Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Sancy

Sancy

08-11-2018 om 20:11

Laat Anne niet zitten!

Bij deze een oproep om te doneren voor een goed doel:
https://www.gofundme.com/laat-anne-niet-zitten

Fransien

Fransien

12-11-2018 om 10:11

ook gedoneerd

Als iedereen nou 10 euro geeft, schiet het al behoorlijk op.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-11-2018 om 10:11

Ehm...

dat is aan een ieder hoeveel dat kan zijn toch?

Fransien

Fransien

12-11-2018 om 11:11

Kaaskopje

Tuurlijk, ik probeer alleen de anderen wat te motiveren, misschien wat ongelukkig verwoord.
De beide fundraiser-pagina's opgeteld geven nu een totaal van 800 euro, dus er is al een beginnetje. Jemig wat zijn die stoelen ook duur, ik snap dat Boeb dat niet zomaar zelf op kan hoesten.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-11-2018 om 15:11

Misschien

Moet eens uitgezocht worden hoe het grootschaliger opgezet kan worden.

10 euro.

Daarvan gaat € 0,85 af voor transactiekosten en 5% voor de organisatie. Dus van ieder tientje gaat er €8,65 naar de stoel.

Lente

Lente

12-11-2018 om 16:11

Dan weet ik nu waarom vrienden online de donaties niet door-

stuurt naar de donatiesite. Dat gaat geld kosten.
Maar af en toe een euro met in het bericht hoeveel er al binnen is, zou kunnen.
Hier melden kan ook maar het lijkt me beter als op beide sites ook duidelijk is dat er nog meer geld gedoneerd is.

Op een van de sites staat OO ook genoemd als optie. Op de andere niet.
Tijd voor een update van de tekst?

bicyclette

bicyclette

12-11-2018 om 16:11

zonde, die extra kosten

Zonde, die extra kosten voor die donatie-sites, terwijl we ook gewoon de rekening van Vrienden van OOL kunnen gebruiken!

En ik vraag mij eerlijk gezegd af of het slim is om het over meerdere sites te verspreiden. Kom je op een van die sites, dan lijkt het net alsof er nog maar nauwelijks is gedoneerd. Terwijl de werkelijke opbrengst misschien wel 3x zo hoog is (of zelfs nog meer). En dat werkt psychologisch niet zo handig. Mensen zijn veel sneller geneigd te doneren als er al veel anderen hebben gedoneerd.

Vogel

Vogel

12-11-2018 om 21:11

Sancy (#59)

Ja, glashelder.

Dat iedereen zo schrikt van de kosten. Ja, het is heel veel geld maar die dingen zijn nou eenmaal zo duur. Ik heb leerlingen die om de vier jaar uit zo’n stoel groeien, en dan hebben ze ook nog een oogbestuurde spraakcomputer van minimaal anderhalf maal dat bedrag er op staan.
Aanvragen van hulpmiddelen is een enorme procedure. Maar goed ook, want anders zouden de zorgkosten helemaal de pan uit rijzen.
Dat sommige mensen van die strenge regels de dupe worden is de wrange keerzijde.

Sancy

Sancy

12-11-2018 om 21:11

Update

Lieve forummers,

In het weekend zijn al wat hengeltjes uitgegooid voor de fundraisingsactie. Over het algemeen vraagt het veel geduld en doorzettingsvermogen om fondsen en stichtingen erbij te betrekken. Ieder fonds en iedere stichting heeft zo zijn eigen eisen waaraan een aanvraag moet voldoen. Iedere aanvraag moet dan ook zó worden geschreven dat het in de doelstelling van het fonds past. Verder zijn we nog informatie aan het verzamelen voor de aanvragen en dat betekent dat Anne af en toe iets moet aanleveren. Ook dat kost tijd.
Daarnaast zijn er soms (met name bij de grotere fondsen) vaste momenten per kalenderjaar waarop aanvragen beoordeeld worden. Dat gebeurt dan meestal 4 keer per jaar dus daar zien we ook geen snel resultaat.

(Side note: de grotere fondsen weigeren vaak particuliere aanvragen; hun steun gaat vooral naar kleinere stichtingen en vrijwilligersorganisaties. Misschien moet het Ouders Online Legioen maar een stichting vormen voor steun aan ouders?

Wil je meedenken over een grootschaliger opzet en/of acties organiseren? Graag! Kom maar op met je ideeën! Wil je een veiling houden? Zet je een fooienpot neer in de winkel waar je werkt waarvan de opbrengst naar de fundraiser gaat? Is er een kerstmarkt waar je met een kraampje wil staan? Wil je je familie een tikkie sturen voor een bijdrage? Heb je namen van mensen die ons verder kunnen helpen? Heb je andere ideeën? We horen ze graag via [email protected]

Liefs,Sancy

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2018 om 01:11

De kerk

Is in de eigen gemeente al geïnformeerd naar kerk'potjes'? Bij ons in de stad was die mogelijkheid er ooit wel, of dat nog zo is weet ik niet. Voor zover ik weet, hoef je niets met de kerk te hebben om daar toch gebruik van te mogen maken.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2018 om 01:11

Facebook

Je zou ook een speciaal Facebookaccount kunnen aanmaken en met goede uitleg om donaties kunnen vragen.

Hartje

Hartje

13-11-2018 om 09:11

Misschien heel raar, maar...

soms zie je in Hart van Nederland dit soort situaties voorbij komen. Ik kan me voorstellen dat Anne er niet op zit te wachten om met haar hele hebben en houwen op de Nederlandse tv te verschijnen, maar als je een groot publiek wil bereiken is zoiets wellicht een optie. Ik snap dat het misschien een raar idee is en ik weet niet of ik het zelf zou kunnen/willen/durven, maar omwille van het goede doel gooi ik 'm er toch maar in. Je weet maar nooit.

mirreke

mirreke

13-11-2018 om 21:11

Ik zie het nu net pas, maar meteen gedoneerd

Boeb!
Jeetje meid...

Als ik kijk naar de donatiesites lijkt het niet zo op te schieten, maar als je de drie mogeijkheden bij elkaar optelt, is er misschien al wel meer dan 1200 euro gedoneerd... In een paar dagen!
Misschien kan iemand een pagina maken waar de drie mogelijkheden om te betalen bij elkaar staan. Jammer ja, dat ik nu net pas lees dat die donatiesites zoveel geld afromen. Anders had ik gewoon naar de rekening van OOL overgemaakt.

Sancy

Sancy

15-11-2018 om 12:11

Even weer omhoog / aandacht genereren / steun

Lieve forummers,

Ik haal dit weer even omhoog hoor.

De eerste afwijzing van een fonds is binnen. Jammer, maar enigszins te verwachten (vanwege de doelgroep); ik heb in ieder geval de pitch kunnen oefenen.

Als we Anne vooruit willen helpen, is het echt nodig om meer aandacht te genereren en dat kan ik niet alleen. Wie wil helpen?

Liefs, Sancy

Mijntje

Mijntje

rotary

Is een aanvraag bij een rotary nog iets?
Hier financiert de rotary jaarlijkse uitjes naar de dierentuin voor het kinderdagcentrum. Of ze ook giften geven aan individuen weet ik niet, maar dat zou je kunnen informeren.

Mijntje

Mijntje

toch wel

https://www.rotary.nl/krimpenerwaardwest/
hier zie je een bericht dat iemand een speciale rolstoelauto heeft gekregen. Volgens mij zitten deze verenigingen door heel Nederland.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

15-11-2018 om 19:11

Vraagje

Bij het avondeten vertelde ik mijn wederhelft over deze draad. Vergoedt de Zorgverzekeraar zo'n rolstoel dan niet ? vroeg hij.
Waarom niet ??

Vogel

Vogel

15-11-2018 om 19:11

Daarom

De zorgverzekeraar vergoedt indien nodig een ‘basisrolstoel’. Voor alles wat je extra wilt (zoals bij deze stoel een zgn. sta-opfunctie) zul je van goeden huize moeten komen om te verantwoorden waarom je dat nodig hebt. Dat is blijkbaar niet gelukt. Dus kun je fluiten naar je handige sta-opstoel en krijg je gewoon een basismodelletje.
Welkom in de wondere wereld van het gehandicapte leven.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

15-11-2018 om 22:11

Zit dat zo. Dankjewel.

Vogel

Vogel

16-11-2018 om 10:11

Vergelijkbaar

Met de discussie over generieke en merkmedicijnen.

Pennestreek

Pennestreek

28-11-2018 om 16:11

Ben benieuwd

Naar de stand van zaken nu... Kunnen we een updeet krijgen??
En meteen het draadje weer even naar boven 😉

Paasei

Paasei

29-11-2018 om 07:11

Verbaasd

Ik had dit draadje nog niet gelezen, dus me er net even in verdiept. Ik ken Anne/Boeb overigens niet en ik loop hier ook al heel lang. Ik las iets over een aanvraag voor een speciale rolstoel en dacht dat er dan wel een verhaal zou volgen over bekkeninstabiliteit of fybromialgie of iets anders dat medisch niet zo erkend wordt. Maar ze blijkt MS te hebben..dan moeten alle deuren toch voor je open gaan..? Ik ga er van uit dat ze met hulp van een revalidatiecentrum cq ergotherapeut kan beargumenteren waarom ze wat nodig heeft..?

Kaaskopje

Kaaskopje

29-11-2018 om 11:11

Paasei

Ze schijnt alles al uitgezocht te hebben, maar ik verbaas me daar ook over. Mijn dochter krijgt om de haverklap nieuwe braces voor haar polsen, dat wordt zonder problemen vergoed. Dus als een sta-op rolstoel dan opeens wel een probleem is, verbaast mij dat wel. die kost uiteraard vele malen meer dan die braces, maar het gaat mij om het principe. Als een arts of therapeut kan verdedigen dat een hulpmiddel nodig is, wie is de verzekering of de gemeente dan om daar niet aan mee te werken? Ik wéét dat die situaties wel voorkomen en dat er enorm getrut (sorry) wordt over en rond dit soort vergoedingen, maar misschien heeft Anne daarom ook wel baat bij assistentie om hier tegen in opstand te komen. Als het niet via de verzekering kan, zou de gemeente het via de WMO kunnen vergoeden. Of op zijn minst een deel. Wat zijn de argumenten om dat niet te doen, vraag ik me af.

Anoniem

Anoniem

10-01-2019 om 15:01

Reactie

Het is niet netjes dat hier nooit meer een reactie op is gekomen, ik heb een behoorlijk bedrag gedoneerd en zou toch graag willen weten wat daarmee is gedaan.

Emmawee

Emmawee

10-01-2019 om 16:01

Mwah...

Netjes of niet, daar gaat het mij niet om. Ik geloof niet dat er verwachtingen zijn gewekt over de communicatie, dus je kunt ook gewoon vragen hoe het ermee staat.

Ik ben zelf ook wel benieuwd of er nog ontwikkelingen zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.