit toch echt niet gecompliceerder in mekaar dan dat...
Lieve kinderen, ik heb voor vanmiddag een les aardijkskunde voorbereid.
Ik heb hier een lamp, die stelt de zon voor. Ik heb hier een bal die voor de helft groen en voor de andere helft helft rood is, die stelt de aarde voor. De afscheiding tussen het rood en het groen, dat is de evenaar. In het midden van het groene deel van de bal is een wit ventiel, dat is de Noordpool; precies aan de andere kant van de aarde is de Zuidpool. De bal draait in 1 dag, 24 uur, om zijn as.
In precies een jaar maakt de aarde een cirkel rond de zon. Een jaar is verdeeld in de 4 seizoenen, 12 maanden, 52 weken of 365 dagen.
De poolster is een hele bijzondere ster, die het gehele jaar (dus ieder jaargetijde) in het noorden van de hemel staat.
Het is vandaag 13-5-2016, vanuit de positie van de poolster is dan precies het ventiel in het midden van het groen goed te zien. Dat is dus waar Mohammed zit. Mohammed vertel eens wat voor kleur bal jij ziet. Mohammed: “Ik zie bijna alleen de kleur groen met een wit ventiel in het midden”.
Over 3 maanden op 13-8-2016 maakt de aarde een kwart cirkel om de zon. Dan komt de aarde ongeveer hier terecht. Mohammed, wat zie jij daarvandaan? Mohammed: “Ik zie nu een bal die voor de helft rood en de andere helft groen is”.
Weet je dat zeker Mohammed? Mohammed: “Ja meester”. Heel vreemd Mohammed, ik begrijp er weinig van; ik denk dat dit net zo iets als wat Darwin moet hebben gedacht toen hij de Bijbel las... sorry ik dwaal even af.
Na nog 3 maanden op 13-11-2016 komt de bal hier, precies aan de overkant van de plaats waar ik begonnen was. Mohammed, vertel eens? Mohammed: “Ik zie nu bijna alleen rood”.
Dat kan echt niet hoor Mohammed: weet je zeker dat je niet kleurendoof bent? Het staat hier in het grote propagandaboek: “je kunt voor het gemak aannemen dat de sterren op een vaste plek in het heelal staan”. Dit betekent kort samengevat, dat jij Mohammed nog steeds het groene deel van de bal moet zien met het witte ventiel in het midden. Mohammed krijgt dus een onvoldoende.
Nog 6 maanden later op 13-5-2017 komt de aarde weer terug waar ik begonnen was. Mohammed je krijgt nog 1 kans. Mohammed: “Ik zie bijna alleen de kleur groen met een wit ventiel in het midden”. Vooruit Mohammed, dat is al veel beter; ik geef je alsnog een voldoende.
Ik ga me toch maar eens wat beter verdiepen in de heilige geschriften want anders is dit moeilijk verklaarbaar.
De Holocaust ontkennen, is alleen strafbaar op grond van het verbod op discriminatie. Dit betekent – formeel gezien – dat de Holocaust ontkennen helemaal niet strafbaar is.

Pindar
afweer
Al met al blijft het natuurlijk een enorme vorm van afweer.
Dat kan men maar een poosje doen....

Pindar
Holocasut
Maar wat de Holocaust er nu opeens mee te maken heeft???
lol
Men probeert echt alles uit de kast te halen.
Maar ehhh gaat niet werken.

Pindar
religie
Zelfs de religies zijn een uitvinding van de psychopathen ter controle. Zo heeft er in werkelijkheid nooit iemand geleefd als "Jezus". Het is slechts een mythe en verwijst naar iets anders dan een 'mens"
"Retired Bishop Explains Why the Church Invented Hell"
http://www.wakingtimes.com/2016/05/12/retired-bishop-reveals-why-the-church-invented-hell/
De mensen kunnen gewoon niet geloven dat de schaal waarop we genaaid worden en werden zo enorm groot is!
Ook religie is een vorm van "MADNESS"
Oh oeps ik stoot U tegen het hoofd? Vreemd dan. Dat bewijst helemaal hoe krankzinnig godsdiensten zijn!

bieb63
grappig Firestarter
"In precies een jaar maakt de aarde een cirkel rond de zon. Een jaar is verdeeld in de 4 seizoenen, 12 maanden, 52 weken of 365 dagen"
Dat woordje 'precies' vind ik wel heel apart in jouw hele verhaal. Hoezo precies? Als jij het 'precies' noemt, ga je uit van de duiding die eraan gegeven wordt. En daar ben je het nou nét niet mee eens.....

Pindar
afweer
En de enorme afweer blijft..
Maar er zal een tijd komen, dat mensen dit echt in gaan zien.
Maar men wil graag nu nog even blind blijven blijkbaar.

Firestarter
13-05-2016 om 16:05
De Bijbel
Jezus Christus ging zo ongeveer lijnrecht tegen de Tenach in. Bijvoorbeeld met zijn uitspraak in Matteüs 19:24: “Wederom zeg Ik u, het is gemakkelijker, dat een kameel gaat door het oog van een naald dan dat een rijke het Koninkrijk Gods binnengaat”.
Dit terwijl volgens de Tenach de rijke Joodse slavendrijvers zo rijk worden, omdat ze zo met hun hele ziel in “de Heer” geloven.
Vervolgens hebben de Christenen de Tenach (als Oude Testament) en de leer van Jezus Christus (als Nieuwe Testament) in één boek gezet. Je moet dus schizofreen zijn om zowel het Oude als Nieuwe Testament te geloven.
Het belangrijkste dat het Christendom ons leert, is dat als we maar een goede slaaf zijn, we daarvoor beloond worden in het eeuwige leven na de dood.
En vele godsdienstwaanzinnigen nemen de Bijbel letterlijk, terwijl ze (misschien terecht) vinden dat geen anders mens ze kan vertellen, hoe ze dit moeten interpreteren.
In de Tenach wordt voorgeschreven dat eerstgeboren dieren geofferd moeten worden en dat eerstgeboren zonen vrijgekocht moeten worden. Omdat onduidelijk is hoe dit gebeurt, zijn er dus in opdracht van dit “heilige” boek door Joden en Christenen kinderen geofferd aan “de Heer”.
Exodus 13:12-16
12 - Dan moet u alles wat als eerste de moederschoot verlaat aan de HEER afstaan. Alle eerstgeboren mannelijke dieren die uw vee werpt, moeten aan de HEER gegeven worden.
13 - Elk eerstgeboren veulen van een ezel moet u vrijkopen met een lam. Koopt u het niet vrij dan moet u het de nek breken. Ook elke eerstgeboren zoon moet u vrijkopen.
14 - En als één van uw kinderen u later vraagt: “Waarom doen wij dit?” dan moet u dit antwoord geven: “Met krachtige hand” heeft de HEER ons bevrijd uit Egypte, uit de slavernij”.
15 - Toen de Farao weigerde ons te laten gaan, heeft de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de mensen en het vee, gedood. Daarom offer ik de HEER alle mannelijke dieren die als eerste de moederschoot verlaten en koop ik elke eerstgeborenen zoon vrij.
16 - Laat dit gebruik zijn als een teken zijn om uw arm en een band op uw voorhoofd om u eraan te herinneren dat de HEER ons met krachtige hand uit Egypte heeft bevrijd.
En dan is er ook nog “God” die Abraham opdracht gaf zijn enige zoon Isaak te offeren. Toen Abraham had laten blijken dat hij bereid was Isaak te offeren, spaarde “God” op het laatste moment zijn leven.
Genesis 22:1-2
1 - Enige tijd later stelde God Abraham op de proef: “Abraham!” zei hij: “ik luister” antwoordde Abraham.
2 - Roep je zoon je enige, van wie je zoveel houdt, Isaak, en ga met hem naar het gebied waarin de Moria ligt. Daar moet je hem offeren op een berg, die ik je wijzen zal.

Egel
13-05-2016 om 16:05
Gefeliciteerd!
Dat is 1000!
Zelfs 1001, 1001 nacht, ik krijg associaties, -nee niet doen-
Forumbeheer, het is zo ver! :-)