Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tango

Tango

25-12-2017 om 14:12

Katten

mirreke

mirreke

06-02-2018 om 18:02

En die katten zijn ook weer niet zo slecht als afgeschilderd

althans, dat heeft de NRC uitgezocht.

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/02/06/nrc-checktnederlandse-katten-doden-jaarlijks-100-miljoen-vogels-a1591122

mirreke

mirreke

06-02-2018 om 18:02

Yvan

Ik kan me voorstellen dat je het over van alles en nog wat oneens bent, ongenoegens voelt, discussies wilt aangaan...

Maar ik kan me absoluut niet voorstellen dat dat perse met bot en grof taalgebruik moet.

Als ik meld, en ook ik doe dat wel eens, dan wijs ik het forumbeheer op het feit dat er niet volgens de regels wordt gediscussieerd.

Als jij perse toch wilt schelden, dan zou je eens kunnen kijken op GeenStijl, bijvoorbeeld.

Over kookpotten... ik herken mij absoluut niet in het beeld wat je van de in jouw ogen gemiddelde forumdeelnemers schetst. Wellicht doe je aan projectie...?

Ik heb laatst wel enorm genoten en geleerd van je bijdragen als schoonmaakexpert in het Oven-poets-draadje.

Dàt is het: projectie!

En meer valt er niet te zeggen, zeker?

even choqueren

Ik heb ze destijds gefokt, bij momenten bij tientallen per maand gekeeld en er toch minstens eentje per week verorberd. Gestoofd met ajuin, spek en pruimen, gemarineerd in rode wijn en bereid op zijn Italiaans ("Cuniglio in umido", ongelofelijk lekker) of op zijn Tsjechisch: gemarineerd in pils (niet te vreten!).
Ze hadden hier een goed leven, denk ik: de voedsters werden hier niet "post partum" opnieuw gedekt zoals dat in de intensieve fokkerij het geval is: ik beperkte het tot een worp of drie/voedster/jaar.
Ik heb nooit konijnen willen houden op batterijen, genre "verdichte drietrapsbatterijen", waarin die beesten zich niet eens konden omdraaien.
Afmestkonijnen van ongeveer dezelfde leeftijd werden samengebracht in ingestrooide, ruime stallen. Als de rammen begonnen te vechten was het tijd om er eens met het broodmes doorheen te gaan.
We hadden toen een ca. 5 000m² weide. Een deel daarvan, ca 600m², was voorzien op konijnen, met een fijnmazige afsluiting en diep in de grond ingegraven betonplaten. Af en toe lieten we daar een bende slachtrijpe dieren in los om ze na een paar dagen, eer ze een te omvangrijk gangenstelsel gegraven hadden, vanuit een dakvenster met een .22 karabijn af te schieten.
Wedstrijdje, jongens onder elkaar: een misser was -1, een kop- of nekschot +2, een long/hartschot +1, een aangeschoten, niet gedood dier -2. Fun!

Die hedendaagse "parkkonijnen" van de supermarkt zijn pure ellende en nauwelijks te vreten. Waar is dat niervet heen???

Ik zal het er verder niet teveel over hebben. Eer je het weet is er hier weer eentje die vraagt om een alternatief business-model op te stellen...

mirreke

mirreke

07-02-2018 om 10:02

Echt Yvan...

Je hebt het over onze kookpotten en wat al niet, maar je schrijfsels over schoonmaken en eigen kooksels zijn het meest te pruimen ...

Verder: ooit wil ik nog zelf kippen houden, en ze dan ook bij tijd en wijle zelf slachten en eten... Op mijn bucket list, zogezegd...

mirreke

mirreke

En natuurlijk: flappie

Youp van 't Hek:

https://youtu.be/P_lhoe93DvQ

Tine Winkel

Tine Winkel

@Yvan, puntentelling

ik ben blij dat jullie een aangeschoten, niet gedood dier zwaarder diskwalificeerden dan een misser

Lijkt me maar normaal, Tine Winkel

Niemand wil zo'n aangeschoten beest langzaam laten kreperen...

Eerlijk gezegd: ik had eerder iets anders geschreven. Over hoeveel moeite het wel kost om zo'n aangeschoten konijn uit te graven, uit de taaie, weerbarstige en zware klei-leem, daar. Maar dat leek me net iets te cynisch.

Overigens: deze voormiddag moest ik hard remmen voor een fazantenhaan en een hen, die plots, vanuit de berm, de weg overvlogen. Fraai zicht overigens!

Ook al is het hier verboden, iedereen weet dat dat fokdieren zijn, die, ten behoeve van "de jagers" (hier nog vaak meneer/mevrouw de notaris enz.) enkele dagen voor de aanvang van het jachtseizoen gelost worden.

Maar ik rem dus voor dieren. Ooit komt het nog wel goed met mij .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.