Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

lisbeth

lisbeth

14-05-2013 om 12:05

Ik moet steeds aan die jongens denken.

vooral omdat ik bij het bunderbos ben opgegroeid, ik speelde daar als kind altijd.
vreselijk vind ik het gewoon. Ik hoop dat ze die jongens snel vinden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

19-05-2013 om 22:05

11 uur

11 uur gaan ze er meer over vertellen.

Egel

Egel

Heel erg zielig

Echt heel erg.
En over dat speculeren:
dit is wel een vertoning zeg. Urenlang 'weten ze nog niets' - nee logisch dat ze eerst heel zorgvuldig moeten zijn, onderzoek doen, het de moeder moeten vertellen. Ze linken het wel de hele tijd aan de zaak 'in de buurt van waar de vader is gevonden'. En inmiddels vertellen ze op nos.nl zelfs al dat er contact is geweest met de moeder 'maar we weten niet of het om haar zoons gaat' en er wordt groots gemeld dat er om 23 uur een perconferentie wordt gegeven. Zeker om te vertellen dat Pietje en Marietje zijn gevonden die sinds 10 jaar vermist waren.
Misschien had de politie beter helemaal niets kunnen zeggen. Gewoon even geen contact met de pers.
Dit is geen speculeren meer. Er komt geen nieuws om 23 uur. Maar dat wat we nu weten, is wel vreselijk, vreselijk.

P

P

Vreemd inderdaad

Bij het jeugdjournaal (dus 18:50) stond Taco buiten bij de vindplaats in de buurt. Hij zei dat het nu 2 uur na de vondst was en op dat moment kreeg hij bericht dat de moeder al wist dat het om haar jongens ging. Of het nu 17:00 was of later is mij niet bekend maar toen was er dus wel wat meer bekend.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

19-05-2013 om 23:05

Egel

De politie schrijft niet de berichten hoor op NOS.nl; dat doen journalisten van de NOS.

sinas

sinas

Hoewel wel verwacht

ben ik er toch naar van, ik had toch ergens nog gehoopt dat. Wat afschuwelijk, ik kan me niet indenken hoe dit voor de moeder moet zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

Taco

Ik weet niet of ik het erg fout vind of niet, maar Taco had zich misschien toch iets meer aan de regie van de politie e.d. moeten houden door nog niet te melden dat de moeder het al wist. Ik had ook wel het gevoel dat het om de jongens móest gaan, maar ze nemen niet voor niets te tijd. Dat 'wij' graag direct het nieuws hadden meegekregen is niet hun probleem. Liever uitstellen dan onzin verkopen, lijkt mij.

Egel

Egel

Ijsvogel

De NOS citeerde vooral wat de politiewoordvoerder zei (of vertoonde daar een filmpje van).

Mamvantwee

Mamvantwee

20-05-2013 om 08:05

Meeleven

Ik heb twee weken lang elke dag het nieuws gevolgd. Ik heb gewoon buikpijn nu, moest gisteren huilen. Dan zie ik mijn twee kanjers, ook 7 en 9, onschuldig slapen....ik kan het nog niet loslaten.

Mijn man beschermt zijn gevoel door er niets over te willen horen. Ik heb behoefte om juist erover te praten. Mag ik het hier kwijt?

Mijn gedachten zijn bij de wederzijdse families. Ik hoop dat die twee jongens er niets van hebben gemerkt. Verschrikkelijk.

groet, Mamvantwee

Berber.

Berber.

20-05-2013 om 08:05

Ja gek he?

Dat ze eerst de moeder informeren? Idioot gewoon.

Hou toch op. Echt.

Ely

Ely

20-05-2013 om 09:05

Verschrikkelijk

Geen woorden voor

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

20-05-2013 om 10:05

Berber

Hear hear.

Egel

Egel

20-05-2013 om 10:05

Berber/fiorucci

Hebben jullie het nu over mijn stukje over de wat vreemde nieuwsvoorziening? Begrijp ik het goed dat jullie denken dat ik vind dat ze het net zo goed zo snel mogelijk aan de hele wereld hadden kunnen vertellen (ik vond moeder/de familie zeker niet zo belangrijk).
Verkeerd begrepen. Of ik had het wat beter uit kunnen leggen.
Ik weet niet of ik dat beter uit kan leggen, maar ik bedoelde dus dat politie (en NOS) het heel groots brachten en vertelde dat er twee lichamen waren gevonden en dat het niet echt ver van de vindplaats van vader was en dat er een persconferentie zou komen. Ik bedoel niet: vertel de rest van de wereld meteen meer, maar juist: had ons veel minder verteld. Niet dat twee lichamen gevonden waren etc. Maar misschien alleen een half uur van tevoren dat er een persconferentie zou komen over de zaak. Misschien is het niet realistisch maar zoals het nu is gegaan vond ik het gewoon wat raar.
Hoe dan ook vind ik het naar wat je dacht.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-05-2013 om 11:05

Naïef

Egel, dat is een tikkeltje naïef. Zodra de politie ergens een gebied afzet en buurtonderzoek opstart, gaat de geruchtenmachine lopen. Juist ook omdat het zo dicht bij de vindplaats van de vader is. Mensen maken met hun mobiel een foto, zetten het op Twitter en voordat je het weet, zijn massa's mensen aan het speculeren over wat er aan de hand is. De 'gewone' media zullen direct de politie bellen: wat doen jullie daar, heeft het te maken met de broertjes?
Reken maar dat in deze situatie niet 'zomaar' wat wordt gedaan, daar hebben ze bij de politie goed over nagedacht. De optie 'we zeggen gewoon niets' is tegenwoordig vrijwel geen optie meer. Belangrijk kritiekpunt bij veel rampsituaties is juist dat er te weinig informatie naar buiten wordt gebracht door de autoriteiten, en dat voedt de geruchtenstroom. Nee, dan is dit toch echt een betere keuze geweest.
(en nogmaals: de NOS en de politie staan volledig los van elkaar!)

Egel

Volgens mij is ijsvogeltje de enige die op jou reageert. Berber reageert op P en Kaaskopje over het jeugdjournaal en de moeder.
Ijsvogeltje doet haar naam eer aan, dus ik zou me er niets van aan trekken.

Peter

Peter

20-05-2013 om 12:05

Massahysterie

Deze zaak heeft weer geleid tot totale massahysterie. Dat begon al met die totaal overbodige zoekacties door burgers die totaal niet weten waar ze op moeten letten (lees de column van Katinka Polderman hierover in de Volkskrant, geweldig), tot de berichten hier van mensen die helemaal van de kart zijn van het nieuws. Kende jij die kinderen? Iedere dg gaan mensen dood, ook kinderen, aan ongelukken, ziektes. Maar je zo laten meeslepen, ik vind het echt van de gekke.
En dan vanmorgen op het journaal werd de vraag gesteld of er weer een persconferentie komt. Zo zinloos. Jongens waren kwijt, jongens zijn gevonden, wat voor recht heeft 'het Nederlandse volk' op nog meer info? Niets toch? En dan dat schandalige stuk in de NRC waar de hele privacy van het gezin op straat werd gegooid omdat er uit de doeken werd gedaan hoe jeugdzorg al met de familie bezig was. Wat hebben wij daarmee te maken?
Ik vin het walgelijk.

Fiorucci

Fiorucci

Juist goed

Ik vermoed dat de familie, na de mededeling dat het de jongens waren, even rust heeft gekregen, voordat het bekend is gemaakt. En terecht.

Fiorucci

Fiorucci

Was geen reactie op Peter overigens.

Stenna

Stenna

Goed juist

Ik denk ook dat de politie dit juist prima gedaan heeft. Zoveel informatie geven als op dat moment mogelijk is, want iedereen is begaan en de media zitten op het puntje van hun stoel. Dus je kunt het niet helemaal geheim houden. Dan liever open kaart spelen: kort meedelen wat er nu is en aangeven wanneer je meer zult weten. Prima toch.
Ondertussen zit ik de hele ochtend al met een knoop in mijn maag, die moeder: zo erg voor haar. Weet niet hoe ik nog verder zou kunnen zelf. Ik hoop dat ze echt veel hulp en steun krijgt van de mensen om haar heen.
En fijn dat we hier zelf ons gevoel en onze gedachten kunnen luchten.

Stenna

Stenna

Dit ook niet

Dit was ook geen reactie op Peter, die had ik nog niet gelezen. Wel op Egel en/of P

Stenna

Stenna

Peter

Ik laat me altijd meeslepen door drama's waarbij kinderen omkomen en moeder helemaal wanhopig zijn. Elke keer weer. Nu overigens ook door het op de fiets doodgereden kindje met grootouders in LImburg, net zo goed krijg ik het dan moeilijk als ik aan de ouders denk. Belachelijk inderdaad, dat moeders dat vaak hebben, zo overdreven veel emoties.

Meike

Meike

20-05-2013 om 13:05

Collectieve rouw

Mij bekruipt het gevoel van collectieve rouw in Nederland. Ik denk alleen maar: gelukkig zijn die kinderen nu gevonden, zoektocht kan gestaakt worden, familie kan gaan rouwen, back to normal voor de rest van NL. Nee, gaan we met z'n allen zitten huilen en verhalen lezen en plaatsen op internet, zoals inderdaad dat prive verhaal in het NRC. Niet doen, dus. Respect daarom voor de familie (ook die van de vader want die hebben niet alleen een zoon/broer en 2 kleinzonen/neefjes verloren maar moeten ook nog leren leven met wat hun familielid gedaan heeft en ook zij worden daar waarschijnlijk door genoeg mensen op aangekeken) is nu op zijn plaats.

Peter

Peter

Stenna

Dat begrijp ik niet zo goed. Je kunt je toch niet elke keer laten meeslepen door emoties als je leest dat iemand dood is.
Begrijp me goed, ik vind het vreselijk voor die moeder dat ze haar twee zonen kwijt is en dan ook nog op zo'n gruwelijke manier en die tergende onzekerheid van twee weken niet weten waar ze zijn, echt vreselijk. Ik heb ook vreselijk met haar te doen, maar waar ik me aan erger is de vanzelfsprekendheid waarmee een deel van de rest van de bevolking "eist" om van alles op de hoogte gehouden te worden. Het gaat ons niets aan! Het gaat ons niets aan dat de scheiding niet gladhes verliep, het gaat ons niets aan hoe die jongetjes zich voelden onder de scheiding, het gaat ons niets aan waar de ouders ruzie over hadden.
En dan lees ik nog niet eens de Telegraaf ik kan me wel voorstellen wat daarin allemaal geschreven wordt.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

Pardon?

"Ijsvogeltje doet haar naam eer aan, dus ik zou me er niets van aan trekken."
Pardon? Lees mijn berichtje nog even terug zou ik zeggen. Vind het nogal ongepast dat je iemand anders nu adviseert zich hier maar niets van aan te trekken.

Jo Hanna

Jo Hanna

Speculeren en 'schuld moeder'

In Algemeen Ouderschap is een draadje gestart over de vondst van de lichamen van Ruben en Julian. Daarin onstaat discussie die hier 'meer op zijn plaats is', of laat ik het anders zeggen: voor mij voelt het in ieder geval niet goed om die daar te voeren. Ik wil toch reageren op een paar dingen die daar gezegd worden, dus daarom dan maar hier.

Ik vind een cynische reactie als 'heerlijk op los speculeren' niet in orde. Het feit dat je er zelf anders mee omgaat, wil niet zeggen dat je een oordeel kunt vellen over mensen die hun emoties gieten in de vorm van praten over wat er gebeurd zou kunnen zijn. Dat het nergens heen gaat is duidelijk maar ik vind het erg neerbuigend hoe je reageert Berber.

Ik vind het bij de beesten af om om ook maar te hinten dat het de schuld van de moeder zou kunnen zijn dat de vader zijn kinderen heeft vermoord. Er kan van alles gebeuren in een mensenleven maar dat rechtvaardigt een moord op je kinderen toch niet? En dat staat nog helemaal los van of de vrouw al dan niet een hele goede reden zou kunnen hebben om de kinderen bij hun vader weg te houden. Voor mij is het best simpel trouwens: het feit dat hij dit gedaan heeft, laat zien dat ze waarschijnlijk gelijk had. Alleen heb je daar geen *%&^* meer aan.

Ik moet er misschien bij zeggen dat de rillingen over mijn rug liepen toen ik het verhaal las over de scheiding en wat er daarna allemaal is gebeurd. Ik herkende daar een beetje teveel in, zal ik maar zeggen. Ik ken de angst voor zo'n afloop, daarom raakt het me waarschijnlijk op een andere manier.

Groet, Jo Hanna

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.