Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

toch maar even anders

toch maar even anders

20-06-2014 om 12:06

mobiel ipv davitamon ontvangen, wat zouden jullie doen?


Katniss

Katniss

20-06-2014 om 20:06

Poststaking

Tijdens de staking van de pakjesbezorgers had ik iets bij Bol besteld. Drie dagen na de staking was het nog niet geleverd, dus na een telefoontje met Bol mocht ik de bestelling annuleren en een nieuwe plaatsen. Vervolgens kreeg ik op dezelfde dag twee keer hetzelfde bezorgd. Ik heb er dus een terug gestuurd. Vervolgens kreeg ik ook mijn geld weer terug 'vanwege mijn retourzending'.
Daar heb ik niets meer mee gedaan. Ik had er al zoveel gedoe over gehad.

tja

tja

20-06-2014 om 21:06

Wij kregen 2 foto's van linnen ipv de ene die we besteld hadden. De ondergaande zon hadden we nog nooit gezien. Netjes gebeld, en omdat er geen mensen opstonden mochten we hem houden. Het was duurder om hem terug te sturen dan hem opnieuw te drukken en te verzenden.
We hebben hem ergens op het werk gehangen, kon het niet over mijn hart krijgen om hem in huis te hangen.

Ely

Ely

20-06-2014 om 23:06

Je dénkt dat je weet hoe t werkt

Je hebt in een groot magazijn gewerkt schrijf je. En daardoor heb je een beeld van hoe zoiets gaat. Bij die organisatie dan.
Maar weet je, ik snap het niet: je gaat m niet verkopen op MP maar ik lees ook niet dat je m kan gebruiken if gaat gebruiken. Het is nu een soort trofee in je vensterbank?
Enfin, jouw ding, ik ben echt niet roomser dan de paus maar ik zie niet wat je hieraan hebt. Of is ie heel decoratief :)?

Tijgeroog

Tijgeroog

21-06-2014 om 00:06

Ik heb ook in zo'n magazijn gewerkt. Als voorraadbeheerder, dus ik weet goed hoe het daar werkte. Daar kwamen ook retouren, en die werken dan teruggeboekt in het systeem en weer op hun plek gelegd. Soms hadden we spullen waarvan we niet wisten waar het vandaan kwam. Die stonden dan een tijdje in een doos naast m'n bureau, terwijl ik het probeerde uit te zoeken. Als ik daarna een week ofzo niet uit was dan boekte ik het op een andere manier terug in het systeem. Kon het gewoon weer verkocht worden.

Maargoed, het is allemaal heel simpel, staat ook gewoon op de site van bol. Je gaat in je account naar de bestelling toe, geeft aan dat je wilt retourneren. Dan geef je als reden op dat je het verkeerde artikel hebt ontvangen en daarna dat je wilt omruilen voor het juiste. Desnoods geef in je het opmerkingenveld aan dat je een telefoon hebt gekregen. Waarschijnlijk moet je dan een formulier uitprinten. Dat stop je in de doos waar je het geheel in ontvangen hebt, samen met de telefoon. De boel even dichtplakken en hup, bij de AH, postnl-punt of kiala-punt afgeven en je bent klaar. Zo moeilijk is dat toch niet. Dan komt die telefoon echt wel netjes op z'n plek hoor.

En ohja, als iedereen dit soort dingen houdt in plaats van terugstuurt gaan bij bol de prijzen omhoog. Dus je hebt iedereen die wel eens wat bij bol bestelt ermee....

Dalarna

Dalarna

21-06-2014 om 15:06

ampersand

Jouw oplossing zou ik dus inderdaad nooit doen, ik zou altijd eerst bellen en vragen hoe dit op te lossen. Vraagsteller wil toch minstens haar betaalde vitaminen hebben en dat lukt op deze manier niet eens.

Kaaskopje: aangetekend is onzin, je kunt altijd gratis terugsturen, aantekenen hoeft helemaal niet.

zebra

zebra

21-06-2014 om 17:06

ooit bij kruidvat online

een buikspiertrainer besteld. Maar na levering bleek het een overdoos te zijn met wel 4 buikspiertrainers erin. Heb dan maar gebeld en gevraagd hoe ik het moest regelen met terugzenden. Ik moest wel de verzendkosten voorschieten maar die kreeg ik naderhand netjes terug gestort. Sommigen opperden dat ik de overige buikspiertrainers via marktplaats had kunnen verkopen maar dat had me toch een slecht gevoel gegeven.
Wat bovendien ook meespeelt: welk voorbeeld geef je zo aan je kind(eren) als je iets houdt wat niet voor jou bestemd is?

Ad Hombre

Ad Hombre

21-06-2014 om 19:06

Ook gebeld

Was niet extra, maar ander (ca 100 EUR) product gekregen dan was besteld. Gebeld/gemaild, mocht het gestuurde houden en kreeg het bestelde alsnog. Iedereen een warm gevoel.

Ik zou denk ik toch even bellen tenzij ik het voor mij zelf kon rechtvaardigen omdat ik een keer genaaid was door Bol of zo. Maar het tegendeel is het geval. Bellen dus..

Kaaskopje

Kaaskopje

22-06-2014 om 21:06

Dalarna

Dat weet ik ook wel. Ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat je nooit zonder overleg zomaar iets terug moet sturen als niet eens bekend is dat jij het toegestuurd hebt gekregen. Als ze dan zeggen dat het nooit is aangekomen, heb je geen bewijs. Dus ik zou bellen en om een retourbon vragen. Als ik bij een winkel schoenen of kleren bestel zit er altijd een retourbon bij.

Tijgeroog

Tijgeroog

22-06-2014 om 22:06

Kaaskopje

Dat doe je bij bol dus, zoals ik al schreef, online, via je bestelling op de site.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-06-2014 om 22:06

Ok Tijgeroog

Dan is bedoelen we hetzelfde:-)

amk

amk

23-06-2014 om 14:06

Dalarna

bij dure dingen als telefoons zou ik wel aangetekend versturen zodat je tenminste een verzendbewijs hebt voor als het daar niet aankomt.

Dalarna

Dalarna

23-06-2014 om 15:06

Dat hoeft dus niet amk want ook als je het gratis naar een antwoordnummer op stuurt krijg je een verzendbewijs (behalve als je het zelf in de brievenbus gooit maar dát moet je dus niet doen, je moet het dus wel afgeven bij een postdinges).

Niet van jou

De vuistregel die ik van thuis meegekregen heb: het is niet van jou. Je kan 100 redenen verzinnen waarom je die telefoon kan houden. Als jij hem niet houdt merkt zo'n groot bedrijf als bol er toch niks van. Of hij wordt toch afgeschreven, of een ander gaat ermee aan de haal. Maakt allemaal niet uit: hij is niet van jou.

skik

Tink

Tink

23-06-2014 om 23:06

ik zou ook bellen

En dan gewoon kijken wat ze zeggen. Ik heb het net als Hombre ook wel eens bij de hand gehad, dat was met een bestelling van Yves Rocher. Verkeerd creme-pje geleverd, zoiets was het. Ik mocht het verkeerd geleverde gewoon houden en kreeg het goede potje gratis nagestuurd.
Inderdaad iedereen blij.
Eerlijk duurt het langst...

Bovendien, bellen moet je toch, want je hebt immers ook iets NIET gekregen wat wel besteld was.

Puck

Puck

24-06-2014 om 08:06

Tink

Ik neem aan dat het topicstarter niet zoveel kan schelen dat ze 2 potjes multivitaminen heeft gekregen ipv 3. Dus dat bellen zal ze vast niet doen.
Met vele anderen ben ik het eens dat het wel zo netjes is om wél eerlijk te zijn. JE verschuilt je nu iedere keer achter "mijn buurvrouw zegt". Tja, je durft er zelf al niet de verantwoordelijkheid voor te nemen lijkt het. Je wilt m eigenlijk het liefst houden (wie wil dat niet) en schuift je schuldgevoel dat het niet helemaal netjes is onder het tapijt door te zeggen dat de buurvrouw het wel goed vind. Lekker makkelijk!

toch maar even anders

toch maar even anders

24-06-2014 om 08:06

gebelt

Ik heb bol gebeld. En ik word teruggebeld. Want de jongeman aan de andere kant van de lijn wist het eigenlijk ook niet precies.
De telefoon is niet bekend. Een retour aanmelden doe je per artikel via de website. Dit kan ik dus niet op de juiste manier doen.
Ik heb geen zin om later gedoe te krijgen over iets wat ik heb teruggestuurd en wat dan daar weer niet te traceren is. De jongeman van dat callcenter leek dat ook geen goed idee.

En verder staat ie nog steeds in mijn vensterbank. Als ik over een maand niets heb gehoord is ie van mij.

toch maar even anders

toch maar even anders

24-06-2014 om 08:06

Wat doen jullie dan?

Wat doen jullie dan als je iets in je bezit krijgt wat niet van jou is? Waar ligt de grens van houden?

Ik heb al een paar keer bij H&M gehad dat er iets in zat wat er niet in hoorde. Heb ik altijd iemand blij mee gemaakt. Bij Esprit heb ik ook eens gehad dat er een verpakking met een bolerootje aan een spijkerbroek vast zat. Ook dat heb ik niet teruggestuurd. Hadden jullie dat wel gedaan dan?
Wat doe je als je geld vind op straat? Een briefje van 50, breng je dat naar het politiebureau? Een portemonnee doe ik wel, maar een los briefje weet ik nog niet zo net.

Voordat jullie denken dat ik een inhalig type ben, dat is niet zo. Toen ik het doosje van Bol open deed schrok ik me kapot. Nu heb ik gebeld. Ik vermoed dat mijn bericht ergens op een stapeltje ligt en dat ik er niets meer van hoor. Heb ik het dan volgens jullie wel goed gedaan? Of moet ik van alles ondernemen (op mijn kosten) om die telefoon weer in dat magazijn te krijgen.

Tijgeroog

Tijgeroog

24-06-2014 om 08:06

Jawel

Dat kun je wel doen via de website. Je geeft dan van de vitaminen op dat je er een terug stuurt, met als reden dat je het verkeerde artikel hebt ontvangen. Dan weten ze daar dat je hetgeen je terugstuurt hebt gekregen in plaats van die vitaminen. Helemaal als je dat in het opmerkingenveld erbij zet. En dan kun je volgens mij nog aangeven of je je geld terug wil, of dat je alsnog de vitaminen wilt ontvangen.

Maar ze bellen vast terug van bol. Mijn ervaring is dat dat meestal niet heel snel gaat, maar zeker wel binnen een maand. :-)

Tijgeroog

Tijgeroog

24-06-2014 om 09:06

En nog een reactie

Het terugsturen naar bol is gratis, het gaat allemaal naar een antwoordnummer. Je hoeft dus alleen even bij een postpunt langs te rijden.

De 50 euro die ik een keer gevonden heb, heb ik gehouden. Was een drukke toeristische plek. Ik heb nog even rondgekeken of ik de eigenaar kon vinden, maar de mensen om me heen waren niets kwijt. En van dat briefje kun je niet achterhalen wie de eigenaar is, al die briefjes zijn hetzelfde. Dus dat vind ik zinloos.

Maar alle andere dingen die je noemt, ja, die gaan hier weer weg. Hoe jammer ik het soms ook vind. spullen die ik teveel heb gekregen stuur ik terug, een gevonden portemonnee gaat naar het gemeentehuis (politiebureau verzamelt dat niet meer)
Als ik voor de winkel ontdek dat ik iets ben vergeten af te rekenen loop ik terug naar binnen om het alsnog te betalen, en als ik op het bonnetje van een restaurant zie dat er wat ontbreekt dan meld ik dat ook even.

En andersom?

Als je teveel gekregen spullen bij je bestelling krijgt en ze houdt, niets zegt als je teveel geld van de kassière terug krijgt of een item niet op het bonnetje blijkt te staan, zeg je dan ook niks als er een fout in jouw nadeel wordt gemaakt? Denk je dan ook: hun fout, niet mijn probleem?

skik

kassa meisje "maakt geen fouten"

Ooit meegemaakt in een kampeerwinkel:
We hadden diverse artikelen in een karretje gedaan, 2 slaapzakken van een bepaald merk, 1 kinderslaapzak van een ander merk en ook van het merk van de kinderslaapzak een stoel.
Bij de kassa scant het meisje de artikelen en noemt het te betalen bedrag. Ik dacht bij mezelf dat dat wel heel weinig was voor wat wij hadden gekocht.
Ik vraag: Klopt dat bedrag wel?
Zegt dat meisje: Ja hoor, de kassa zegt het!
Op het scherm kijkend zie ik dat 1 van de slaapzakken ontbreekt en zeg dat tegen haar.
Zegt dat meisje: Ik maak nooit fouten.
Ik vraag: Wil je even een leidinggevende roepen, als de bon niet klopt heb ik geen bewijs van aankoop en kan ik bij een klacht niet terug komen.
Zegt dat meisje: Die slaapzak staat op de bon dus het klopt neem nou maar mee er staan nog zoveel klanten te wachten.
Daarna geprobeerd bij ander personeel een leidinggevende te spreken te krijgen, dat lukte ook niet er kwam niemand.
Uiteindelijk de spullen mee naar huis genomen, niet zoals het hoort maar soms stuit je op zo'n muur van onwil dan "moet" je wel.

Puck

Puck

24-06-2014 om 13:06

toch maar even, wat ik zou doen

Ook kleding die ik zou ontvangen oid zou ik in ieder geval melding van maken dat ik iets gekregen heb dat ik niet besteld heb en wat er verder verwacht wordt. Ik zou niet zelf kosten maken om terug te sturen. Als je over een paar weken nog niets gehoord hebt zou je er nog een belletje aan kunnen wagen en reageren ze niet dan is het pech voor hen en ben jij een eerlijk mobieltje rijker.
Geld is idd lastig: als ik zie dat het bij iemand uit zijn zak valt dan geef ik t terug, maar zo op straat met niemand in de buurt, dan heb ik geluk. Portemonnee zou ik melden bij de gemeente en op fb zetten ofzo.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-06-2014 om 19:06

In een grijs verleden

had ik met een kind in de buggy bij de Hema boodschappen gedaan. Ook babykleren. Blij met mijn aankopen liep ik richting huis en zag halverwege tot mijn ontzetting dat er twee hangertjes met kinderkleding aan mijn buggy hing. Vergeten... Even eraan gehangen met het idee om later te beslissen wat ik nemen zou. Ik heb dus met die kleertjes bij de kassa gestaan en ben op mijn dooie akkertje de winkel uitgestapt met die hangertjes luid en duidelijk aan de buggy bungelend. Mijn biecht: ik heb ze gehouden.

Als wij bij de kassa merken dat het meisje achter de kassa een fout maakt, wijzen we haar erop. Als bij herhaling wordt gezegd dat het in orde is, dan hebben wij ons best gedaan.

Kaaskopje

Dat is mij ook wel eens overkomen, maar dan ga ik toch echt terug.

skik

Lucerna

Lucerna

25-06-2014 om 13:06

Gewoon even met bol bellen wat te doen

Iets anders was niet eens in me opgekomen. En ik had inderdaad wel graag de oorspronkelijke bestelling gekregen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.