Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Dalarna

Dalarna

23-03-2014 om 11:03

Andere invulling aan koningsdag

Annie

Annie

30-04-2014 om 00:04

Pfffff

Nee, natuurlijk is een Kangaliedje geen vervanging van sport. Het is een leuk begin van de dag voor jonge kinderen. Wel heel frappant dat er hier met negen basisscholen op fietsafstand voldoende sportaccommodaties zijn en bij jullie niet. Ik ga niet rekenkundig in op de reactie van AMK. Als je denkt in obstakels dan lukt het inderdaad niet. Maar hier een dorp met 20.000 inwoners, 10 basisscholen, circa 3000 basisschoolleerlingen en we hebben niet meer of minder sportauto's dan ergens anders

Dalarna

Dalarna

01-05-2014 om 09:05

Annie

De sportvereniging moet het ook maar willen hoor! Hier hebben ze altijd al alle velden van de hockeyclub nodig voor een sportdag van onze basisschool en dat is een mooi kunstveld. Om de kleuters dan maar weer de gymzaal in te duwen vind ik geen oplossing.

Verder: inderdaad niet elk kind sport, sport is niet voor elk basisschoolkind op hetzelfde uur, er zijn sporten binnen en er zijn sporten op een betonnen 'veld' (handbal bijv) dus jouw rekensom slaat echt nergens op. Nogmaals: de sportclub moet het maar willen dat hun veld wordt omgeploegd door een school.

ks.fan

ks.fan

03-05-2014 om 20:05

en hier

Doen 8 scholen gezamenlijk mee met de KS. Alle kinderen van de onderbouw op de schoolpleinen (met een leuk springkussen) en de kinderen van de bovenbouw kunnen inschrijven op een activiteit naar keuze. Voetbal, basketbal, zwemmen, turnen, dansen, maar ook talentenjacht, creatieve workshops en andere dingen. In totaal konden ze kiezen uit 24 activiteiten. Alle sportverenigingen werkten belangeloos mee. Echt een superdag!

Stenna

Stenna

04-05-2014 om 12:05

terug naar koningsdag zelf

Afgezien van dat het voor WA al dertig jaar hetzelfde is, die dorpsbezoeken, is het dat voor ons en voor die dorpen toch ook? Wie kijkt er nog naar, het live verslag op t.v.: is toch altijd hetzelfde oudhollandse meuk en kinderliedjes/dansjes? En voor de nog komende dorpen wordt het een steeds groter opgave ook nog maar 1 origineel onderdeel te bedenken of leuker te zijn dan eerdere dorpen. Hoogste tijd voor een andere opzet!

Kaaskopje

Kaaskopje

04-05-2014 om 12:05

Obstakels

" Als je denkt in obstakels dan lukt het inderdaad niet. "

Die opmerking lag ook op het puntje van mijn tong. Ik ben heel erg a-sportief en ben ook nog eens geen spelletjesmens. Toch probeer ik buiten mijn 'comfortzone' om te bedenken of iets algemeen gezien leuk gevonden kan worden. En ja, de Koningsspelen kunnen algemeen gezien leuk gevonden worden.

Wat is er overigens op tegen om voor een keer naar een sportveld te gaan die niet naast de school ligt? Bij ons ligt ook een speelveld naast de scholen en die kan ook niet tegelijk door alle scholen gebruikt worden. Ik zag op 25 april dan ook kinderen terugkomen op hun fiets en met rugtassen. Duidelijk na een sportieve dag. Dat was hier ook de oplossing. Ik moest als kind voor álles van school een stukje fietsen of lopen. Ik heb er geen trauma's aan overgehouden.

En wat is er op tegen om buiten de privé-sportactiviteiten een of twee keer per jaar een dag op het sportveld te bivakkeren?

Stenna

Ik las nog een reden om de opzet te wijzigen. De veiligheidseisen worden steeds strenger. Kennelijk wordt de beveiliging rond het evenement door de gemeente in kwestie gedragen. Die kosten zijn voor de kleinere gemeenten eigenlijk niet meer op te brengen. Een mooie reden om het roer om te gooien.

Dat probleem zou trouwens kunnen worden beperkt als er weer wordt gekozen voor een soort Juliana-achtige opzet: de jarige viert het feestje thuis. Dan heb je het jaarlijks op dezelfde plek en hoeft qua beveiliging niet elke keer opnieuw het wiel te worden uitgevonden. Ook zullen de kosten dan vermoedelijk lager zijn. En wie weet betaalt de jarige het feestje wel helemaal zelf, maar dat is vermoedelijk te veel gevraagd.
(Ik krijg ineens een visioen van Koningsdag in Noord Hollandse stijl: jarige betaalt het feest zelf, maar zet een melkbus bij de ingang voor vrijwillige bijdragen).

groeten,

Temet

Dalarna

Dalarna

04-05-2014 om 20:05

Kaaskopje

"Wat is er overigens op tegen om voor een keer naar een sportveld te gaan die niet naast de school ligt? "

Misschien simpelweg om het feit dat een andere school daar in de buurt zit en dat veld dus ook gewoon vol is?

Kaaskopje

Kaaskopje

05-05-2014 om 10:05

Dalarna

Is er dan niet wat mis met de organisatie in het algemeen? Die dag is al een jaar bekend tenslotte. Moet een school het hele veld? Zijn er geen andere veldjes verspreid over de hele gemeente? Zijn er geen parken waar gebruik van gemaakt kan worden? Enzovoorts.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-05-2014 om 11:05

Temet

Uit welke oertijd komt dát gebruik? Bij Typisch Hollands zie ik eerder een hele grote kring stoelen in de tuin van Willem en Max, allemaal bijzettafeltjes verspreid voor de stoelen, blokjes kaas, worst en zoutjes op tafel en "Ik schenk het eerste rondje voor jullie in, daarna pak je maar zelf uit de koelkast." Vervolgens Maxima tegen Willem "Schat, gezéllig hè?" :-)

Kaaskopje

Mijn voormalige achterbuurjongen heeft zo zijn eindexamenfeest (of afstudeerfeest, dat weet ik niet meer, ik was er niet bij) gefinancierd. Dus het is wel even geleden ja, een jaar of 20 misschien wel.

Groeten,

Temet

Kaaskopje

"Vervolgens Maxima tegen Willem "Schat, gezéllig hè?"

Neuh. "Schat, haal jij nou even sherry voor je moeder, ik blíjf niet lopen. Ze wil niet even zelf pakken, want dan is ze haar stoel kwijt. En zogenaamd weer last van d'r knie." En Maxima in gedachten: Waarom dwingt ze nou weer een speciale behandeling af met haar prinsessengedrag? Altijd wat met dat mens, gek word ik van dat gezeur".

skik

Dalarna

Dalarna

05-05-2014 om 14:05

Kaaskopje

Onze school heeft 500 leerlingen, die hebben echt drie velden nodig, dus de hele hockeyclub zit dan al vol en dan zitten er nog twee scholen vlakbij die club.

Wij hebben veertien basisscholen in ons dorp en ik denk dat onze school wel de grootste is maar nogmaals: niet elke club wil zijn velden daar voor laten gebruiken en gewone veldjes? Nooit poep gezien daar?

krin

krin

05-05-2014 om 16:05

Skik

*Vind ik leuk*

En voorts ben ik die Koningsspelen nu al wel weer beu. Hier komt het niet in plaats van, maar naast de gewone sportdag. EN inderdaad, door gehannes met velden was er niets meer beschikbaar en hebben ze wat aangerommeld op het plein. Weinig sport, veel spel. Vast leuk, hoor, maar voor mij hoeft het niet.
Al ben ik misschien ook wat verbolgen omdat ik ieder jaar vraag wat ze aan de Kinderboekenweek doen en ze meestal niet veel verder komen dan een voorleesochtend en alwéér zo'n duf 'Lied'. Maar echt aandacht voor lezen, of een schoolschrijver uitnodigen, neu.
Ik heb andere prioriteiten, laten we het daarop houden.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-05-2014 om 21:05

Dalarna

Ik geef het op. Je zult wel gelijk hebben.

Ely

Ely

06-05-2014 om 01:05

Kaaskopje en skik

Zouden ze dan ook glaasjes met sigaretten hebben?
En spelletjes gaan doen? Oud Hollandse bv....

Kaaskopje

Kaaskopje

07-05-2014 om 23:05

Haha

Glaasjes met sigaretten... jeetje:-)

Kaaskopje

Kaaskopje

08-05-2014 om 00:05

Skik

Sherry en een sigaretje:-)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.