Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Moiraine

Moiraine

13-07-2014 om 19:07

Benen scheren op de camping hoe?

Katniss

Katniss

28-07-2014 om 18:07

Echte baard

Ik kan me wel voorstellen dat je een 'echte' baard ruikt als hij niet met shampoo wordt gewassen. Net als hoofdhuid/haar. Helemaal als dat iemand is van de generatie boven ons, die het nog heel normaal vindt om max. 2 keer in de week te douchen. (Niet om daar nu weer een discussie over te beginnen, maar die mensen ruiken echt minder fris dan ik).

Kaaskopje

Kaaskopje

29-07-2014 om 21:07

Katniss

Welke leeftijd is dat dan?

Katniss

Katniss

29-07-2014 om 21:07

Kaaskopje

65+

Kaaskopje

Kaaskopje

29-07-2014 om 23:07

Ik denk dat je met 65 iets te laag zit. Die leeftijd is wel meegegaan met de tijd en doucht vaker. Tenminste, dat is mijn indruk.

als je in een verzorgingshuis woont

wordt je eenmaal in de week geholpen met douchen. Dat is daar héél gewoon.

(dus dat wordt afzien, mensen!)

Kaaskopje

Kaaskopje

30-07-2014 om 23:07

Het lijkt mij echt vreselijk

Als er niet gedoucht wordt, worden mensen met doekjes opgefrist. Het idee. Het schijnt overigens wel beter te zijn voor de oude huid.

amk

amk

31-07-2014 om 07:07

kaaskopje

dat doen ook velen thuis hoor, gewoon jezelf wassen met een washandje. Wordt je ook prima schoon van en vraagt veel minder water dan douchen, en is ook minder pijnlijk dan douchen.

Fiorucci

Fiorucci

31-07-2014 om 17:07

bromvlieg

Een keer per week...ja, als het meezit.....soms nog minder.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-07-2014 om 18:07

Ik vind 1 x in de week douchen en voor de rest gefoezel met papieren doekjes echt te weinig. Ik heb het namelijk niet over badstof washandjes. Ik zou het echt naar vinden als ik afhankelijk wordt en niet meer zelf kan bepalen of ik iedere dag of minder mag douchen.

Ik heb inderdaad wel gelezen dat die doekjes uiteindelijk beter voor de oude huid zijn. (Hoewel het mij niks zou verbazen als over 10 jaar weer een rapport uitkomt over dat die doekjes het ook niet helemaal zijn.) Hopelijk kan ik me er tegen die tijd dus bij neerleggen. Of ik nu douche of niet, ik moet sowieso mijn onderbenen insmeren, dus als ze dát maar blijven doen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

31-07-2014 om 20:07

Nou, zo erg is het daar nu ook weer niet hoor,

Dat je als je pech hebt nog niet eens 1 x per week geholpen wordt met douchen in een verzorgingshuis. Een dierbare van mij woont met een heel lage indicatie in de opvolger van het verzorgingshuis (na jaren in het gewone, ouderwetse verzorgingshuis) en heeft op basis van die indicatie recht op een aantal zorgminuten en daar kan iig 3x per week van gedoucht worden. Toegegeven, heel veel meer zorg is er niet nodig, maar als dat wel zo zou zijn zou er een hogere indicatie komen met dus meer zorgminuten....
Ik zeg niet dat het er leuk is (al is mijn dierbare er hoogst tevreden), maar het hoeft ook weer nier erger gemaakt te worden....

Aagje

Kaaskopje

Kaaskopje

31-07-2014 om 22:07

Ik zal eens vragen

hoe vaak het daadwerkelijk bij mijn dochter gebeurt.

ben benieuwd

of Moraine, de vraagstelster, al op de camping zit en verder gniffel ik om de manier waarop de originele vraag nu uitkomt op uitzoeken hoe 't in een verzorgingstehuis zit met wassen en de hele discussie tussenin over haar/haarloos en lekkere geuren/niet lekkere geuren...

amk

amk

01-08-2014 om 12:08

Chiquita

leuk he, een ontsporend draadje. ☺

Wat grappig Chiquita

ik zou er ook net een opmerking over maken )

Ontsporen

Als we dan toch aan het ontsporen zijn;
Je moet je benen, of wat dan ook, helemaal niet scheren met douchemuntjes (zie OP). Met scheermesjes gaat het echt veel beter....

Haha

Ik ben ondertussen eigenlijk ook wel benieuwd geworden naar hoe het gaat/is gegaan op de camping. Ik ben zelf net terug en heb van te voren met de epileerapparaat onthaard en tijdens de vakantie één keer met een scheermes. Dat beviel veel minder goed, ben blij dat het nu weer op mijn manier kan (wou dat ding niet meeslepen). Bikinilijn wel met scheermes, om de dag is dan echt wel nodig, of op gepaste afstand van andere mensen gaan zitten ;-)

het epileerapparaat...

de epiladyof de silképil

Fiorucci

Fiorucci

02-08-2014 om 09:08

Aagje

Ik had die ervaring wel degelijk in het verpleeghuis waar ik zelf werkte. Dat jij dat niet zo ervaart, wil natuurlijk niet zeggen dat het dus niet voorkomt...

Bulletje Bliep

Bulletje Bliep

02-08-2014 om 23:08

piano

Meen je dat nou dat je dat in het openbaar zit te doen? Je bikinilijn???

Haha

Nee!! Ik bedoel als ik niet om de dag scheer, dat ik dan niet te dicht bij anderen moet gaan zitten ))

Geen grapje

Ik las jouw bericht in ieder geval niet als grap..

Elisa Gemani

Elisa Gemani

03-08-2014 om 23:08

Ontharen

Ik heb een hele bleke huid en veel donkere, stugge beharing (Italiaanse roots;-). Om de dag scheren is voor mij dus een must. Ofwel met een scheermesje en scheergel (als ik dat niet heb met douchecreme of conditioner) onder de douche ofwel met een ladyshave. Van tevoren even scrubben met een milde scrub (ik heb ook een heel gevoelige huid). Ontharingscreme kan ik niet tegen en voor harsen is mijn huid ook te gevoelig en te dun. Op vakantie gaan dus zowel de ladyshave als het scheermesje mee en waar ik ook ben geweest, met wat improviseren is het scheren altijd gelukt.

Je kan voor weinig geld een goede ladyshave kopen en er zijn ook ladyshaves die je "nat" oftewel onder de douche kunt gebruiken. Overigens kreeg ik van mijn gyn ooit de briljante tip om je bikinilijn met scheermesje en Lactacyd Verzorgende Wasemulsie te scheren. Werkt hartstikke goed en is niet irriterend "down under". Maar als ik het geld zou hebben, zou ik al dat haar fijn laten weg laseren. Wat een gedoe zeg... En ja, ik vind haarloze oksels en benen gewoon mooier bij vrouwen. Of hooguit wat lichte donsachtige blonde haartjes. De bikinilijn hoeft van mij niet helemaal kaal; een leuk streepje of driehoekje volstaat. Maar smaken verschillen en e.e.a. is gewoonweg heel persoonlijk...

Kaaskopje

Kaaskopje

04-08-2014 om 01:08

Bikinilijn

Onder 'bikinilijn' versta ik de lijn waarlangs het bikinibroekje stopt. Haren die dus naast het broekje zichtbaar zijn, die zouden eraf gaan als je een kale bikinilijn wilt. Ik vind dat iets anders dan of je helemaal kaal wilt rondlopen of wilt decoreren met driekhoekjes of lijntjes.

Als Kaaskopje

Bikinilijn is wat je ziet als je een bikinibroekje aan hebt.

Bulletje Bliep

Bulletje Bliep

04-08-2014 om 10:08

oooohhhhh

....:-)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.