Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Wat kan ik zusje betalen voor oppas 3jarige?

Ely

Ely

25-02-2018 om 21:02

White queen

Ook ik vind jullie afspraken over wie wat betaalt niet redelijk. Zeker omdat jij aangeeft dat je niet uit kan. Ik zou de noodzakelijke uitgaves (en ja, daar hoort kdv bij) op een rij zetten en die allemaal van een gezamenlijke rekening laten gaan. Vervolgens storten jullie allebei op die rekening, pro rato natuurlijk. Plus een beetje meer zodat er een buffertje op die rekening komt. Individuele hobbies of voorkeuren kunnen van eigen rekening. Hier staan bv kleren voor onszelf niet in de lijst met gemeenschappelijke kosten omdat we daar nogal anders naar kijken .
Ik hoop dat je vriend niet het huis op alleen zijn naam heeft staan?

Mocht je vriend bovenstaande constructie niet aan willen gaan kun je vragen of hij de kinderopvangtoeslag die je misloopt door de hoogte van zijn inkomen dan gaat compenseren, dat lijkt me dan wel het minste. Maar ik hoop dat hij zich realiseert dat dit niet klopt en met een beter verhaal komt

In antwoord op je eerste vraag; oppas aan huis voor één kind is volgens mij bijna altijd financieel nadelig voor één van de partijen en dus alleen leuk als iemand het geld goed kan missen. De vraag is dus: is het voor je zusje een leuk extraatje of heeft ze het geld hard nodig?

Een ander punt: wat doe je als je zusje ziek is of verhinderd? Op vakantie? Het voordeel van een kdv is dat er altijd opvang is, dat vind ik heel fijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.