Off-topic discussies
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Annemarie
17-11-2019 om 12:11
In donker rijden en paniek
Hallo allemaal,
Gisterenavond moest ik 139 km terug rijden naar huis. Het was mooi droog weer, goed zicht. Ineens gebeurde mij iets raars nog nooit eerder gehad, ik kreeg een soort van paniek aanval, zweethandjes oorsuizen, angst om stuur los te laten, angst om uit de bocht (op snelweg....) te vliegen. Angst niet voldoende te zien (wat niet waar was ik zag voldoende) . Nu ben ik in acute situaties gelukkig altijd erg "kalm" dus kon mezelf toespreken, rustig ademhalen, niks aan de hand, ga wat rustiger rijden en het ebte met paar minuten ook weer weg. Ben bij eerste tankstation even gestopt heb kopje koffie genomen en koek. Erg kalm en rustig en vol vertrouwen ging ik weer op weg. Dat ging goed en op 20 km van huis gebeurde het weer ook dat zakte met paar minuten weer af, maar ik merk nu dat ik hier wel mee bezig ben om de trand van hoe kan dit. Niet dat ik een oplossing vraag hoor maar kent iemand dit vanuit het niets zonder reden zo 'n angst aanval krijgen?
Ik ga overigens vanavond direct weer rijden, om dit niet in mijn systeem te laten komen.

elledoris
29-11-2019 om 06:11
Jazeker
Ook voor ver zien kan je dus plus hebben. Dan heb je voor ver iets minder plus dan voor dichtbij (lezen). Wist ook niet hoor, toen dat bij mij zo bleek te zijn.

Dendy Pearson
29-11-2019 om 07:11
Mijn zoon heeft sinds januari een bril met +3,50 glazen. Voor in de verte kijken.
Hoe dat nou precies zit weet ik niet, maar het is niets geks.

Ava
29-11-2019 om 08:11
Ellen
Eigenlijk zou je voor rijden in schemer of donker een nog veel sterkere bril nodig moeten maar om dáár een extra bril voor aan te schaffen? Ik rijd gewoon niet meer zodra het schemert.
Sorry, meer info heb ik eigenlijk niet.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.