Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

De Brexit Live

Ad Hombre

Ad Hombre

21-02-2019 om 17:02

Domme Engelsen

Ondertussen laten wij ons, genoeglijk glimlachend inpakken met pulsvisserijverboden en uploadverboden waar helemaal niemand om gevraagd heeft. Maar de EU is zoooo democratisch....

Angela67

Angela67

21-02-2019 om 18:02

ad is voor een nexit!
wat leuk!
gr Angela

OND

OND

Pulsvisserij?

Was dat Nederlands zogezegd "wetenschappelijk onderzoek" naar pulsvissen. Er wordt niet veel meer onderzocht, maar van de lucratieve "bijvangst" van al die wetenschap worden sommigen bij jullie blij en er is altijd wel iemand die dat verdedigbaar vindt.

Pulsvissen is het Nederlandse equivalent van de Japanse "wetenschappelijke" walvisvaart.

Naar de afschaffing daarvan is (terecht!) wel degelijk gevraagd, beste Ad. U moet zich wat beter informeren. Alles start natuurlijk met de wil om beter geïnformeerd te zijn, en die is bij sommigen niet groot.

Yanea

Yanea

Eens met OND

Dat gebeurt niet vaak 😊
Overigens is pulsvisserij heel slecht voor je ecosysteem.

Ad Hombre

Ad Hombre

Angela

"ad is voor een nexit!
wat leuk!"

De ware zwartwit denkers.

Ik ben voor een andere EU.
Hopelijk schrikken ze zodanig van de Brexit dat ze zich op hun rol gaan bezinnen.

De EU zou onze concurrentiepositie moeten verbeteren, maar in plaats daarvan slopen ze hem.

Angela67

Angela67

tuurlijk ad

jij weet het goed te brengen jongen, ik hoop wel dat je gaat stemmen.
of gaat je dat ook tever?
gr Angela

OND

OND

21-02-2019 om 20:02

"Ik ben voor een andere EU.

Hopelijk schrikken ze zodanig van de Brexit dat ze zich op hun rol gaan bezinnen.".

Dat kan ik (en wellicht iedereen) enkel met u eens zijn, maar je moet al heel erg goedgelovig zijn (of een verborgen agenda dienen) om te willen geloven dat dat ook maar enige rol zou gespeeld hebben in die ganse brexit-saga, in hoofde van de Britse powers that be.

Yanea

Yanea

21-02-2019 om 21:02

En welke 'ze' zijn dat dan? Tusk in ieder geval niet, en ook de politieke partijen in Nederland zijn geen milimeter opgeschoven wat de standpunten ovet de EU betreft. Het zal van aan de kiezer afhangen of die op ern partij durft te stemmen die al jaren een andere vorm van EU wil.

Naief

T’anéantir « Het is een contract, juridisch bindend. Met harde voorwaarden over van alles en nog wat.« 
Je hebt een nogal kinderlijke indruk van de juridische werkelijkheid zie ik.

Yanea

Yanea

22-02-2019 om 07:02

M lavell

Integendeel, ik kom regelmatig bij de rechtbank en de Raad van State.

Hihi

Potjepitje wat een indrukwekkende kwalificatie.

Yanea

Yanea

22-02-2019 om 08:02

Groot gelijk m lavell

Als je het met argumenten niet kunt winnen, ga je gewoon de pias uithangen 😈

Niet te veel eer

Nee nee, ik moet echt aan je toegeven. Jij bent beslist de lolligste.
(regelmatig op bezoek bij de Raad van State. Kramp in mijn kaken van het lachen zelfs)

Ad Hombre

Ad Hombre

Yanea

Ik bij de Hoge Raad.

(kan er nog iemand overheen met het Europese Hof?)

Emmawee

Emmawee

Ah een fijne inhoudelijke discussie, altijd mooi.

(Niet dat ik daar nu iets aan toe te voegen heb, maar ik ben dan ook nooit verder gekomen dan het politiebureau.)

mirreke

mirreke

22-02-2019 om 16:02

Brexit als splijtzwam

En dan zitten wij nog maar op een Nederlandsforum (voor ouders, nota bene). Moet je nagaan hoe het er in het VK zelf aan toe gaat, als het over Brexit gaat...

AnneJ

AnneJ

22-02-2019 om 17:02 Topicstarter

De ratten

https://www.dailymail.co.uk/news/article-6713413/Billionaire-Brexiteer-Sir-James-Ratcliffe-relocates-Monaco-bid-save-4bn-tax.html

Het zal in het begin (alleen in het begin?) heus nog wel op een houtje bijten worden eer je die Engelse economie weer zo superieur hebt gemaakt.

Tot die tijd verlaten de ratten het schip.

Nigel Lawson die het Franse staatsburgerschap heeft aangevraagd, Nigel Farrage die even goed oplet dat zijn kinderen wel een Duits paspoort hebben, ze hebben een Duitse moeder.

We gaan er meer zien.

Allemaal leugens, net als Trump. Geld gaat naar de rijken en daar doen we allemaal aan mee.

Taboe

Vandaar Mirreke dat men het er gewoon niet over heeft.
En overigens, of het nu wel of geen deal wordt, de maatschappelijke schade en het verlies cohesie is al aangericht

Dat zegt niks

De mensen praten er niet over.
Lips are sealed niemand wil ruzie

Yanea

Yanea

22-02-2019 om 19:02

M lavell

Hoe weet je dat? Kom je daar wekelijks?

Virtueel zeker

Ik kom er wel eens. Vorige maand nog.
Virtueel ben ik er dagelijks.
Tom Egberts lite het ook zien in zijn programma Tom’s Engeland.

Yanea

Yanea

22-02-2019 om 20:02

En ook op de BBC is het trending

https://www.bbc.co.uk/search?q=brexit

Yanea

Yanea

22-02-2019 om 20:02

Tom Egberts?

Dat programma is van 6 maanden geleden!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.