Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

dochter

dochter

17-12-2015 om 14:12

Bejaarde abonnement aangesmeerd

Jacquel

Jacquel

18-12-2015 om 19:12

Nee,

Niet 'íemand' en dus 'niemand', maar wel dat de vader uit een generatie komt die met vereende krachten een land heeft heropgebouwd. Dat staat in schril contrast met het huidige najagen van individuele doelen.

Ik ben zelf ook ondernemer en stel er eer in om mensen gelukkiger de deur uit te laten gaan dan ze binnengekomen waren. Dat er verkopers zijn die ten koste van de klant willen scoren, daar word ik boos en verdrietig van.

dochter

dochter

18-12-2015 om 20:12

klopt Jacquel

Klopt Jacquel, zo bedoelde ik het ook ja! En nu moet je niet op alle slakken zout leggen Rode Krullenbol, als je even doordenkt weet je natuurlijk ook wel dat je dit nu ook niet super letterlijk moet nemen, maar ik stond erbij bij een huilende man van 81, die altijd het beste met de ander voor heeft en dan zo behandeld wordt, natuurlijk weten we allemaal wel dat niet 'iedereen' fout is en je niet ineens 'niemand' meer kan vertrouwen. Maar het voelt wel even behoorlijk lullig op zo'n moment.

Gaat nog veel verder

Dan gaat het hier nog over een telefoon. Ik kom veel gekkere dingen tegen. Ouderen die hun volledig gebit laten trekken omdat de tandarts zegt dat het nu echt wel tijd is voor een kunstgebit. Ouderen die zich door een brillenwinkel door laten verwijzen naar een oogkliniek en die zich daar een staaroperatie laten aansmeren: Moet u zelf betalen, ja, die zorg van tegenwoordig.

Er wordt zwaar misbruik gemaakt van de goedgelovigheid en het geloof in deskundigheid van ouderen (als de expert het zegt dan zal het wel zo wezen).
Maar vooral: er wordt zwaar misbruik gemaakt van het feit dat ouderen zich niet als zwak en kwetsbaar willen laten kennen.

Je moest eens weten hoeveel ouderen door een behulpzame hulpverlener een PGB aangesmeerd hebben gekregen, daar nooit een cent van hebben gezien, maar die nu wel terug moeten betalen wegens niet AAN hen geleverde zorg.

"Iemand belazert je, dus is blijkbaar niemand te vertrouwen!"

Iedereen belazert je. Niemand is te vertrouwen.
Voor ouderen is dat een verstandige insteek.

Bianka

Bianka

19-12-2015 om 11:12

Gelukkig maar

Fijn Dochter, dat het zo is afgelopen. Ja, vertrouwen in de mens geknakt, helaas.
En ja, wat dat belazeren betreft. Mijn ouders hadden dat destijds ook met die enrgieman. Zo'n aardige jongen. Had nog een kopje koffie gehad. Leuke gesprekken gehad. En dan had hij hun zo misleid. Gelukkig heeft mijn broer dat ook opgelost, een paar jaar geleden.
En ik leer toch ook met name mijn moeder om de naiviteit wat in te perken. Haal nooit iemand in huis, voor je het weet kijken ze rond of er iets te halen is of sturen ze je met een boodschap naar boeven en verdwijnen met jouw portemonnee. En niets tekenen zonder eerst ons te raadplegen. Bij mijn moeder slaat dat dan om in een algeheel wantrouwen maar dat is beter in de situatie waar ze nu in leven dan iedereen grenzeloos te vertrouwen.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-12-2015 om 09:12

Schoonvader

Wij hebben afgelopen maand het huis van mijn schoonvader leeggeruimd en man man, wat heeft die man aan een hoop onzin meegedaan. En maar betalen. En maar goedgelovig zijn. Ik sta er echt van versteld dat een verder geen domme man in zoveel onzin is getrapt. Dat was al zo toen mijn schoonmoeder ook nog leefde. Dus sámen waren ze goedgelovig. Maar hoe ernstig dat was bleek dus pas goed bij het leegruimen. En bij alles kregen ze van die waardeloze kitsch-presentjes. Die ze weer blij als cadeautje inpakten voor een verjaardag. Dat vond ik beslist apart. Ze konden best goede cadeautjes kopen namelijk.

Emma

Emma

22-12-2015 om 09:12

Tehuis

In het appartement waar wij nu wonen woonde vóór ons een dame die naar een verzorginshuis is gegaan. Ik ontvang nu na 1,5 jaar nog zeker 1x per week post van humanitaire instellingen waar ze aan gedoneerd heeft. Ik wist niet dat er zoveel van die instellingen waren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.