Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Moiraine

Moiraine

13-07-2014 om 19:07

Benen scheren op de camping hoe?

lotgenoot

Moeder mop, dat heb ik ook. Ik heb nu 2 badpakken met pijpjes gekocht en draag altijd t shirts met een mouwtje, gelukkig ben ik niet heel zwaar behaard. De benen kan ik wel doen met ontharingscreme na de winter en dan bijhouden met een mesje. Wie het niet wil zien die kijkt maar niet, maar die ontstekingen wil ik niet meer meemaken.

best veel

Ik zie best veel vrouwen boven de 40 met haren. Zal best dat het steeds meer mode is, dan ben ik blij dat ik niet hoef mee te doen. Ik vind kale mannen en vrouwen nogal kinderlijk eruit zien.

Barvaux

Barvaux

15-07-2014 om 16:07

interessant....

Het draadje ging over beenhaar en nu opeens is okselhaar vies? Volgens mij vond degene die okselhaar vies vindt ook beenhaar vies? Wat is daar in hemelsnaam vies aan? Moet ik mijn armharen ook gaan afscheren, ook al zijn ze blonder?

Linda

Toevallig staat er nu een eretitel op Lindanieuws.nl, zie http://www.lindanieuws.nl/nieuws/koffiepraat/vrouwenbenen-met-heel-veel-haar/

Sms leuk om te lezen EN de commentaren.

Tja, smaken verschillen nou eenmaal.

Eehm

Eretitel??? Moest artikel zijn. Stomme autocorrect

Beenhaar vies?

Wie zegt dat dan?

Barvaux

Barvaux

15-07-2014 om 19:07

Piano

"Ja ik vind geschoren oksels net zoiets als schone nagels. Je zorgt gewoon dat het er netjes uitziet. Kost wat moeite, maar dat hoort erbij. Net als dat het normaal is dat je je haren wast of schone kleren draagt. Ik noem dat persoonlijke verzorging en vind het vreemd (en teleurstellend) dat sommigen het als een modeverschijnsel zien. Eerlijk: ik vind een vrouw met een bosje okselhaar geen vreten."

Ik vertaal dat dan maar in 'okselhaar is vies'.

Barvaux

Barvaux

15-07-2014 om 20:07

En als die persoon daarvoor zegt:

"Als je het wilt bijhouden kan je het sowieso beter iedere dan onder het douchen even nascheren. Dan is echt niet alleen voor dames met flinke beharing, dat heet gewoon persoonlijke verzorging. Niemand wil half aangegroeide stoppels zien toch?"

en

"Ja dat hoop ik wel, maar voor mezelf wil ik er altijd wel verzorgd uitzien en dit is dan toch wel een van de basisdingen he? Net als gewassen haren."

dan staat beenhaar blijkbaar gelijk aan okselhaar en is het allebei vies, een slechte persoonlijke verzorging, staan stoppels gelijk aan je haren niet wassen etc.

Kaaskopje

Kaaskopje

Beenhaar

Ik vind beenhaar niet vies hoor:-) Maar als een vrouwenbeen nogal steving behaard is vind ik het wel 'mannelijk'. Zonde van dat mooie vrouwenbeen zeg maar.

Kaaskopje

Kaaskopje

Ver van de natuur

Ach, ook mensen die heel dicht bij de natuur stonden en staan gebruikten en gebruiken de natuur zelf om naar hun maatstaven lekker te ruiken en mooi te zijn.

Met lijfgeur bedoel ik ook niet dat je helemaal geen 'mens' mag ruiken. Een beetje ziltige geur van een warme huid vind ik niet vies. Maar te lang ongewassen haar, okselgeur en dergelijke daar bedank ik liever voor.

Barvaux

Die eerste, dat was ik geloof ik.

Ik vertaal dat niet is 'okselhaar is vies', maar in 'okselhaar is onverzorgd'. Ik vind het gewoon geen fraai gezicht.

En die 'net uit bed geur' of mannen die ongeschoren ruiken, daar kan ik ook slecht tegen. Sorry, maar zal dan wel aan mij liggen. Ik ben geloof ik niet zo van back to basics. Die dingen zijn toch allemaal niet voor niets uitgevonden

dc

dc

16-07-2014 om 10:07

kaaskopje

Onze lichamen raken gewend aan de zeep en chemicalien. En maakt zelf dus meer zooi aan. Ik ben erachter gekomen dat ik met gebruik van Deo zo erg ga stinken, dat de geur zelfs na douchen (en goed wassen) nog niet weg is. Geen Deo, en na een douche ruik ik fris.

Als je je haren elke dag wast, zijn ze na een dag vet. Als je je haren elke week wast, dan worden ze na een tijdje pas vet na een week.

En verder (dit niet gericht aan Kaaskopje) vind ik mensen die iets "gewoon persoonlijke verzorging vinden" en vanuit dat oogpunt lekker oordelen over andersdenkenden, vrij eng. Zijn mensen die ik liever niet tegenkom in mijn echte leven, hoe lekker ze ook mogen ruiken.

"mannen die ongeschoren ruiken"
Ik kan het wel zien of voelen, dat ze ongeschoren zijn, maar ruiken? Hoe ruikt een ongeschoren man??
;-)

Tonny

Tonny

16-07-2014 om 11:07

gewoonte

In 1986 was ik met mijn gezin naar Centerparcs. k Kwam onlangs de zwembadfoto's fotos tegen waarop mijn niet-geschoren benen zichtbaar waren, terwijl ik met mijn baby op schoot zat Heb die plaatjes naar mijn helaas voor hen ook nogal harige dochters gemaild, omdat die niet kunnen geloven dat je het ooit waagde ongeschoren rond te lopen.

Ach licht-behaarde types zullen nooit echt snappen hoeveel overlast overbeharing geeft, of je nou harst, waxt of scheert of epileert. Onstekingen, bultjes, ingegroeide haartjes, allemaal ellende die ervoor zorgen dat je ondanks alle inzet geen fraaie zomerbenen hebt. Man wat kun je jaloers zijn op vrouwen die alleen maar een paar lieve blonde donshaartjes te trotseren hebben.
Zomer is heerlijk, maar qua dagelijkse presentatie is de winter veel relaxter!

Niet dat het me begin jaren 80 eind jaren 70 koud liet hoor, ook toen zaten die zwarte haren me wel dwars; ik weet dat mijn moeder (die erg weinig op had met scheren en zo, dus erg lief van haar) me toen ik 17 was een ladyshave cadeau deed en dat ik kwaad was dat we van de gymdodocent geen lange broek aan mochten met sporten.

Astrid

Astrid

16-07-2014 om 16:07

ik weet dat nog zo net niet

Over dat fris ruiken als je alleen met water wast.
Zo kwam ik eens met voet en slipper in aanraking met een dooie vis. Dat ruik je echt dagen, zelfs toen ik het zelf amper meer rook, roken anderen dat nog wel.
Je went aan je eigen geur; het kan dus ook heel goed zijn dat als je je alleen met water wast en je jezelf fris vindt ruiken, een ander dat niet op dezelfde manier hoeft te ervaren.
Toen ik nog in mijn andere huis woonde, rook ik niets bijzonders in mijn huis.
Nu ben ik er pas nog even geweest en vond ik er een muffige geur hangen.
Mensen met katten die zeggen dat je de katten niet ruikt....als buitenstaander wel (echt echt echt je ruikt het, al ben je nog zo schoon).
Mensen die roken ruiken nog een tijd na.
Mensen met een open haard ruiken naar verbrand hout.
Was je was met azijn en het stinkt naar azijn.
Was je was met alleen water en het stinkt nog steeds.
Zelf ben je je daar amper van bewust, maar een ander ruikt het wel degelijk.
Ik zou dan wel een testje willen om te ruiken of iemand die zich zonder zeep wast en geen deodorant gebruikt inderdaad fris ruikt.
Alleen zie ik het niet zo zitten om mijn neus in andermans oksel en aanverwante plekken te steken.

Astrid

Als je een onfrisse geur pas kan constateren als je je neus in andermans oksel steekt dan valt het dus wel mee

Groeten,

Temet

Ongeschoren man ;-)

Hoe ruikt een ongeschoren man? Goeie vraag maar lastig uit te leggen. Als ik er eentje tegenkom, denk ik gelijk: o ja, daarom is after shave uitgevonden. Het is een typische mannenlucht, net-uit-bed geur lijkt het wel. De ene man heeft er meer last van dan de ander gelukkig. Een sterke, zware, onprettige geur die vanuit het gezicht lijkt te komen. Herkent niemand dit?

Miep

Miep

16-07-2014 om 19:07

Ik zal eens mijn mans gezicht besnuffelen voor het scheren. Die kan niet tegen aftershave namelijk.

Haha

Nee dat hoeft niet. Dit soort mannen ruik je van afstand.

caton

caton

16-07-2014 om 21:07

mannenbaard

mijn dochter vindt bepaalde worstjes naar 'mannenbaard' smaken. Misschien herkent zij de geur wel Gonniegans!

caton

Smaken nog wel, dat is interessant. Ik heb nooit geproefd ;-)

Katniss

Katniss

Nou...

Ik verkeer regelmatig met mijn neus in de buurt van ongeschoren (wel gewassen) mannenwangen en heb daar nog nooit iets raars geroken.

Miep

Miep

Katniss

Je moet ze ook van afstand ruiken, blijkbaar.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-07-2014 om 23:07

En nu even eerlijk...

http://relatie.blog.nl/algemeen/2014/07/15/krijgt-de-harige-vrouwenbenen-beweging-poot-aan-de-grond

Hoe vervelend ik het ook vind voor vrouwen met stevige beharing... ik vind het echt niet charmant. Ik liet de foto's uit de link aan mijn man zien en ook hij vindt het niet fraai. Hij geeft niet om make-up en vindt een vrouw die wat te zwaar is nog steeds mooi, maar behaarde vrouwenbenen gaan een brug te ver. En ik weet 't, ik heb makkelijk praten. Ik heb weinig haar op mijn benen. Mijn armen zijn behaarder, maar ook niet zo erg dat het eraf moet.

Tijgeroog

Tijgeroog

16-07-2014 om 23:07

Kaaskopje

Nou en. Een vrouw hóeft toch ook helemaal niet charmant te zijn? :-)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.