Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Angela

Angela

27-09-2017 om 14:09

Geen vakantie voorpret, alleen maar stress

Kaaskopje

Kaaskopje

06-10-2017 om 13:10

Triva

Triva, je kunt ergens érg veel zin in hebben, maar de weg ernaar toe lastig vinden. Geen zin kun je dan vertalen naar 'ingewikkeld', 'eng', 'straks doe ik het niet goed'. Ik heb vroeger wel eens gedacht dat ik lui was, daar ben ik zelfs mee naar een psychiater gestapt 'wat moet ik, ik kom tot niets'. 33 jaar later heb ik de diagnose ADD gekregen. Dat kan dus een verklaring zijn voor ogenschijnlijk lui gedrag. Het kan ook verklaren waarom ik voorpret wél leuk vind. Ik heb een doel en daar richt ik me 100 procent op. Valt de noodzaak van een doel weg, dan zakt de motivatie als een plumpudding in elkaar. Tot zover het wonder van de menselijke psyche, die niet altijd doet wat wenselijk is.

Mijn ex-pubers hebben al wat verweggistan-wensen verwezenlijkt. Op eigen kosten. Maar als je zelf ook graag je grenzen wilt verleggen door naar een ver land te gaan en je hebt het er voor over om óók voor je kinderen te betalen, dan snap ik werkelijk niet waarom anderen daar iets van moeten vinden of vervelende opmerkingen over moeten maken. Angela vraagt niet om advies om haar dochters van dit onzalige plan af te brengen, ze vertelt wel dat ze moeite heeft met al het geregel.

Tot slot, ik kan momenteel ook niet op vakantie. Wie weet ooit weer wel. Ik kan met droge ogen aanzien dat Angela naar Tokyo gaat en het uitzoeken ingewikkeld vindt. Ik ben ook blij voor mijn dochter dat ze dit jaar drie weken naar Amerika heeft kunnen gaan. Dat nemen ze haar niet meer af. Ik vind het triest als je een ander niets meer kunt gunnen, omdat je eigen mogelijkheden beperkter zijn.

Triva

Triva

06-10-2017 om 15:10

kaaskopje

Het gaat niet om gunnen maar dat zie je blijkbaar niet zo, dat mag. Er is gewoon een verschil tussen de beginposting en waar het verder gaat met oa Tokyo. Waarom een bestemming kiezen waar er dus maar weinig mensen zijn die je kúnnen helpen als je ook al niet geholpen wilt door mensen die dat als beroep hebben.

Maar ik stop er mee, ik had vooral moeite met dat laatste zinnetje van Angela. Kies voor een discussie over het niet hebben van voorpret óf vraag tips voor het boeken van een reis naar Tokyo, combineer die twee niet in 1 draadje.

Angela

Angela

06-10-2017 om 19:10

Kaaskopje

Jij legt het goed uit Kaaskopje, geen zin is helemaal niet de juiste uitleg. Ik vind het inderdaad 'ingewikkeld', 'eng', 'straks doe ik het niet goed' dat klopt helemaal.
Vervolgens word ik afgezeken en voor dreinend, verwend kind uitgemaakt....tja. wat heb ik dááraan dan?

Kaaskopje

Kaaskopje

07-10-2017 om 08:10

Triva

Ik heb geleerd flexibel en met inlevingsvermogen door bijdragen van forummers heen te lezen. :-)

Kaaskopje

Kaaskopje

07-10-2017 om 08:10

Angela

Zo kan ik op gezette tijden ook denken, ik snap dat dus goed.

stelle

stelle

07-10-2017 om 11:10

Allebei een beetje

Ik herken je verhaal heel erg goed.
Maar een beetje verwend, dreinend is het natuurlijk ook wel...
Dat vind ik ook vaak genoeg van mezelf.
Dat helpt mij soms trouwens ook wel mezelf een beetje te stoppen hierin. Want het is ergens toch onnodig zelfkwellend.

Triva

Triva

07-10-2017 om 17:10

maar

'Vervolgens word ik afgezeken en voor dreinend, verwend kind uitgemaakt...'

Je hebt ook problemen met goed lezen; ik schreef dat het zo overkomt, ik zeg niet dat je dat ook bént, ik ken jou namelijk helemaal niet!

Duidelijk zijn

Angela je zaaide verwarring door deze draad met het probleem te beginnen dat je geen genoegen beleeft aan een vakantie regelen met pubers.

ALs je van meet af aan de vraag had gesteld "ik wil met drie volwassenen een reis maken naar een bijzondere bestemming,maar ik weet niet hoe ik dat aan moet pakken" had je alleen zinvolle reacties gehad.

Oeps (ot)

Ik zie nu net pas dat Triva woorden van dezelfde strekking schrijft. Er moet toch eens een redigeeroptie bij dit forum komen

Jackie

Jackie

09-10-2017 om 21:10

Nog even een tip

Ik zoek zelf altijd op chaser.nl naar vliegtickets. Dan zoek je op zo ongeveer alle sites tegelijk. Succes en veel plezier.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.