Off-topic discussies
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Lou
12-03-2013 om 09:03
Hoe beheers je tranen?
Dochter (11) zit in groep 8 en oefent voor de eindmusical. Aan het einde van de musical zingen alle kinderen "De laatste schooldag" van Kinderen voor Kinderen. Dit galmt dus geregeld hoor het huis. Ik weet niet wat ik heb met of tegen dit liedje, maar altijd als ik het hoor stromen de tranen direct over mijn wangen. Het is niet een beetje sentimenteel geprik achter de oogleden, nee echt de sluizen gaan wagenwijd open. Zo onhandig! Is er een truc om de tranen in een paar maanden een beetje te leren beheersen?

Maaike
13-03-2013 om 16:03
Herkenbaar!
Wat heerlijk herkenbaar! Ook bij mij gaan de sluizen open bij schoolmusicals van mijn zoon en bij Sinterklaasintochten.
Ik heb daarvoor dan een katoenen zakdoekje bij me en probeer zo onopvallend mogelijk te deppen.
En wat anderen al zeggen: mensen letten vooral op hun eigen kinderen, dus waarschijnlijk zullen maar weinig mensen mij zien huilen.
En net als Ginny heb ik ook al snel natte ogen als iemand wat aardigs zegt bijvoorbeeld. En op zo'n moment overvalt het je - ik zit dan in elk geval niet klaar met een zakdoekje. Niets aan te doen, vrees ik.

Annet
14-03-2013 om 08:03
Ik herken de tranen maar wat een vreselijk liedje
Hier ook last bij de intocht van Sint, mijlpalen zoals einde groep 8.
Het liedje kende ik niet dus even op youtube gekeken.
Wat een verschrikkelijke tekst. Het enige mooie stukje is dat je de wereld ingaat en zo. De rest gaat vooral over klein blijven, school nog eens over willen doen, etc.

Lou
14-03-2013 om 15:03
Annet :-)
Nou zeg, zit ik hier te brullen, vind jij het een stom liedje Misschien vind ik het ook wel een stom liedje, ik weet het niet eens, ik vind het vooral een vervelend effect hebben op mijn traanklieren. De trigger zit denk ik ik de simpele tekst "op de laatste schooldag van het laatste jaar kun je de uren tellen en dan is het klaar". De rest hoor ik eigenlijk niet zo bewust.

Annet
14-03-2013 om 20:03
Dan zit er maar één ding op )
Kijk op youtube naar de karaoke versie, laat het geluid uit, lees de tekst mee en griezel. Geef je vooral over aan alle ergernissen over de tekst. Misschien ben je dan van de meeste tranen af.