Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

"Geluidoverlast" buiten of in openbare ruimten

Sinilind

Sinilind

27-08-2019 om 15:08 Topicstarter

Hamgkous

Hier in heemstede ook last van Mysteryland...
Sini

Sinilind

Sinilind

27-08-2019 om 15:08 Topicstarter

Kaaskopje

Koop een piepding. Het zijn apparaten die een hoge piep geluid produceren, onhoorbaar op onze leeftijd maar enorm irritant voor pubers. Niet duur. Als je ĺaat op de avond nog last heb van de hangende jeugd aanzetten en kijken waf er gebeurt.
Sini

Amsterdamse

Amsterdamse

27-08-2019 om 15:08

piepding

Zo'n piepding hoor ik ook, en ik ben al lang geen puber meer. Echt enorm irritant.

Hier in Amsterdam is geluidsoverlast inmiddels continu, en dan heb ik het niet over normale stadsgeluiden als trams, brommers en het eindexamenfeestje van de buren. Veroorzaakt de stroom van toeristen het hele jaar door, door projectontwikkelaars die de ene na de andere kelder aanleggen in kwetsbare wijken, vliegtuigen die laag over de stad vliegen terwijl dat eigenlijk alleen bij hele hoge uitzondering mag, ieder weekend loeiharde festivals in openbare parken die dus dan ook niet meer toegankelijk zijn voor publiek.

Ik vind het behoorlijk heftig allemaal.

Ad Hombre

Ad Hombre

27-08-2019 om 15:08

Sinilind

Nou ik vind dat nog best een aardige prijs voor een apparaat waarvan je maar moet afwachten of het effectief is. Vergeet niet dat het ook nog geinstalleerd moet worden.

https://www.hangjongerenweg.nl/prijzen/

bellen in de trein

Midas Dekkers heeft daar een prachtige term voor bedacht: Verbaal incontinent. Sommige mensen kunnen nou eenmaal hun praatje niet ophouden tot een gepast moment :-)

Amsterdamse

Ik geloof dat ik een van de weinige Amsterdammers ben die het allemaal wel mee vindt vallen met de overlast. De katten van de buren die hun behoefte doen in mn tuin, dat vind ik op mijn beurt weer overlastgevend. En daar komt nauwelijks geluid bij kijken

Als je de Dam en omstreken vermijdt valt het qua toeristen best wel mee, festivals zijn uiterlijk om 23.00 afgelopen en het zijn er zelfs minder dan de afgelopen jaren waren. De vraag is of er daadwerkelijk meer overlast wordt veroorzaakt of wordt er meer hinder van ervaren.

Ik ben zelf een fanatiek festival bezoeker, en daar gaat het gefeest gewoon 4!nachten lang tot in de kleine uurtjes door. Dat moet in de wijde omtrek toch ook zeer goed hoorbaar zijn voor de bewoners. Daar krijgen de festivals in Amsterdam echt nooit een vergunning voor.

rode krullenbol

rode krullenbol

27-08-2019 om 17:08

Hmm ...

En illegale festivals komen er niet voor?

Amsterdamse

Amsterdamse

27-08-2019 om 17:08

Allemaal

Het is én én, dus en veel toeristen (mijn woonbuurt is een zeer gewilde airbnb en expatwijk geworden, met heel veel meer horeca) en meer overlast door vliegtuigen, en meer verbouwingen, iedere dag, alle dagen per jaar aan de voor- en achterkant. De opknapbeurten en verbouwingen van de gewone buren horen erbij, uiteraard. Op dit moment zijn er in mijn straat 4 grote verbouwingen gaande van projectontwikkelaars en eentje van een gewone buur. Aan de tuinkant zijn er twee. Probleem is dat het niet meer incidenteel is, maar altijd.
Ik had altijd een bankje voor mijn huis staan, voor mezelf, de buren en voorbijgangers. Helaas heb ik die moeten weghalen want er zaten ongeveer 3x per week blowende en hard pratende toeristen op, middenin de nacht. En even zo vaak moest ik achtergelaten etensresten en verpakkingen weggooien. De laatste keer een blik tonijn met alle tonijn over het bankje gesmeerd. Toen was ik het zat, tot mijn grote verdriet hoor.

Amsterdamse

Herkenbaar hoor, ik woon ook in zo’n buurt waar Airbnbers een moord voor doen en er momenteel 4 containers in de straat staan ivm verbouwingen. Om over de studentenhuizen met dito fuifjes maar te zwijgen. Als ze dan ook nog op je bankje kabaal gaan maken en troep achterlaten wordt het wel heel vervelend.

Ik heb besloten me er niet aan de ergeren. Want dan is het hek van de dam. Vooralsnog werkt het

Ps: rode krullenbol, illegale feestje zijn er wel. Van het weekend nog op het Nieuwe Meer. Maar daar krijg ik in mijn buurt echt niks van mee.

Amsterdamse

Amsterdamse

27-08-2019 om 18:08

Swaen

Ha, misschien zijn wij wel buren!

Ik kan nog steeds erg genieten van de stadse sferen hoor. Als ze vliegen over de stad afschaffen en huizen voor bewoners maken en niet om snel veel geld mee te verdienen, dan hoor je me al niet meer!

Ik heb een enorm scherp gehoor, en dat is lastig. Altijd gehad. Vooral hoge geluiden doen bijna fysiek pijn.
Bijvoorbeeld de mondhygiëniste, als zij met dat elektrische apparaatje aan de slag gaat, niet te doen zo’n hoog geluid.
En etensgeluiden, ook zo verschrikkelijk. Dus zitten man en ik op de verste afstand van elkaar aan tafel :-)

Triva

Triva

27-08-2019 om 18:08

Sini

Kindermishandelingtip....realiseer je je dat hele jonge kinderen dat ook horen? Bijv die vd achterburen ofzo.

Vuvuzela

Vuvuzela

27-08-2019 om 19:08

de honden van Kaaskopje waarschijnlijk ook, of zouden die ook daar hun leeftijd beschermd worden?

Merel

Merel

28-08-2019 om 16:08

tegen katten

Mijn ouders hadden zo'n ding om katten te verjagen. Hielp niets. Katten poepten nog gewoon doodleuk in de tuin en iedereen (behalve dove bejaarden,zoals mijn ouders) hoorde het piepen. (snerpend hoog geluidje)
Dus na een of twee maanden geklaagd te hebben, je hoorde het zodra je de oprit op kwam lopen, hebben ze het ding maar weer weggedaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-08-2019 om 00:08

Inderdaad arme hond!

Mijn dochter hoorde het ook bij buren en sliep er slecht vsn.

Iets anders... Ik heb eergister mijn sociale verantwoordelijkheid maar (weer eens) genomen. Een jongen riep "Hoer" de school in. Even later nogmaals. Ik kreeg de indruk dat hij een leerkracht probeerde te roepen. Dat ging me te ver. Ik heb hem gevraagd waarom hij vond dat hij vrouwen zo mocht noemen. Er kwam geen goed antwoord. Ik zei dat niet hoor, ik zei "hoerie" dat is niet erg. Hij begon een heel relaas over varianten die daarop leken, duidelijk om zich een houding te geven. Waarop ik zei dat ik het niet meer wilde horen. Ik heb "homo" al zo aangepakt, nu dit, wat volgt? 😉 Jongens tot een jaar of 12 lust ik rauw, die van 16 en 18 zijn andere koek. Daar moet ik mee oppassen. Die kunnen onaangenaam worden.

Ik erger me best weleens aan wat er rond het huis te doen en horen is, soms krijg ik zelfs bijna moordneigingen, maar als ik in een rustig buurtje loop, lijkt dat me dat ook wel saai.😀

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.