Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

toch maar even anders

toch maar even anders

20-06-2014 om 12:06

mobiel ipv davitamon ontvangen, wat zouden jullie doen?

Mira

Mira

25-06-2014 om 17:06

Bij kassa's altijd zeggen

Helaas ben ik er een keer thuis pas achtergekomen dat ik veel teveel geld had teruggekregen. Ik was met met een vriendin, en tijdens het betalen druk aan het kletsen. Ik had onderhand meer geld dan voor het shoppen.
Maar ik kon dus ook niet meer achterhalen in welke winkel het was gebeurd. Nu ging het om waarschijnlijk iets van 25 gulden, maar dat was voor mij toen veel.
Ik heb er echt weken van wakker gelegen. Ik was 16 ofzo. Ik vond het echt vreselijk. En in mijn omgeving vond iedereen dat ik amzzel had. Ik vond dat onbegrijpelijk.

Ik snap ook nooit dat mensen er zo makkelijk over doen.
Ik heb ooit 100 gulden los op straat gevonden en gewoon bij de politie gemeld. Ze lachten me nog net niet uit, maar je zal rond moeten komen van het minimum, en je verliest het.
Geen idee of ze uberhaupt iets met mijn melding hebben gedaan, maar ik heb het geld twee jaar bewaard en toen aan een goed doel gegeven. Ik had het best kunnen gebruiken hoor, ik was nog student.

Maar meestal word ik hierom dus gewoon uitgelachen.
Bij Bol werken ook gewoon mensen, en dan gaat er wel eens iets mis. Rechtzetten is toch niet zoveel moeite?

Monique D*

Monique D*

Kaaskopje, je hebt geluk..

Kaaskopje:
"k heb dus met die kleertjes bij de kassa gestaan en ben op mijn dooie akkertje de winkel uitgestapt met die hangertjes luid en duidelijk aan de buggy bungelend."

Je had enorm veel geluk gehad, want men had jou kunnen aanhouden wegens diefstal! Zomaar naar buiten lopen met bungelende hangertjes met kleding aan de buggy? Hoe verklaar je aan het personeel en aan de politie die ze erbij zouden hebben geroepen dat dit per ongeluk is gebeurd?
Tegenwoordig hebben die kleren van die beveiligingsdingetjes die kunnen piepen als je de winkeldeur uit gaat.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

Je hebt wel erg veel argumenten

Om het niet te doen...

Terwijl het eigenlijk heel simpel is. Ik heb ooit bij H&M een broek besteld en een paar schoenen geleverd gekregen. Schoenen retour gedaan in de zak, met vermelding op retourformulier. En toen kreeg ik alsnog de juiste broek en een mooie tegoedbon voor het ongemak. Wat is het probleem? Dat de verleiding om de telefoon te willen houden groter is dan de wens om dit eerlijk en netjes op te lossen?

Monique D*

Monique D*

Reactie op Toch Even Anders

Ik zou Bol direct bellen en vragen hoe ik die mobiel terug kan sturen. Met zoals veel mensen het al hebben gezegd, het is niet van jou. Je dupeert toch een andere.

Waarom heb je niet gelijk gebeld? Ik zie dat jij twijfelt om te bellen, want je wil het liefst zelf houden!

Heb je last van de twee stemmetjes, waarvan de ene zegt: "Hou het, want ze merken het toch niet, het past niet in hun systeem, etc., etc.
Het andere stemmetje zegt: "Wel bellen of via het retourformulier aangeven, want als je het houdt is het diefstal!"

Naar welk stemmetje ga je luisteren?

pooh bear

pooh bear

25-06-2014 om 18:06

Achter komen

Er is ook altijd nog een kans dat ze er bij bol.com zelf achter komen. En dan gaan ze natuurlijk vragen waarom je niks gemeld heb.

Tante Tiny

Tante Tiny

25-06-2014 om 19:06

Het is nu toch gemeld

Als ik goed gelezen heb, heeft de topicstarter gebeld naar BOl.

Kaaskopje

Kaaskopje

Monique

Ja, de eerste reactie van mij was dus ook schrik. Vervolgens ongeloof over dat je zo openlijk de winkel uit kon lopen met die spullen en tot slot 'ik ga niet meer terug, want leg dit maar eens uit' én... tja ook stiekem een beetje een gevoel van mazzel.

Kaaskopje

Kaaskopje

Een vriendin

Een vriendin had minder geluk. Ze had boodschappen gedaan en had iets in haar kar laten liggen bij het afrekenen, het lag ergens onder. Dat werd opgemerkt en ze kon hoog en laag springen, aangeven dat het geen opzet was, dat ze er gewoon voor wilde en kon betalen, misverstand, enzovoorts, het werd niet geaccepteerd en ze werd behandeld als misdadiger. Ze heeft de winkel vervolgens járen gemeden, zo vernederd voelde ze zich.

mamamia

mamamia

Kaaskopje

Ik vind je een heerlijk oprecht en open mens!

Dalarna

Dalarna

25-06-2014 om 21:06

Kaaskopje

Dat klinkt ook onterecht en het lijkt me vreselijk om mee te maken maar dat is natuurlijk precies wat al die andere mensen ook roepen (oh maar dat is in de kinderwagen gevallen, had ik helemaal niet gezien, blablabla). Je bent zélf verantwoordelijk dat je de inhoud van je kar goed nakijkt, dat kun je niet gebruiken als excuus. Heb je enig idee hoeveel er echt gestolen wordt en dat betalen we natuurlijk wel met ons allen. Ik ben blij dat er tegenwoordig altijd aangifte wordt gedaan en dat je daar 155 euro voor moet betalen. Het schrikt wel af.

jeugdige winkeldief

Mijn zoon graaide vroeger vanuit de buggy dingen uit rekken die hij achter zijn rug verstopte, vaak uit van die laatste rekjes bij de kassa. Bij onze H.M. stonden daar batterijen, tot twee keer toe ging na het afrekenen het alarm af en vond het personeel de batterijen in de buggy.
Voordat ik ging afrekenen ging ik daarna altijd de hele wagen nazoeken of zoon niets had gepakt.
Daarna zette ik de buggy altijd ergens neer dat zoon nergens meer bij kon en ging dan zelf in de rij staan. Zoon luid snikken, ik uitgemaakt voor ontaarde moeder maar wilde mezelf de volgende "winkeldiefstal" besparen.
Na nog twee fouten van kassa dames in diezelfde winkel waar de bedrijfsleider voor geroepen moest worden zijn de bedrijfsleider en ik nooit meer op goede voet gekomen, andere klanten wenst hij goedemorgen mij niet.

Fiorucci

Fiorucci

26-06-2014 om 16:06

Andersom....

Bij mijn schoondochter vergat men de magneet van kleding te halen, en het alarm ging niet af....kon ze weer terug om het te laten verwijderen..ondingen.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-06-2014 om 22:06

Ja, terecht misschien wel

maar als je al heel lang klant bent bij een winkel en je betaalt altijd trouw, dan vind ik het wel erg dat je na eventuele excuses voor het feit dat je het artikel over het hoofd hebt gezien alsnog van diefstal wordt beschuldigd. Ik zou zeggen zand erover, maar bij een volgende keer moeten we actie ondernemen.

En die boodschappen in kinderwagens en zo heette vroeger proletarisch winkelen. Ik ken mensen die dat bewust deden toen ze erg weinig geld hadden. Tja, dat is mijn stijl ook niet. Ik ben totaal ongeschikt voor bewust stelen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.