Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
mr Right, mrs Always Right | Pagina 4 | CJG forum door Ouders.nl
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

mr Right, mrs Always Right

Kaaskopje

Kaaskopje

02-09-2016 om 22:09

Een interieur lelijk vinden

Gemiddeld genomen zijn de huizen waar ik kom prima ingericht. Iemand moet het echt bont maken voor ik vind dat het lelijk is. Ik zal nooit in iemands gezicht zeggen dat ik iets lelijk vind, maar ik vind mezelf geen naar mens als ik dat wel uit tegen mijn man of dochters. Je mag andermans inrichting spuuglelijk vinden en je erover verwonderen dat diegene zo'n vreselijke smaak heeft. Als je maar beseft dat dat wederzijds kan zijn.

Onze muur is kortgeleden wit geverfd. Ik had rond de eettafel eigenlijk wat grijs willen toepassen, want dat past bij de nieuwe eettafellamp en de eetstoelen, maar omdat we geholpen werden en de betreffende hulp niet zo van 'baantje grijs hier, baantje grijs daar' is, heb ik mijn mond gehouden en hem lekker alles laten witten. Na al die jaren waarin er een crème-ige kleurtje op de muren zat, vermengd met vieze-vingers- en hondenvacht-grauw is dat wit prachtig eigenlijk. Maar wel kaal. Een oud schilderij moest eraan geloven. Die hangt naast de trap aan een spijker te wachten tot man hem naar de kringloop brengt. Maar wat dán op die muur? Een nieuw schilderij is te duur. Daar een poster van ophangen vind ik niet meer zo leuk... Een muursticker dan? Dus ik heb mijn ogen vierkant gekeken op internet tijdens mijn zoektocht naar leuke muurstickers. De wijze en warme spreuken zijn ook aan mij/ons niet besteed. Hoewel ik het qua 'design' helemaal niet verkeerd vind. Het staat wel strak, zulke tekstregels. Omdat ik Afrika-fan ben, heb ik de nodige Afrikaanse spullen in de kamer staan. Deels 'echt' en deels 'nep'. Mijn man zou het prima vinden als ik dat doortrek in zo'n muursticker. Maar dan beland je in Afrikaanse horizons met een waaiboom, olifant en zebra, of het continent ingevuld met wilde beesten, of een olifantengezin, of een solitair, zo ook van giraffen, zebra's... In die zin ben ik een beetje jaloers op Lieverdje:-). Wat lijkt het mij leuk om je eigen kunst op de muur te kunnen schilderen. Maar dat kan ik niet, dus ik blijf nog even zoeken.

Wij hebben afgelopen jaar wat meubels eruit gegooid en binnen gehaald. Er staan niet veel gekochte meubels meer in de huiskamer. De eetkamerstoelen zijn nieuw, de sitetable waar de tv op staat hebben we ook zelf gekocht, lang geleden alweer. Nog langer geleden heb ik een kist laten maken naar eigen ontwerp. Dat is het enige meubel, waar ik geen afstand van kan doen. Ik heb hem al 35 jaar. En de computertafel is ook ooit nieuw aangeschaft. Gelijk met de eerste computer waarop wij Windows 98 hadden . De rest is gekregen, geërfd en uit de kringloop. Zelfs de honden liggen in een tweedehandse houten hondenkist. Geweldige aankoop. Zeker nu we deze honden hebben (alweer 3 jaar) zit ik niet te wachten op een nieuw bankstel. In de vensterbank staan twee hoge lantaarns. Eigenlijk bedoeld voor in een hippe tuin. Maar omdat onze bank voor de vensterbank staat (wij hebben geen centrale verwarming aan de muur hangen), valt alles wat we daarin zetten in het niet, dus hoppekee, lekker groot die lantaarns. Ooit was de vensterbank leuk om te zien, nu is het een plek waar de kat de baas is. Ik weet niet meer hoe ik er aan kom, maar ik had op een gegeven moment een soort houten geval, wat eruitziet als een soort trapje met twee treden. Van ruw hout en best lelijk. Maar de kat kan er zo heerlijk de omgeving op overzien.

Waar ik net smakelijk om moest lachen was de reactie van Jaina over interieurs die eruit zien als een hoerenkast. Dat had ik nou nooit van Jaina verwacht. Maar ik snap wat ze bedoelt en ook ik vind dat vréselijk! Ik denk dat het de mensen met zo'n interieur worst zal zijn dat wij dat foeilelijk vinden, want zij vinden het prachtig. Vooral woonwagenbewoners, reizigers, zien het als onderdeel van hun cultuur. Ik geloof dat ik nog nooit bij iemand op bezoek ben geweest die het zo ingericht had.

Lieverdje sloot in een reactie hiermee af: Misschien ben je niet geschikt als vriendinnen als je geen (zelf)spot kunt verdragen of die humor niet hebt.===

Of je nou echt niet geschikt bent als vriendin als je die eigenschappen mist, weet ik even niet, maar ik vind ook dat je om jezelf moet kunnen lachen. En om elkaar. Zolang je maar weet tot hoever je kunt gaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-09-2016 om 22:09

Er staan niet veel gekochte meubels meer in de huiskamer.

Had moeten zijn gekochte nieuwe meubels.

Juno

Juno

03-09-2016 om 14:09

Kaaskopje

Ik hoorde laatst over Rijksmuseumbehang waarbij de belangrijkste kleuren uit een schilderij als kleurstroken terugkomen. Ik kan me voorstellen dat zoiets in Afrikaanse tinten wel heel mooi is. Geen idee wat het kost, maar je kan het idee wel nadoen met wat tinten verf. Okergeel, tabakbruin, ossebloedrood en eventueel nog een groentint.

Lente

Lente

03-09-2016 om 14:09

Afrikaanse doek op de muur

in plaats van een schilderij. Dan heb je mooie tinten die je elders terug kunt laten komen.

Stenna

Stenna

03-09-2016 om 16:09

o wow, ja

zullen we dan nu met z'n allen iets gaan vinden over van die mensen die afrikaanse doeken en kleuren aan de muur hebben? (geintje)

rode krullenbol

rode krullenbol

03-09-2016 om 16:09

Ach ...

Zolang als de pianostemmer nog bereid is te komen, maak ik me geen al te grote zorgen!

Rode krullenbol

Triva

Triva

03-09-2016 om 19:09

Kaaskopje

Heb je gegoogled op 'muursticker afrika'? Daar zit niks bij voor je?

Kaaskopje

Kaaskopje

04-09-2016 om 12:09

Op zich wel, maar het wordt snel zo cliché.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.