Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Dalarna

Dalarna

14-06-2014 om 00:06

Draadje voor de voetbalhaters!

Speciaal een draadje voor de voetbalhaters: werden jullie gek van vijf keer getoeter? Vinden jullie het jammer dat het er op lijkt dat het niet afgelopen is over tien dagen? Stiekem toch wel beetje blij? Kortom wat is jullie reactie op vrijdag de dertiende 2014...?

Hanne.

Hanne.

27-06-2014 om 09:06

standje geven en nemen

Als niet voetbal liefhebber kan je deze weken niet anders dan in de overlevingsstand gaan en standje geven en nemen aanhouden. Maar dat betekent niet dat je dat leuk vindt.

Ik vind het prima dat mensen voetbal kijken ik kan genieten van het entousiasme en ook de oranje versierde huizen vind ik best gezellig. En ik word blij van het hoe mijn kind er van geniet. Maar zelf een wedstrijd kijken. Nee dat trek ik niet. Na 30 minuten ben ik er echt echt wel klaar mee.

Waar ik niet blij van word is de manier waarop ik 'gedwongen' word om mee te doen. Juist op de momenten dat ik met hele andere dingen bezig ben. Een bedrijfsfeest waar "we gezellig voetbal gaan kijken" een vergadering waar de voetbal op de achtergrond aan moet staan. Een avondvierdaagse waar iedereen met een luid aan staande radio rondloopt.

Allemaal momenten dat ik denk. Je wist dat er voetbal was. Waarom organiseer je een activiteit op zo'n dag of schrijf je je in voor een activiteit op die dag? Een personeelsfeest/vergadering kan je ook op een andere dag plannen. En dan kan je op de dag dat er voetbal is met iedereen die dat wil gewoon kijken.

Op zulke momenten moet ik erg mijn best doen om niet in de weerstand te schieten.

Mijntje

Mijntje

over trauma's gesproken

Nou, ik heb geen trauma over voetbal. Dus dat verklaart niet alles :-)
Mijn vader keek vroeger ook en wij moesten niet meekijken. Het was mij om het even, en nog steeds. Ik vind het prima dat een ander er lol aan beleeft, maar zoals op de school bij Kobus is het wel de omgekeerde wereld. Toen ik mijn zoon vroeg: voel je je niet gek dat je niet zo meedoet met dat voetbal, antwoordde hij: nee, die anderen zijn gek Ben blij dat hij niet wil meedoen als het hem niet interesseert.

Kubus

Kubus

Blijkbaar heb ik gewoon pech gehad

Met mijn omgeving dan.
In 2008 nam ik afscheid op mijn werk na ruim 11 jaar.
Maar per ongeluk had de officemanager het afscheid tijdens het voetbal (EK of WK) gepland. "Gelukkig" in een kroeg waar ze ook de televisie aan hadden.
Ik ben er tussenuit gepiept. Heb nog geprobeerd iedereen persoonlijk gedag te zeggen, maar ik kwam niet door de massa heen. Zelfs mijn baas nam niet de moeite om zich even van de TV los te scheuren en stak even zijn hand op.

Ik heb nog wel een excuusmail van de officemanager gekregen, maar ik was echt heel teleurgesteld. Van mijn baas nooit meer wat gehoord.

Het lijkt wel of ik het over me afroep ofzo; ieder groot voetbaltoernooi lijkt er iets rots te gebeuren.

Nu het gedoe op school weer.

En nee over Hockey hebben ze het niet klassikaal gehad, voor zover ik weet.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-06-2014 om 11:06

Tijdens vergaderingen

en andere verplichtingen is het naar mijn idee ook echt niet gepast om het voetbal aan te zetten. En tijdens de avondvierdaagse kun je ook in stilte de standen bijhouden. Persoonlijk zou ik me niet storen aan hoorbaar commentaar, omdat ik dat zou ervaren als 'zo hoor ik het toch nog een beetje', maar ik zou het zelf absoluut niet doen.

Dat jouw afscheid door het voetbal zo in het water viel is natuurlijk echt heel fout. Daar zou ik zelf zelfs verdrietig over zijn. Had hij het wel per ongeluk zo gepland?

Katniss

Katniss

28-06-2014 om 12:06

Boze blikken

Mijn dochter wilde gisteren in de Jumbo zo'n juichpet met krullen eraan. Ik antwoordde dat ik het een beetje zonde vind om 5 euro uit te geven voor een petje wat je maar 2 dagen gebruikt. Daar kreeg ik wel wat boze blikken op van andere winkelaars ;-)

lennest

lennest

30-06-2014 om 11:06

heerlijk gefietst gisteravond

Ik heb gisteravond heerlijk gefietst tussen 6 en kwart voor 8. Wat was het toch rustig op straat, een aanrader! (Behalve dan de laatste minuten toen het oerwoudgebrul in alle hevingheid losbarstte: er was gescoord!!!!)

lennest

Je hoeft dan ook helemaal niet te kijken: als je maar een beetje in de bewoonde wereld fietst kan je het scoreverloop prima volgen door gewoon te luisteren.

Behalve in buurten als de mijne als Nederland tegen Turkije of Marokko speelt want dan wordt er voor beide partijen ongeveer even hard gejuicht. Maar dat doet zich dit WK niet voor.

groeten,

Temet

lennest

lennest

30-06-2014 om 19:06

Idd Temet!

Een paar jaar geleden volgde ik een cursus in Rotterdam, WTC. Na afloop, pakweg uurtje of 10 's avonds, ongelooflijk veel getoeter, nog meer auto's en veel mensen op straat die volledig uit hun dak gingen. De fontein aan het einde van de Coolsingel had gekleurd water (weet niet meer welke kleur, geen oranje). Of Turkije of Marokko had een wedstrijd gewonnen. Bizar, bijzonder, weird, norm het zoals je wilt, maar ik vond het erg vreemd. Het duurde trouwens lang voordat ik de stad uit was.
Ik zal het nooit begrijpen!

Ik vind trouwens die commercial van Harry van de Sunweb ook goed: oranje garantie en je ziet haar kíjken; ik-vind-dit-NIET-leuk, heerlijk en zó herkenbaar.

Dalarna

Dalarna

01-07-2014 om 09:07

Temet

Daar ben ik het niet helemaal mee eens aangezien je nooit kan horen dat de tegenpartij gescoord heeft dus het scoreverloop kun je alleen maar aan onze kant volgen ;)

Dalarna

Nou hier waren tegengoals ook goed te horen, boe en oei geroep, gevloek dan weet je dat het een punt is voor de tegenpartij.

Oranje fontein Lennest

"De fontein aan het einde van de Coolsingel had gekleurd water (weet niet meer welke kleur, geen oranje)." Het was wel de bedoeling dat het water van de Hofpleinfontein oranje zou worden, maar het wil niet echt lukken, waardoor het gekleurde water er meestal uitziet als slappe ranja, meer gelig dan echt oranje.

Het Hofplein is dé plek om voetbalsucces van welke club of welk land dan ook te vieren. Het maakt niet uit of je voor Feyenoord of Fenerbahce, Nederland of Marokko bent, als je gewonnen hebt ga je daar staan hossen. De aantrekkingskracht van het water zal daarbij zeker een rol spelen(ik heb er ook wel eens middenin gestaan). Het Hofplein is alleen ook een belangrijk knooppunt tussen centrum, snelweg en andere wijken. Als dat geblokkeerd is kom je er als bezoeker niet zo makkelijk meer in of uit.

skik

Dalarna

Dalarna

01-07-2014 om 17:07

aha lies

Nou hier was het doodstil na dat doelpunt hoor. Als je gewoon door een wijk fiets hier zou je dat doelpunt hier dus echt niet horen.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-07-2014 om 02:07

En...

willen jullie, de voetbalhaters, al slachtofferhulp?

Mijntje

Mijntje

06-07-2014 om 07:07

laat

Nee hoor, ze zitten het uit. Wel vervelend dat die wedstrijd gisteren zo laat was dat we wakker gejoeld werden en dat de buurman zonodig ook even zijn ramen open moest doen om een kreet te slaken.

Odile

Odile

06-07-2014 om 11:07

vuurwerk

Vraag me wel af of de gewoonte om na iedere wedstrijd vuurwerk af te steken, een plaatselijke is. En dan dat stomme getoeter, gefluit en geschreeuw midden in de nacht. Heb helemaal geen hekel aan voetbal (zeker niet als ik het niet hoef te kijken), maar dat gedoe eromheen is niet aan mij besteed. Olé.

neteret mut

neteret mut

gisteravond

was wel een hele lange avond. Eerst de wedstrijd van Belgie (we wonen in Belgie), daarna die van Nederland en toen moest ik vriendin van jongste dochter nog naar huis brengen en heb ik zelfs oudste dochter thuis horen komen van haar oppasadres. Gelukkig vermaak ik me prima met een boek en een laptop.
Draadje mag van mij misschien liever niet-voetballiefhebbers heten, haten is veel te sterk, niet enthousiast zijn klopt beter.

Vuurwerk

Hier hoor je ook vuurwerk na elke wedstrijd met Nederland. Mijn detective op Nederland 2 was net afgelopen. Heb ik even overgeschakeld.
Toch wel leuk om ze allemaal even op het veld te zien genieten van hun overwinning.

Jip

Jip

Slapen

Nu ben ik ook geen voetbalhater maar ik baalde gisteravond wel dat het verlenging en ook nog penalty's werden. Om een uur of twaalf wil ik echt gaan slapen... Aanstaande woensdag moet men weer om tien uur voetballen, ik baal nu al.

Lucerna

Lucerna

06-07-2014 om 12:07

vuurwerk

Overal waar ik was ten tijde van een wedstrijdeinde (ik ben nogal onderweg deze weken) was vuurwerk. Niet heel plaatselijk krijg ik het idee. Ik ben wel voetballiefhebber, maar toeteren en vuurwerk zal ik zelf niet doen. Hoewel het me niet mateloos stoort, vond ik het vannacht wel érg lang doorgaan...

Grappiger was dat hierachter een soort tent gebouwd was waar een hele kluit mensen zat te kijken. Maar het tv-signaal liep daar meer dan een halve minuut achter. Zaten wij te juichen dat Tim Krul een penalty stopte, wandelt vervolges de CostaRicaanse keeper naar zijn goal, hoor je dan ineens daar het gejuich. Ze moeten aan ons en onze buren toch al gehoord hebben dat we gewonnnen hadden, ruim vóórdat ze zelf Tim Krul die vijfde penalty zagen stoppen.

Fiorucci

Fiorucci

07-07-2014 om 08:07

Hier ook

Toeteren en vuurwerk, een rotonde hier in de wijk is al decennialang een verzamelplek voor voetbalfans waar overwinningen gevierd worden. Sterker nog, die rotonde wordt al van te voren afgesloten door poltie. Zeker als NL verliest loopt het daar nogal eens uit de hand.

jammer

Nederland heeft gewonnen, daar was ik ongewild getuige van. Hoop getoeter, vuurwerk en ik sliep al zo lekker. Nog een weekje doorbijten, dan komt de normale routine weer terug. Kan ik weer met het oog op morgen luisteren, iedere avond.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-07-2014 om 23:07

Hier ook vuurwerk

Het is nooit veel, maar het moet blijkbaar even gebeuren.

Als 'we' in de finale komen, dan worden op vier pleinen in de stad grote schermen neergezet en kun je dus met een heleboel anderen de wedstrijd kijken. Nu blijkt dat onze burgemeester daarin een beetje recalcitrant is geweest. De politie had het afgeraden, geen schermen! Maar de burgemeester vond dat we het verdiend hadden voor goed gedrag op Koningsdag. Ik voelde me door die opmerking wel een beetje in de schoolbankjes teruggezet, maar goed al met al wel aardig natuurlijk. Maar het kon dan nog wel eens flink druk worden, want alle andere burgemeesters houden zich wel aan het politie-advies.

Klaar

Zo Nederland is uit het toernooi! Mogen dan nu al die irritante vlaggetjes die de huizen "versieren" er af? Nu meteen graag! Wordt knettergek van dat geluid met dat windje van gisteren.

Ardenna

Ardenna

10-07-2014 om 10:07

Lies

Hoe kom je daarbij, er is nog een wedstrijd zaterdag ;-)

telt niet

Voor de ware voetbalfan telt dat niet. Eerste plaatsen tellen, Ok de finale halen is al heel mooi maar een derdemof vierde plaaats is voor de echte fanaat geen eervolle plek. Weg die herrie dingen en meteen graag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.