Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tango

Tango

26-12-2016 om 12:12

George Michael overleden

Fiorucci

Fiorucci

01-01-2016 om 18:01

Ehm Ad hombre

Je weet toch dat veel muzikanten van de betere metalbands conservatorium gedaan hebben? Smaak zegt niks over muzikaal niveau. Adele is trouwens tamelijk slaapverwekkend, vind ik. Echt, kwestie van smaak.

bieb63

bieb63

01-01-2016 om 19:01

ja smaak

Ook mij muziekkeuze is zeeeer breed. Uiteraard zijn er favorieten, maar ook soms dat 1 song mij zeer raakt en ik de rest maar zo zo vind. Op e.o.a. manier moet mij iets 'pakken'.

Maar wat ik absoluut zeer 'lekker' vind is als er nét achter de maat aan gezongen of gedrumd wordt. Bijv. een Nederlands rock bandje uit begin jaren 90: the Serenes, bijv het nummer Abiding Place.

rode krullenbol

rode krullenbol

Ik zeg maar zo: ‘La vida es un carnaval’

Het verliezen van dierbaren aan de dood herinnert ons ook telkens weer aan het belang van het leven zelf.

Zie bijvoorbeeld:

https://youtu.be/IibNqwndtCE

Vertaling: Het leven is een carnaval/feest

Iedereen die denkt dat het leven oneerlijk is,
moet weten dat dat niet zo is;
het leven is mooi, leef het!
Iedereen die denkt dat hij alleen is en dat dat slecht is,
Niemand is alleen in het leven, er is altijd iemand.

Ay, het heeft geen zin om te huilen,
het leven is een carnaval/feest.
Het is aangenamer om al zingend door het leven te gaan.
Oh, oh, oh, ay, het heeft geen zin om te huilen,
het leven is een carnaval
en zingen doet het leed verdwijnen.

Iedereen die denkt dat het leven altijd wreed is,
er zijn enkel slechte tijden, en die gaan weer voorbij.
Iedereen die denkt dat slechte tijden nooit voorbij gaan,
als je slechte tijden met goede moed tegemoet treedt, gaan ze weer voorbij.

Ay, het heeft geen zin om te huilen,
het leven is een carnaval/feest;
het is aangenamer om al zingend door het leven te gaan.
Oh, oh, oh, ay, het heeft geen zin om te huilen,
het leven is een carnaval/feest
en zingen doet het leed verdwijnen.

Voor diegenen die altijd klagen.
Voor diegenen die alleen kritiek geven.
Voor diegenen die wapens gebruiken.
Voor diegenen die ons vergiftigen.
Voor diegenen die oorlog voeren.
Voor diegenen die in zonde leven.
Voor diegenen die ons mishandelen.
Voor diegenen die ons ziek maken.

Ad Hombre

Ad Hombre

Fiorucci

"Je weet toch dat veel muzikanten van de betere metalbands conservatorium gedaan hebben? Smaak zegt niks over muzikaal niveau."

Ehm, we hebben het hier over Status Quo... Die hebben niets met het woord 'betere'....

"Adele is trouwens tamelijk slaapverwekkend, vind ik. Echt, kwestie van smaak."

Natuurlijk en Lee Towerr is natuurlijk net zo goed als Frank Sinatra. Ik ken echt hele Ahoy-hallen vol die dat vinden. Weer dat vervelende woordje betere.

Heb je de boel nou lekker op z'n intellectueels weggerelativeerd of heb je juist aangetoond dat jouw smaak een lachertje is?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

01-01-2016 om 20:01

Metal?

We hadden het toch over muziek?

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

03-01-2017 om 22:01

bieb63

Da's inderdaad heeeel mooi; die hele CD draai ik nog steeds erg vaak. Zo jammer dat er nooit meer werk van hun is verschenen. Ik geloof alleen ook dat ik nog nooit iemand The serenes heb horen noemen als favoriet.

bieb63

bieb63

03-01-2017 om 23:01

Lelietje

Oh wat leuk! Nee erg onbekend. Maar in het iet wat alternatieve groepje waar ik toen in verkeerde, heb ik het leren kennen. En ja, ik draai het nog zeer regelmatig. Heerlijk!

nouy

nouy

04-01-2017 om 01:01

smaken

Ik vind het natuurlijk ook jammer dat deze artiesten verdwijnen maar ik ben nooit zo'n fan/fan geweest dat ik treurde om diegene. Terwijl ik toch een groot David Bowie fan ben met alle muziek in mijn bezit die je je maar voor kunt stellen. Iedereen verwachtte ook zeker dat ik naar de tentoonstelling in Groningen zou gaan, zeker na zijn overlijden maar dat heb ik dus niet gedaan. Ik houd van de muziek, niet zozeer van de artiest erachter. Verdere vind ik véél leuk met wat uitschieters: Marillion met Fish als zanger, Queen, U2. Tegenwoordige bandjes als imagine dragons, 30 seconds to mars, Florence and the machine.

Adele is voor mij slaapverwekkende muziek en The Eurythmics vond ik vroeger ook leuk dus ik ben muzikaal ook ernstig misvormd --

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.