Kinderopvang
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

liora
18-02-2009 om 19:02
Wat doe je in de vakanties
Hallo allemaal,
Sinds mijn zoon naar school gaat, wordt me vaak gevraagd wat ik doe tijdens vakanties. Want als alleenstaande moeder met baan heb ik natuurlijk niet 12 weken per jaar vrij. Dus wat ik doe is naschoolse opvang, daar gaat zoon heen in de vakanties en soms kan ik ook wat vrij nemen. Meestal ben ik een deel van de vakantie wel vrij.
Maar laatst bedacht ik me dat die vraag nooit wordt gesteld als je kinderen onder de 4 hebt, want die gaan gewoon het hele jaar door op vaste dagen naar de creche, tenzij je zelf op vakantie gaat.
Ik vraag me af of het nou zielig is dat mijn zoon vaak in vakanties naar de naschoolse gaat. Want door die vragen ga ik me toch schuldig voelen.
Liora

sjaan
24-02-2009 om 22:02
Dagje vrij...
Ik kan aanstaande donderdag een dagje vrij krijgen op het werk. Dus ik stelde mijn zoon voor de keus of lekker een dagje thuis bij mama of naar de BSO.
Nou hij heeft voor de BSO gekozen. De reden....daar is altijd iemand die met je wil spelen, voetballen en ze doen zulke leuke dingen. En zegt hij...ik ben toch vrijdag, zaterdag en zondag nog lekker thuis mam
Ben blij dat hij het blijkbaar zo leuk vind op de BSO

Sjillie
25-02-2009 om 10:02
Hier ook
als de kids mogen kiezen tussen BSO en thuis vaak BSO, daar hebben ze een heerlijke kussenruimte waar ze zich lekker in kunnen uitleven, die hebben ze thuis niet!
Ben ook blij dat ze het naar hun zin hebben, mijn man en ik komen in de beleving van de kids ook altijd te vroeg!!!! "Nou papa, mama, zijn jullie er nu al?????"
Gr Sjillie

Marjoleine64
03-03-2009 om 21:03
'deeltijdvakantie-opvang'
Wij hebben hier sinds dit jaar de mogelijkheid om aparte contracten af te sluiten voor de BSO en voor de vakantie-opvang. Tijdens schoolweken gaan ze drie middagen (ma-di-do) en in principe tijdens de vakanties ook, maar slechts 6 vakantieweken per jaar. Die weken moeten minimaal 2 maanden vooraf worden vastgelegd, dus voor de zomervakantie kan je in april-mei nog besluiten om welke weken het gaat. De overige weken nemen we of zelf vrij (en gaan we met kerst en in de zomer ook echt op vakantie) of ze gaan (een deel van) de week logeren bij opa en oma of een vriendje. Vorig jaar zijn ze (nu 9 en 11) voor het eerst ook een week op kamp geweest, super!
Inderdaad krijg ik ook regelmatig vragen van collega's op het werk hoe ik het nu met de kinderen geregeld heb in de vakanties. Maar dat is gewoon interesse en niet dat ze mij een schuldgevoel willen aanpraten. De meesten hebben zelf ook kinderen (soms al ouder, soms nog op KDV) en werkende partners en zijn gewoon nieuwsgierig hoe anderen het regelen.
Marjoleine