Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Dank je wel Rutte :-(

'En iedere normale werkende Nederlander zal erop vooruitgaan' .. dank je wel. Wij als gepensioneerde inmiddels niet-werkende zijn dus geen 'normale Nederlanders'. Ik zal deze Pinokkio (blijkbaar is de gemiddelde Nederlander die op hem/partij gestemd heeft een kort geheugen) maar geen andere toevoegingen geven

Teuntje

Teuntje

15-10-2017 om 09:10

Modus

Yvan, vziw wordt bij inkomensvergelijkingen vaak gebruikt gemaakt van nog een ander kengetal dan gemiddelde of mediaan, namelijk de modus. De term modaal inkomen is een veel gebruikte. En ook dat zegt niet veel over de spreiding maar zegt ook al wat meer dan het gemiddelde.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-10-2017 om 10:10

Yvan

Wat die 25 kilo betreft, zou ik direct al vragen of dat niet anders kan .

Kaaskopje

Kaaskopje

15-10-2017 om 10:10

Guera o.t.

Ze hebben een keuken van 20 jaar oud want ach hij doet het nog. ===

Wat is er mis met een keuken van 20 jaar? Inderdaad als iets nog werkt, waarom moet het dan per se hipper en moderner en de oude dus naar het grofvuil? Wij wonen in een huurhuis, dus eigenhandig om de haverklap een keuken vervangen is gewoon ook niet zo slim, maar de kastjes hangen nog recht, de uitvoering is nog niet ouderwets, het is daarom nog niet nodig. We hebben 15 jaar geleden (wel 5 jaar minder dus) deze keuken zelf samengesteld. Hij is groter dan een standaardkeuken in een huurhuis en vervangen zit er voor ons nu niet in, maar als het er wel in had gezeten, zou ik andere prioriteiten hebben gehad. Ondanks dat ik wel 'verbeterpunten' zie hoor .

Kaaskopje

Kaaskopje

15-10-2017 om 11:10

Aagje

Maar omdat daar, volgens mij, toch het begin ligt van onze welvaart, vind ik dat ze ook weer niet afgeserveerd hoeven te worden. ===

Afserveren is iets anders dan er realistisch naar kijken. Ik vind de manier waarop de burgers die na de oorlog hun geld moesten verdienen door te werken, regelmatig eigenschappen worden toegedicht die ik wat over de top vind. Inderdaad, Nederland is inderdaad weer opgekrabbeld na de oorlog, dat was zeker in de eerste jaren niet gemakkelijk. We maakten vervolgens deel uit van het Marshallplan, we kregen veel geld om 'weer mee te kunnen doen'. (Wat, zo lees ik net, bijna weer werd ingetrokken, vanwege de Nederlandse politionele acties in Nederlands-Indië. Oók Nederlands 'beleid'.) En tot grote vreugde bleken we verderop in de tijd een gigantische gasbel onder Groningen te hebben, wat ons land geen windeieren heeft gelegd. "We" hebben het na de oorlog goed gedaan in eigen land, "we" zijn geweldig geholpen dmv het Marshallplan en "we" hebben mazzel gehad met al die miljarden van het gas. De werknemers waren daarin radertjes van grote waarde. En dan ga ik toch naar het 'nu', werknemers waren ook radertjes van grote waarde toen we uit de laatste crisis moesten opkrabbelen. Ik heb tijdens die crisis niet het gevoel gehad dat ik daar harder voor heb moeten zweten. Ik deed gewoon mijn werk.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-10-2017 om 11:10

Belastingparadijs

Als gewone burger kun je niet zoveel met begrippen als dat 'we' een belastingparadijs zijn waar veel geld gestald kan worden. Er zijn Nederlanders die dat niet prettig vinden, maar ook die dat toejuichen. Je kunt het woord 'massaal' dan ook niet gebruiken.

Tja, die Groningse gasbel...

Die heeft jullie veel welvaart gebracht, en NL de reputatie van "gidsland" opgeleverd, wat sociale zekerheid betreft.
Maar nu breken de dagen aan, waarin er zal moeten terugbetaald worden en waarin er zal moeten geïnvesteerd worden in het remediëren van de gevolgen van die ontginning.
Voor jullie is dat een makkie, gegeven jullie wereldwijde (en volkomen terechte!) reputatie op het vlak van grote infrastructuurwerken. Maar er hangt wel een prijskaartje aan.

En romantiseer aub het Marshallplan niet zo. Dat was enkel "business as usual": de VS wou vooreerst stabiele afzetmarkten in Europa en een dam tegen het "oprukkende communisme". Daarvoor waren alle middelen goed, de stok eerst en wat later de wortel.

Voor elke cent die ze in het Marshallplan geïnvesteerd hebben, hebben ze -op zijn minst- een dollar teruggekregen.

@ #31

Nee? Daar kan je niet veel mee, "als gewone burger"?

Moet ik daaruit afleiden dat de "gewone burger" bij jullie niet in staat is te snappen dat het Ierse onderwijs ondergefinancierd is omdat het copyright van de U2 songs -heel toevallig- in NL zit?

Zo moeilijk is dat nochtans niet hoor. In elk geval niet moeilijker dan een evaluatie van het gebruik van het adjectief "massaal".

Kaaskopje

Kaaskopje

15-10-2017 om 12:10

Yvan

Wat kun je als 'gewone' burger doen aan waar een copyright ondergebracht is? Boycotten? De platenindustrie krijgt al jaren geen geld meer van ons, we kopen al jaren geen cd's of lp's meer. En nee we kopiëren ook niets. Het gaat me te ver om mijn leven in stilte te slijten, om maar niet aan dat belastingvoordeel voor de U2-s mee te hoeven doen. Of zie ik iets over het hoofd?

Of zie ik iets over het hoofd?

Dat ligt eraan hè. Waaraan denkt u in het stemhokje? Of is al dat gedoe niet aan u besteed?

Kaaskopje

Kaaskopje

15-10-2017 om 13:10

Nou ja Yvan!

Vind je dat nou nodig? Ik denk niet zoveel in het stemhokje, dat heb ik daarvoor al gedaan. Ik verdedig ons belastingparadijsje ook niet, maar mijn mogelijkheden als burger zijn niet zo groot. Mijn stem gaat naar een partij, maar daar houdt het op. Dat vind ik, wat dit kabinet betreft, jammer en vervelend, maar ik leg me wel bij dit systeem neer en ik hoop dat 'mijn' partij de rol van oppositiepartij goed zal benutten. Over 3 1/2 jaar hopelijk een andere uitkomst.

u hebt dus blijkbaar de juiste keuze gemaakt.
Ah: een Beethovenkapsel levert daarom nog geen Beethoven op.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

15-10-2017 om 14:10

Kaaskopje

Misschien heb jij niet het idee dat die generatie moest worden afgeserveerd, maar Dees deed dat wel en daar reageerde ik op.

Ik snap dat jij ook hard gewerkt hebt tijdens de vorige crisis. Niets mis mee. Geldt ook voor mij. Maar weet je wat nou de grap is: met mijn uitspraak over die hardwerkende generatie zeg ik helemaal niets verkeerds over de huidige generatie. Bedoel ik ook niet te doen. Dus je hoeft je niet tekort gedaan te voelen.

Aagje

Kaaskopje

Kaaskopje

16-10-2017 om 01:10

Aagje

Door de ik-vorm te kiezen, wilde ik het niet persoonlijk maken . Gewoon iedereen.

Heel letterlijk heb je inderdaad niets ten nadele van de huidige generatie gezegd. Maar vooral mensen die zich nog wel eens willen ijveren in het aantonen dat de ouderen het verschrikkelijk slecht hebben, terwijl een andere bevolkingsgroep de bloemetjes buiten mag zetten, willen nog wel eens over alle opofferingen tijdens de wederopbouw beginnen. Ik heb het niet over jou, maar wat ik signaleer op internet e.d.. En dan krijg ik toch de kriebels. Ik bagatelliseer het harde werken van toen niet, maar wil het toch een beetje relativeren. Ik vind het af en toe een gek idee, maar ik ben slechts 16 jaar na de oorlog geboren. In een ander land, dat wel, maar mijn verdere familie was hier. Zij hebben hun leven weer opgepakt, of gingen door met wat ze al deden. Huisje boompje beestje en daar werkten ze voor. Toen wij, inmiddels 18 jaar na de oorlog in Nederland aankwamen, werden wij opgewacht door mensen die niets tekort kwamen. Natuurlijk waren er ook mensen die wel tekort kwamen, maar daar wordt niet naar verwezen als men nu klaagt over de ouderenzorg. Ik heb ook het een en ander aan te merken op de keuzes die de regering (de nieuwe ook) maakt, maar daar betrek ik het verleden niet bij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.