Off-topic discussies
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Temet
16-11-2015 om 13:11
Geitenwollensokkendragers zitten fout!
Zie je wel, krijgen ze toch gelijk: de geitenwollensokkendragers zitten gewoon fout.
Het gaat overigens over de milieubelasting van wol.
In het artikel wordt helaas geen aandacht besteed aan het feit dat sommige mensen bij voorkeur wol dragen als ze warm willen blijven. Als mensen zoals ik ook in de winter aan een (gerecycled) katoenen vestje moeten dan moet de verwarming een graadje hoger, en dat levert ook weer broeikasgas op...
Wel kan ik mij geheel vinden in de tip aan het eind van het artikel om op de bank te gaan zitten met een chocoladereep
Groeten,
Temet

Niki73
18-11-2015 om 19:11
Tweedehands wol!
Wat een prutonderzoek vol vergelijkingen tussen appels en peren. Mijn gok: ik denk dat tweedehands wol nog beter uit de test zou komen. Goede wol is daarbij ook nog eens veel slijtvaster dus hoeft minder vaak vervangen te worden.

M Lavell
19-11-2015 om 09:11
Derdehands :-)
Wol _is_ een tweedehands. Het heeft eerst een jaar het schaap warm gehouden.
Gerecycled wol is derdehands.
Ik zou niet weten hoe katoen het hiervan kan winnen.
Ik sluit niet uit dat hennep of bamboe betere cijfers scoren per m2 (wol wassen en verven is nu eenmaal smerig werk), maar qua isolatiewaarde kan er toch weinig aan tippen.
Trui aan, kachel laag.
Wol is ook werkelijk het best denkbare, meest duurzame en meest gezonde isolatiemateriaal voor je huis.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.