Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
Netflixfavorieten | Pagina 3 | CJG forum door Ouders.nl
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

22-12-2016 om 09:12

Netflixfavorieten

Phryne Fisher

Phryne Fisher

10-04-2017 om 17:04

Designated survivor

Die Vesper heeft een goede smaak. Ik heb dat ook allemaal gezien. Momenteel ben ik Designated survivor aan het kijken. Heel onderhoudend en spannend, maar niet te eng. Echt een aanrader!

Paasei

Paasei

10-04-2017 om 18:04

Samen kijken = lastig

In mijn eentje heb ik favoriete series genoeg. Orange is the new black heb ik uitgekeken. Ben nu bezig met Call the midwife.

Maar.. dat zijn echte 'vrouwenseries'. Vindt manlief niks aan. Samen hebben we Narcos gezien en, uiteraard, Game of Thrones. Maar een nieuwe serie vinden die ons beiden boeit is lastig! We zijn al aan een paar begonnen (Outlander, Marco Polo) maar naar maximaal een paar afleveringen is de interesse over. Kortom; heeft iemand tips voor 'unisex' series? Met aktie voor man, romantiek en/of drama voor mij en vooral een verhaal dat pakkend blijft..?

mirreke

mirreke

11-04-2017 om 10:04

Paranoid dus

Probeer anders eerst eens een aflevering... Er spelen persoonlijke verwikkelingen (ook relatiedingen) en onderwijl een politieonderzoek dat steeds ingewikkelder en grootschaliger wordt, en waar die persoonlijke verhalen mee verweven worden. Brits, dus mooi taalgebruik (vind ik zelf altijd).

vlinder72

vlinder72

11-04-2017 om 11:04

Paasei

Narcos
Breaking bad
Better call saul
Rome (op ziggo, niet op netflix)
Blacklist
Grimm
The 100 (kijk ik met mijn pubers)
3%

Triva

Triva

11-04-2017 om 12:04

phryne

Idd designated survivor! Elke woensdag een nieuwe aflevering!

mirreke

mirreke

11-04-2017 om 16:04

Prison break

:-))
Op advies van oudste zoon.

Spannend, ook heel knap hoe er elke aflevering geweldige plotwissels zijn die je zelf soms echt niet zou kunnen bedenken. Daardoor gruwelijk, grappig, romantisch, spannend, intelligent, doorwrochte plot, enz.. Leuke hoofdpersoon. Naast het spannende en ook weer bijna paranoïde verhaal ook romantische ontwikkelingen en grappig.

Geen losse afleveringen (gelukkig) maar een doorlopend verhaal. Wel hard, en bloederig soms, maar daar hou ik wel van. Soms ook een beetje onlogisch (waarom, oh waarom gaan mensen altijd met de rug naar iemand toestaan als ze die net met een stoel op het hoofd hebben geslagen, je weet toch dat die persoon weer bij komt en dan op zijn beurt jou te pakken neemt...?)

Ondanks die (voor mij) af en toe ergernis, echt de moeite waard!

jen

jen

11-04-2017 om 19:04

Mijn netflix shows

Sherlock, Jane the Virgin, Married... with Children en Grace and Frankie

jour

jour

11-04-2017 om 22:04

Sherlock

House of cards

en nieuw: 13 reasons why over de 13 redenen waarom een scholier zelfmoord heeft gepleegd.

Julia64

Julia64

12-04-2017 om 10:04

Paasei

Hier hebben vriend en ik samen Bloodline gekeken (2 seizoenen). Daar zitten verschillende elementen in; allerlei familieverwikkelingen, maar ook een spannend verhaal en wat actie. Wij vonden het beiden leuk (en dat komt niet vaak voor...

mirreke

mirreke

12-04-2017 om 20:04

Ja! Bloodline@

inderdaad ook interessant, spannend, goed gespeeld, een redelijke plausibele plot...
Gaat niet vervelen. Maar zijn er geen drie seizoenen?

Wilgenkatje

Wilgenkatje

12-04-2017 om 21:04

Bof met mijn man

Die kon Call the midwife wel waarderen

Verder is hij vooral de Netflixkijker hier in huis. Momenteel bezig met The Good Wife. En ook hij is dol op alles uit Scandinavië.

Helena

Helena

12-04-2017 om 23:04

13 reasons why

Wat een draak van een serie! Langdradig, het had ook in drie afleveringen gekund. Slechte acteurs, ze lepelden echt hun teksten op, en dan net iets sneller dan een normaal spreektempo, iets waardoor de Gilmore Girls ook zo vervelend zijn.

Ik zit te wachten op serie 3 van Fargo.

Molleke

Molleke

13-04-2017 om 10:04

Helena

Nu weet ik natuurlijk niet hoe oud je bentt maar de doelgroep van deze serie zijn toch echt pubers. Ik heb zelf meegekeken met puberdochter. Ik zelf vond het wel goed dat het thema aan de orde kwam. Ach, er zijn zoveel series die veeeeel korter kunnen. Volgens mij allemaal wel Maar het is toch echt een serie voor hele jongen mensen en die kijken toch anders.

Helena

Helena

13-04-2017 om 11:04

te oud voor puber

Ik ben inderdaad geen puber meer, maar ik heb er wel zes thuis. Hoewel, laten de oudsten het maar niet horen, die zijn al begin 20. Klopt dat de serie niet voor mij is, maar toch vond ik m stom.

Molleke

Molleke

13-04-2017 om 13:04

Helena

:-) Dat mag!

mirreke

mirreke

13-04-2017 om 18:04

Toch, helena

vond mijn jongste van nu nog net 12 (morgen jarig !!) het een fascinerende serie. Hij heeft er bijna gehypnotiseerd naar gekeken. En we hebben naar aanleiding van die serie hele goede gesprekken gehad. Over nee is nee, pesten, online pesten, sexting, dat zelfmoord geen oplossing is, over anderen helpen, ook als je daarbij de enige lijkt, enfin, heel diepgaand. Hij was ook echt geschokt. En op zich vond ik het idee goed, van die tapes...

Dus dan maar een draak van een serie, maar bij die pubers drukt dit verhaal blijkbaar toch op de juiste knoppen...

Helena

Helena

14-04-2017 om 00:04

Gefeliciteerd Mirreke

Met zijn verjaardag vandaag.
Ik geloof ook wel dat het geschikt is voor kinderen, maar ik vond het zelf niet leuk. En dit draadje gaat toch vooral over series voor ons:-)
Maar als het helpt om het onderwerp bespreekbaar te maken, dan is het een geslaagde serie.

mirreke

mirreke

14-04-2017 om 10:04

Dankjewel Helena en Helix en Zoo

Feest vandaag, en jongste alweer 13 poehee...!

Maar inderdaad, het gaat hier om series voor onszelf. Daar valt 13 reasons why bij mij inderdaad niet onder...

Weer een die ik wel interessant vind: Helix (het lijkt wel alsof ik de hele dag netflix kijk, haha, maar goed ik kijk dan ook totaal geen tv meer...)

Helix lijkt een beetje weer zo'n zombieverhaal. Eng virus ontsnapt uit research facility en verandert mensen in griezelige mensenvleesetende machines die eng hard kunnen lopen.

Maar deze is interessanter: de wetenschappelijke achtergrond wordt redelijk plausibel uit de doeken gedaan, de locatie is fascinerend, het verhaal bevat weer allerlei paranoïde plots. Je krijgt ook beetje bij beetje steeds meer achtergrondinfo over de personen; alles blijkt natuurlijk heel ingewikkeld.

Ik heb om de een of andere duistere en onbewuste reden een vreselijke aversie tegen de hoofdpersoon die altijd fluisterend praat (net zoals die hoofdpersoon van 24 hours, ook zo irritant), maar toch boeit het verhaal me wel, ondanks dat ook hier soms ook ergerlijk onlogische dingen inzitten.
Toch de moeite waard!

En schreef ik al over Zoo?
Ook hier: eng virus (zo blijkt) neemt stukje bij beetje de dierenwereld over. De dieren gaan zich verweren tegen de mensen, en ontwikkelen een soort hive mind. Als ik het zo schrijft lijkt het heel ongeloofwaardig, maar ik vind het best goed gespeeld, boeiende cast, op locatie gefilmd (dus ook bv. in Afrika), interessant. Ook weer spannende plot met allerlei complottheorieën.
Vooral de scenes met de dieren vind ik fascinerend en mooi/goed gedaan!

Helena

Helena

14-04-2017 om 10:04

Mirreke

Blijf jij alsjeblieft in Duitsland met je voorkeuren voor enge virussen :-)
Wat zou een psychiater met deze voorkeur over je kunnen verklaren? Ben ik best benieuwd naar....

Julia64

Julia64

14-04-2017 om 14:04

Mirreke

Ja, maar het derde seizoen staat (helaas) nog niet op Netflix....

mirreke

mirreke

15-04-2017 om 09:04

The Get Down

Over de opkomst van de zwarte muziek in de ghettos, waardoor ook veel jongeren uit hun (destijds) kansloze bestaan werden gehaald. Er is nu een tweede reeks, ik heb alleen de eerste gezien.
Superfunky en swingend. Daartussendoor enkele dramatische verhaallijnen, maar ik vind het erg goed gedaan. Heel leuk ook als periodedrama, geweldig die oude tv's en auto's, en de kleding wauw! Ook enigszins verweven met de politiek van die tijd, oude opnames, opnames die oud zijn gemaakt.

Onze zonen vinden het ook erg leuk, die kijken nu de tweede reeks. Van wat ik ervan zie is die iets te overdone... maar toch leuk.

mirreke

mirreke

15-04-2017 om 10:04

helena

ik denk dat ik mijn droombaan had moeten zoeken in de microbiologie of zo het interesseert me in hoge mate, en niet alleen als entertainment...

mirreke

mirreke

klopt Julia

ik ben idd ook benieuwd wanneer het (laatste toch?) seizoen op Netflix komt...
Vooral Danny, zo goed gespeeld... heeft ook prijs voor beste support character geloof ik gewonnen.

mirreke

mirreke

Oh en over The Get Down

Mensen van mijn generatie kennen de muziek! Echt leuk!

Fiorucci

Fiorucci

15-04-2017 om 17:04

Sorjonen

Inderdaad Sorjonen, een finse serie, erg goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.