Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Violetta

Violetta

23-08-2015 om 09:08

Door rood gereden.

rode krullenbol

rode krullenbol

31-08-2015 om 13:08

Wat een vervelend misverstand, Flanagan!

Ik heb er nu juist mee willen benadrukken hoe belangrijk het is, dat eenieder zich aan de verkeersregels houdt. Het spreekt voor zich, dat het een wereld van verschil zou maken. De tekst betrof een denkbeeldige schets van hoe het kan gaan, als te veel mensen – mezelf uiteraard niet uitgesloten – er in figuurlijke zin schijt aan hebben.

Er is werkelijk geen rode of grijze haar op mijn hoofd die er zo snel aan zou denken, een dergelijke dollemansrit te maken. Misschien omdat ik vaak genoeg zelf in de kreukels gelegen, doordat een andere deelnemer aan het verkeer zich niet hield aan de regels?

Een beetje zeuren over de hoogte van boetes; het lijkt zo onschuldig. Maar wat als het het vertrouwen van burgers ondermijnt in de democratische rechtsorde? Dat is niet zonder risico. Het beïnvloedt het denken en gedrag van mensen.

Ter illustratie. Als jouw Amerikaanse ‘naamgenoot’ Vester Lee Flanagan wat meer vertrouwen had gesteld in die rechtsorde, dan hadden we onlangs geen monster maar een held aan het werk kunnen zien op televisie.

Rode krullenbol

Haha RK,

Na het schietincident van deze tot voorheen voor mij volstrekt onbekende wereldburger, had ik even overwogen mijn nicknaam te veranderen. Maar mijn nicknaam is uit ere voor de Australische schrijver John Flanagan, auteur van de serie de grijze jager en broederband. Een serie vol normen, waarden, respect vriendschap en broederband. Dus besloot ik het niet te veranderen.

Als mijn naam Bush is en ik lees in de krant dat die Amerikaanse president overwoog een atoomkop los tel laten op Pakistaans grondgebied om de Taliban ( en vele onschuldige lokalen) uti te roeien, moet ik dat ook mijn naam veranderen?

Na het epistel over een blonde vrouw en een agent in leren broek, had ik geen moment begrepen dat jouw boodschap stond voor het opvolgen van de verkeersregels. Dat blijkt dus een misverstand, gelukkig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.