Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Windmolen

Windmolen

05-07-2013 om 11:07

Rare taalassociaties

Namen die niet passen

Ik ken het, niet op woorden of namen komen, maar al te goed! Vooral namen vind ik lastig als ik ze niet bij de persoon vind passen. Zoals vroeger in mijn klas, een Linda en een Jacqueline. Nou vond ik Linda als naam nou precies passen bij degene die Jacqueline heette en andersom! Dus dat ging geregeld mis...

(Janneke67)

(Janneke67)

11-07-2013 om 08:07

Genant

Op een begrafenis en crematie moet ik altijd oppassen dat ik niet ga feliciteren ipv condoleren. Erruggggggg genant. Dan sta ik van te voren al....gecondoleerd, gecondoleerd, gecondoleerd....zo bang dat ik dus gefeliciteerd ga zeggen.

Ik heb het namelijk al eens gehad :(

Merel

Merel

11-07-2013 om 10:07

Links rechts

Ja ik heb er ook eentje bedenk ik me nu. Links en rechts, dat gaat niet vanzelf goed bij mij. Altijd moet ik daar even over denken, met de weg wijzen in de auto doe ik dat dus altijd met mijn handen; die kant op, en daarna die kant op, anders gaat het geheid mis.

Panda

Haha, ik heb dat dus met het woord panda, daar kom ik nooit meteen op, alleen via het woord pinda. Gek hè? Leuk draadje trouwens.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Janneke

Ik kwam ooit in een stripje (van FC Knudde of Rokus en de rest van Toon geloof ik) 'gecondoliflapstaart' tegen! Dat zit ook altijd nog in mijn achterhoofd bij een condoleance....

Tigress

Tigress

15-07-2013 om 12:07

Rechts en links...

Jaahaa, da's de mijne! Ik heb het ook in het verkeer. Voor mezelf weet ik het best, het gaat mis als ik de info van een ander krijg. Of als ik info aan de ander moet geven. Daarom ook heb ik de stem van mijn navigatie niet aanstaan.
Het grappige is dat mijn moeder excact hetzelfde heeft en wij wijzen elkaar foutief de goede kant op!

Emmawee

Emmawee

16-07-2013 om 00:07

Op school / op schoot

Gaat bij mij vaak mis in de combinatie met het werkwoord zitten.
En als ik lees dat er 1000 banen weg zijn dan lees ik altijd bananen en ben ik ook vrijwel altijd heeeel even verbaasd...
Leuk dit!
Groeten, Maw.

Tink

Tink

16-07-2013 om 18:07

Namen

Ik ken een Jacqueline die ik 1x per ongeluk Jolanda heb genoemd, en nu wil dat niet meer uit mijn hoofd. Elke keer dat ik haar zie (en dat is nogal vaak) is mijn eerste gedachte: hee daar is Jolanda. O nee, toch niet!
Leuk draadje :)

even anno

even anno

17-07-2013 om 23:07

Buurjongetjes

Heten Daan en Kees. Een keer per ongeluk er Deen en Kaas van gemaakt, is nooit meer weg geweest uit mijn hoofd helaas...

Broodkorst

Ik noemde een broodkorst laatst de kaft van het brood...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.