Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

goede doelen - ik wil de collectebus terug!

Fiorucci

Fiorucci

29-01-2016 om 10:01

Kaaskopje

Even een opmerking: niet elke verkoper wordt opgeleid om twee keer nee te negeren. Er zijn ook zat projecten waar dat zelfs niet mag. Hangt van de opdrachtgever af, er zijn hele callcenters waarbij het doordrammen helemaal niet mag.

Jamie

Jamie

29-01-2016 om 12:01

Dank je wel, ik begon al te twijfelen aan alle callcenters in Nederland

Kaaskopje

Kaaskopje

30-01-2016 om 00:01

Ik heb net eens gezocht op verkoopgesprekken en kwam op verkopersonline.nl. Moet je nagaan... in 2006 ben ik met telefoonwerk begonnen en nu zie ik pas al die sites met verkooptechnieken, haha. Maar ik kom deze zin tegen:

► Wanneer de klant/prospect nee zegt, betekent dat in vrijwel alle gevallen dat u in de fase van behoeften ontdekken, het inventariseren, ergens een fout heeft gemaakt.

De schrijver van deze adviezen is van mening dat je niet moet drammen, en daar heeft hij gelijk in. Maar de hier geplakte zin laat eigenlijk weer wat anders zien. Het is de kunst om zonder drammen je zin te krijgen, lukt dat niet dan ligt de fout dus áltijd bij de verkoper. Dus eigenlijk moet je het drammen mooi verpakken.
Een van de technieken is de ja-modus. Als een klant aldoor ja antwoord is de verkoopvraag ook makkelijker beantwoord met ja. Bij ons op het (mijn vroegere) werk mochten we daarnaast dus de eerste nee niet als afwijzing accepteren, de tweede ook niet. Ik vond dat niks, dus deed dat niet. Zo zijn er meer punten op te noemen, waarop ze konden scoren op mijn negatieve dossier. Maar je mag in een gesprek ook geen negatieve woordkeus gebruiken. Niet, geen, nooit... fout. Ik weet niet of jullie het spelletje kennen dat je een bepaald woord niet mag zeggen? Nou, de opdracht om geen nooit, nee, niet, geen te mogen zeggen had op mij hetzelfde effect. Natuurlijk gebruikte ik die woorden, nooit met opzet, maar als je je best moet doen om iets niet te zeggen gaat je mond een eigen leven leiden... hij zegt toch niet, nooit, geen en dergelijke.

Li

Li

04-02-2016 om 13:02

Kaaskopje, heel erg off topic

Niet dat ik me met jouw leven en werk wil bemoeien, maar zou een callcenter zoals de Treinreiswinkel iets voor je zij? Of heb je daarvoor een bepaalde opleiding nodig?

Want daar bellen de klanten jou en zijn ze dolblij als ze je aan de lijn krijgen om iets te kunnen regelen. Lijkt me wel fijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-02-2016 om 17:02

Heb je daar een vacature gezien? En waar is dat? Ik zal eens googlen. Dat soort werk heeft inderdaad mijn voorkeur. Ik werk nu op de klantenservice van een verzekeringsbedrijf.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-02-2016 om 17:02

Helaas

Heel vervelend, maar ik heb een zwak punt en dat is mijn talenkennis. Ik solliciteer daarom alleen op functies waar alleen goede kennis van de Nederlandse taal in vermeld staat.

bieb63

bieb63

04-02-2016 om 21:02

kaaskopje

Je kan natuurlijk sowieso meer denken in de richting van een servicecontactpunt. En of dat nou commercieel is of overheid o.i.d., het gaat erom dat de beller (dus iemand belt jóu, niet andersom) blij is je te spreken om vragen te kunnen te stellen en zich te laten helpen.

Tijgeroog

Tijgeroog

04-02-2016 om 22:02

Bieb

Maar bij zoiets werkt Kaaskopje toch allang?

Kaaskopje

Kaaskopje

04-02-2016 om 23:02

Bieb

Van de 9,5 jaar waarin ik met een hoofdtelefoon op mijn oren zit, heb ik er ruim 7,5 jaar serviceverlenend gewerkt. Dat wil niet zeggen dat mensen standaard blij zijn om je te spreken overigens. Maar bedankt voor de suggestie dat ik dat ook nog zou kunnen doen . Ik ben er behoorlijk goed in. Mijn afdeling wil mij ook helemaal niet kwijt, maar dat verandert helaas niets (meer).

Noet

Noet

05-02-2016 om 10:02

kaaskopje

waarom dan niet je talenkennis opvijzelen als dat een beperking is. Dat hoeft geen cursus bij de nonnen te zijn, in die Kaasstad zijn genoeg cursussen via buurtwerk etc die stukken betaalbaarder zijn.

Denk bv aan de Volksuniversiteit, daar kun je ook korting krijgen als je de stadspas hebt.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-02-2016 om 13:02

Noet

Dat is een goede tip.

Marjoleine64

Marjoleine64

06-02-2016 om 21:02

Vandaag 2 keer tijdens het eten

van die fondsenwervers aan de deur. Allebei van de hartstichting, en die had ik een paar weken geleden ook al aan de deur gehad. Toen heb ik het hele verhaal aangehoord, over een onderzoek wat ze bij huisartsenposten willen gaan inrichten gericht op hart- en vaatziekten specifiek voor vrouwen. Ik vond dat meer iets wat door een bevolkingsonderzoek gedaan zou moeten worden, als het al echt zinvol zou zijn, maar ze bleef maar haar riedeltje afdraaien. Het kwam erop neer dat ze donateurs aan het werven was... Dat doen we dus niet aan de deur, zelfs niet bij de hartstichting. En vandaag dus tot 2 keer toe binnen een half uur weer opnieuw. Geef mij de collectebus maar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.