Off-topic discussies
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Ad Hombre
06-05-2018 om 19:05
Mei 68
Dit gezeik begon ook in mei 68:
http://ghdi.ghi-dc.org/sub_document.cfm?document_id=895 (Ulrike Meinhof Calls for a Move from Protest to Resistance)
Moordenaarstuig.
Een hele hoop shit begon in die tijd. Het is maar goed dat de revolutie toen is afgelast, god weet waar we anders terecht waren gekomen. We hebben nu al genoeg last van de 'kinderen van 68'.

AnneJ
07-05-2018 om 01:05
Kwaad bloed tussen Iran en Amerika
https://www.npo.nl/onze-man-in-teheran/06-05-2018/VPWON_1269138
Onze man in Teheran onderzoekt oud zeer, de vijandigheid tussen Iran en Amerika.
De Iraniers nationaliseerden hun olie industrie die in handen was van de Britten. Daarop vielen de Amerikanen Iran binnen en brachten de Sjah aan de macht.
Daarop volgde de gijzeling van Amerikaans ambassadepersoneel. Langer dan een jaar.
En toen schoot een Amerikaans schip in de straat van Hormuz een Iraans verkeersvliegtuig uit de lucht in de foute veronderstelling dat het een gevechtsvliegtuig was. Incident dat doet denken aan MH17 waar in Oekraine separatisten met een Russische bukraket, waarschijnlijk zelfs nog door Russen bediend, zich opgetogen meldden omdat ze ook in de veronderstelling waren een Oekrains gevechtsvliegtuig geraakt te hebben.
De kapitein die de fout had gemaakt werd door Amerika desondanks als een held binnengehaald en kreeg een lintje. Wat iets beter inzichtelijk maakt waarom Rusland er ook niet op staat te springen om de types die deze fout gemaakt hadden uit te leveren als propagandamateriaal aan het westen, c.q. Nederland, alsof het de stupiditeit van een hele natie zou zijn.

AnneJ
07-05-2018 om 01:05
O ja
Het belangrijkste feit nog gemist. De sjah werd ingewisseld door de ayatollah khomeini en de Amerikanen werden er weer uitgekinkeld. De eerste politiek opzettelijke Islamitische staat in het opkomende Islamisme was een feit.

Kaaskopje
08-05-2018 om 17:05
AnneJ
Ik was verbijsterd. Niet dat ik helemaal niets wist VS vs Iran betreft, maar dit wist ik niet. Het lijkt ontzettend veel op de rel rond de MH17. En zo'n man dan nog met alle egards en vereringsrituelen ontvangen ook. Bezopen!
Wat de MH17 betreft, is het natuurlijk niet de stupiditeit van een hele natie. Maar de hele natie zit wel opgescheept met een 'leider' die kan liegen dat hij barst, het heeft toch geen gevolgen. Helaas hebben wij ook niet zo'n brave borst wat dit betreft in het torentje, maar goed, ik hoef niet om me heen te kijken of ik wel vrijuit kan praten als ik dit zeg.

Yvan
14-05-2018 om 22:05
Dank aan degenen
die de moeite genomen hebben er even over na te denken.
Voor de rest, het hier-en-nu-volkje, een lied:
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.