Off-topic discussies
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Ilva
01-06-2013 om 22:06
Moeder moet verhuizen
Bij mijn moeder is Alzheimer vastgesteld. Het is nog in het begin stadium maar ik zie haar achteruit gaan. Het probleem is dat ik er alleen voor sta. Ik ben het enige kind en mijn vader leeft niet meer. Nu is het zo dat mijn moeder een klein uur bij mij vandaan woont. Ze krijgt wel extra hulp maar het huis waar ze woont is absoluut niet geschrikt. Ze loopt moeilijk en heeft een trap in huis en een trap om van de voordeur naar de straat te komen (ongeveer 6 treden). Ze is al een paar keer gevallen. Ik vind eigenlijk dat ze in een verzorgingshuis zou moeten maar ja, daar komt je haast niet meer in. Een aanleunwoning moet het dus worden. Maar nu is dus de vraag waar, in haar eigen woonplaats of bij mij in de buurt. Ik heb drie kinderen die ook niet soepel door het leven gaan en dat kost me ook veel tijd. Ik heb zelf twee baantjes (die zich allebei onder schooltijd afspelen). Na schooltijd ben ik soms net een taxichauffeur om de kinderen naar therapie en sport te brengen. Als ik dus naar m'n moeder ga kost dit mij veel tijd en ik moet altijd weer op tijd terug zijn om de kinderen van school te halen. Als we in het weekend gaan dan gaan mijn man en de kinderen wel mee maar ik ben bijna de hele tijd bezig met dingen regelen en boodschappen doen. Ze wil altijd zelf mee maar ze loop zo verschikkelijk langzaam dat het gewoon heel veel tijd kost. Ik zou haar dus wel bij mij willen hebben maar is dat voor haar wel goed. En als ze hier komt zal ze dan niet nog meer een beroep op mij gaan doen. Terwijl ik het al zo druk heb. Ik vind het zo moeilijk. Zij wisselt regelmatig. Dan wil ze bij mij in de buurt komen wonen en dan weer niet. En zo nu en dan wil ze helemaal niet verhuizen (maar dat is geen optie, dit huis is absoluut niet geschikt meer). Wie helpt mij met wat duidelijke adviezen.

Ilva
12-06-2013 om 09:06
Tijgeroog
Mijn moeder woont een klein uurtje hier vandaan. Haar broer woont hier wel in de buurt maar die is ook niet meer de jongste. Haar vriendinnen wonen natuurlijk bij haar. Ook allemaal van die oude dametjes. Ik vind het zo moeilijk. Ik wil haar zo graag beschermen tegen alle ellende en dat is zo moeilijk als ik zo ver weg ben. Maar soms denk ik, doe ik dit voor haar of voor mijzelf? Als ik het voor mijzelf doe is het niet eerlijk tegenover haar. En ik heb nu al zo veel geregeld. Als ze hier komt moet ik weer alles gaan regelen. Maar als alles erger wordt dan ben ik tenminste dichtbij en kan ik regelmatig langsgaan. Nu kan dat niet. Ik vind het zo moeilijk.