Kinderopvang
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Sunja
16-02-2013 om 16:02
Onverwacht bezoek van de ggd - bij mij thuis!
Afgelopen dinsdag is iemand van de GGD onaangekondigd langs geweest, gewoon hier in ons huis toen de oppas er was. Ik vraag me af of dat überhaupt wel mag eigenlijk. Maar de dame in kwestie heeft wel een aantal overtredingen geconstateerd (overtredingen!) En nu kan ik aan de slag zonder te weten waar we eigenlijk aan moeten voldoen (een blusdeken, ja - ik heb een keer zo'n ding meegegrist bij Ikea, maar het is toch niet verplicht er eentje in je huis te hebben? Volgens mij hebben ze hem zien liggen en nu kan ik gaten gaan boren in de keukenmuur)
Ik ben intussen dus wel aan de slag omdat ik anders bang ben dat we binnen de kortste keren overal gemeld worden. MAAR IK BEN ER NATUURLIJK WEL ONT-ZET-TEND PISSIG OVER, wat denkt dat wijf eigenlijk wel (als ik het zo nog eens doorlees), een beetje mijn oppas twee uur van haar werk afhouden, terwijl ze hier is om met mijn kinderen boekjes te lezen. Hier bekruipt mij wel het gevoel dat er nog wat bezuinigingen in de zorg gemist zijn ('als we geen probleemgezinnen hebben, zoeken we er wel een paar').
Er staat bijvoorbeeld dat we een achterwacht moeten regelen voor als er een vriendje zou komen spelen bij mijn oudste?! Wat een kul zeg, alsof we een oppas daarmee zouden opzadelen, met nog een extra kind - 3 is echt wel genoeg hoor als je aan het oppassen bent… Dan staat er dat de kelderdeur op slot moet en de sleutel aan een haakje moeten hangen (echt waar). Hoe lang zou het duren voordat die sleutel kwijt is en ik om half zes wanhopig de deur forceer met een schroevendraaier omdat ik niet kan koken, iedereen huilt en ik doodop ben? De kinderen weten gewoon dat ze niet in de kelder mogen komen en niet eentje is er ooit ingevallen. Sommige dingen mag je toch wel gewoon met opvoeding doen lijkt mij. Dit is trouwens precies gebeurd bij het raampje in de slaapkamer van mijn twee oudsten: daar heb ik een keer een schroevendraaier tussen gezet omdat ik gek werd van dat beveiligde ding dat niet openging en het was 35 graden… Nu staat het in het rijtje dat we het moeten beveiligen. En de brandmelder in de keuken haat ik omdat hij steeds afgaat (bij elke pannenkoek die ik bak), ze heeft naar een lampje staan staren maar niet de duimafdruk gezien waar je op moet drukken om te controleren of hij werkt. Nu moet hij vervangen worden, staat ook in de brief.
En echt, ik doe het allemaal maar ik het is de manier waarop waar ik mij erg aan stoor. Alsof onze kinderen in groot gevaar zijn, ik bedoel: uit onderzoek blijkt dat de meeste rookmelders gewoon in de la liggen.
Sunja

Katniss
29-12-2013 om 23:12
Wat een verspilling!
Dat is iedere keer weer ruim 30 euro voor een nieuwe VOG? Ik heb begrepen dat invalwerk vaak met poules werkt. Is het dan niet voldoende dat de medewerkers in de invalpoule 1 keer een VOG overleggen? Of dat het uitzendbureau die verklaringen beheert?

Hadewich
30-12-2014 om 08:12
Verspilling inderdaad...
En een gedoe ook, voor de administrateurs en de invallers. Ik vroeg me ook al af of dat niet anders kon.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.