Off-topic discussies
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

MerelR
16-11-2015 om 21:11
Feest tot half 5 's ochtends
Onlangs hadden we een 12,5 jarige bruiloft bij vrienden thuis. Ik denk dat er zo'n man of 50 binnen waren en naar gelang de avond/nacht vorderde ook steeds meer lui buiten. Steeds meer feestgangers werden dronken en maakte veel lawaai en zette de muziek steeds harder. Toen ik ontdekte dat er pillen (xtc oid?) werd uitgedeeld ben ik opgestapt. Overigens weet ik niet of degene die het feest gaven dit ook hebben gezien.
Voor de duidelijkheid: deze vrienden zijn normale hardwerkende lui met jonge kinderen en wonen in een nette buurt. Ik hoorde later dat het feest tot half vijf had geduurd.
Al met al ben ik nogal geschokt, van het feest zelf, de pillen maar ook dat het tot in de vroege uurtjes duurde terwijl je midden in een woonwijk woont.

Nicky de derde
19-11-2015 om 11:11
Half a twin
Half a twin, volgens mij hebben wij dezelfde achterburen! :-)
Wij hebben de hele zomer mogen genieten van 'Brief aan me moehoeder' om vier uur 's nachts. De achterbuurman is nogal agressief, die moet je daar de volgende dag niet op aanspreken. Zijn pubers vullen de avonden dat hij zelf niet aan het zuipen is met hun eigen vrienden in de tuin. Ook zuipen, andere muziek. De politie hoef je niet te bellen, die komen niet. Van de zomer sloegen de feestgangers elkaar bij een uit de hand gelopen ruzie op straat letterlijk de tanden uit de mond. Het bloed zat overal. Zegt degene die in de meldkamer de telefoon opnam: Als er eentje niet meer opstaat moet u maar 112 bellen. Tja.

Half a twin
Nicky
Nee niet dezelfde buren, die van ons hebben nog geen pubers en vechten heb ik hier nog niet gezien. De enige overeenkomst is zuipen en Hazes maar dat hoort er toch bij als je fan bent?

kenfan
Overlast is deels subjectief
Maar half a twin, akelig die medische problemen maar schat je je Andre Hazesburen dan zo aso in dat als je het vriendelijk vraagt feestjes van te voren te melden, ze daar geen gehoor aan willen geven? Enne, tel jij die kratten bier?
Ik woon in een buurt waarin ook kamers aan studenten verhuurd worden. In juni en september is het een paar zaterdagnachten bal. Persoonlijk zit daar niet zo mee, want ik registreer het wel, maar vervolgens slaap ik er dwars doorheen.
Dat ik met mooi weer nooit in mijn tuin kan zitten omdat mijn buren zo'n bloeiend familieleven heeft dat elke zondagmiddag de kinderen + kleinkinderen op visite komen (zo'n 15 stuks) en buiten aan een stuk door met luide stem leuteren over niks, daar heb ik veel meer last van. Begint rond thee/koffietijd en wordt afgesloten met gezamenlijk afhaalchinees eten. Ondertussen ken ik de voorkeuren van elk familielid wel. Baal ik flink van, dus dan bedenk ik me maar dat daar vast mooie jeugdherinneringen worden gekweekt en ik mijn buren verder best sympathiek vind.
Als je niet op een hutje op de hei wilt of kunt wonen valt in Nederland aan burengerucht niet te ontkomen.

Half a twin
19-11-2015 om 12:11
Ook na vragen geen bericht
Vragen of ze volgende keer bericht geven levert niets op, helaas.
Kratten bier tellen hoeft niet, ze roepen zelf, met de gasten, een soort van trots: en dat is 8! Dan hoor je de krat op een stapel gaan en een luide roep dat ze aan de laatste gaan beginnen.
Hoop echt van ganser harte dat de plotie bij het volgende feestje wel komt. Tot nu toe hebben de gezamenlijke buren onze buren nog niet kunnen overtuigen dat dit echt niet kan.
Burengerucht oké, maar dan wel op enigszins normale tijden, na 00.00 uur flink minder geluid en voor 01.00 stil. Tot 04.30 een feestje is echt niet nodig.

MerelR
19-11-2015 om 12:11
Te laat
In onze oude buurt waren ook wel eens feesten tot diep in de nacht. Andere buren waren daar zo kwaad over dat zij zeiden: wat zij kunnen, kunnen wij ook en hielden dus ook een feest tot in de ochtend. En wij zaten er tussen in... Wij werden nooit van tevoren gewaarschuwd. Als iedereen maar denkt dat hij 1 of 2 keer per jaar zijn gang maar mag gaan wordt het een grote rotzooi. Godzijdank woon ik daar niet meer.
Een feest tot half vijf in een gewone buurt kan echt niet. Fijn voor je als je daar toch doorheen kunt slapen. Een hele boel mensen kunnen dat niet en moeten toch 's ochtends vroeg gaan werken of zijn dagen ziek van de gemiste nachtrust.

Ginny Twijfelvuur
19-11-2015 om 13:11
Buurtafhankelijk ja
Ik ben het wel met Elisabeth eens.
Een keer een feestje moet kunnen. Maar dan wel van te voren aangekondigd en in de kleine uurtjes de muziek zachter en het volk binnen. In sommige buurten dan misschien niet ieder jaar, maar alleen de kroonjaren? En als toegift de halve kroonjaren? Mijn buurvrouw kon vroeger ook goed feesten, soms was het zelfs iedere week en doordeweeks feest. Dat is nu gelukkig voorbij. Als mensen ouder worden, lossen sommige problemen zich vanzelf op....
Voordeel is ook wel dat ik nu ook geen enkele moeite doe om mijn pubers in te dammen. Moet kunnen hè ;-)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.