Off-topic discussies
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Violetta
22-01-2016 om 15:01
Boete voor te weinig porto betaald.
Vandaag kreeg ik een kaartje van Post.NL met daarop de vraag of ik 2,19 euro wilde betalen omdat er op een brief die ik onlangs had ontvangen te weinig postzegels zaten (dus niet een brief die ik zelf had verstuurd.
Via de link kon ik zien dat het een verjaardagskaart was van een hoogbejaarde tante die er (per abuis?)een decemberzegel op had geplakt ipv een gewone zegel en dat was precies 9 cent te weinig. Inclusief administratiekosten werd dat die 2,19. Ik heb het maar netjes betaald maar vind het eerlijk gezegd wel een beetje raar. Wat zou er gebeurd zijn als ik het niet had betaald? En is iedereen zo eerlijk om het te betalen terwijl jezelf niet de fout hebt gemaakt?

Stoepkrijt
30-01-2016 om 22:01
toevallig ook gehad deze week
Ik kreeg een boete voor iets wat ik verzonden had en waarop ik mijn adres als afzender had gezet. Bij het bekijken van het poststuk online bleek het gewoon keurig binnen de afmetingen te zijn en juist gefrankeerd. Ik heb even gebeld en gevraagd aan de medewerker of hij met me mee wilde kijken. Hij zag ook niets afwijkends en ik hoef niet te betalen. Er is zeker een overijverige medewerker aan het controleren geslagen...

Kaaskopje
02-02-2016 om 08:02
Haha, ja was een voorbeeld
Ik wist niet dat die door de gulden/euro ongeldig waren verklaard . Maar je mag dus tot de waarde bijplakken. Jee, wat is het duur geworden. Maar ik neem aan dat we ons dat zelf hebben aangedaan met internet en minder post.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.