Huisdieren
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Forumbeheer Ouders Online
06-06-2017 om 08:06
Honden
Beste forummers,
Een half jaar geleden werden we overspoeld door hondendraadjes van, naar wat later bleek, één persoon onder meerdere nicks. Omdat dat heel veel ergernis opwekte hebben we toen gezegd dat dit geen hondenforum is, we hebben toen niet gezegd dat er geen topics over honden gestart mogen worden. De afgelopen maanden zijn er weer heel veel losse draadjes gestart en daarom gaan we het anders doen.
Vanaf nu staan we alleen nog onderwerpen over honden toe in dit aparte draadje, net zoals 'jeugdzorg' of het 'kaarsje'.
Met vriendelijke groet,
Forumbeheer Ouders Online

Yvan
17-02-2018 om 20:02
Helemaal mee eens, maar euh...
qua prijszetting ken ik er alvast al een, die nog zoekende is, wat dat "gulden midden" betreft...

Yvan
22-02-2018 om 20:02
"Hondenasielen weten met staffords geen blijf"
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180221_03370712
"... De asielen houden geen achtergrondgegevens bij over de eigenaars. ‘Maar het gaat vaak om jonge mannen die het dier om zijn machogedrag kiezen, met gebrek aan ervaring’, vertelt Geudens. ‘Ook bij inbeslagnames wegens verwaarlozing gaat het meestal om staffords, eigendom van personen die uit huis werden gezet, of naar de gevangenis of een instelling moesten.’...".

Kaaskopje
22-02-2018 om 21:02
Yvan
Bijna jammer dat het de vooroordelen bevestigt. Ja, ook de mijne.

Yvan
03-05-2018 om 22:05

40er
04-05-2018 om 07:05
Yvan
https://www.lindanieuws.nl/nieuws/pasgeboren-baby-grace-april-rioolbuis-gered-hond/
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/hond-polo-sterft-terwijl-hij-baby-beschermt-voor-brand
Het is maar net wat je in een hond wilt zien.

Yvan
04-05-2018 om 08:05
Het gaat vooral om de baasjes...
Niet?
Het is toch altijd hetzelfde liedje: toen de film "de 101 Dalmatiërs" uitkwam moest iedereen er zo eentje hebben. De jaren erna puilden de asielen uit van de dalmatiërs...
De goudvis en de roodwangschildpad worden door het toilet gespoeld en vormen, als invasieve exoten, meer en meer een probleem.
Omdat mensen blijkbaar stom genoeg zijn om te doen wat ze doen.

Kaaskopje
04-05-2018 om 09:05
Yvan
Hebben ze stiekem azijn aan het Belgische drinkwater toegevoegd? Je hebt betere weken.
Wat het onderwerp betreft: helaas zijn er bijtincidenten. Deze week ook een oma met kleinkind. Ja... zo'n risico-hond. Van oma. Beiden zijn gebeten meen ik mij te herinneren, kindje in het gezicht. Ik baal ontzettend van dit soort berichten. Ik snap werkelijk niet hoe het mogelijk is dat dit kan gebeuren. Of ja, natuurlijk snap ik het wel, maar ik kan er met mijn pet niet bij dat deze situaties kunnen ontstaan. En hoe je het ook wendt of keert... de schuld ligt zeker wel bij de eigenaar. Het begint al met de aanschaf van bepaalde types honden. Wat moet je met zo'n hond? ik vraag me dat werkelijk af. Wat wil je ermee bewijzen? Of je op een bepaald ras valt of niet, is natuurlijk een kwestie van smaak. Dus wat ik nu zeg is ook 'smaak': ik vind pitbulls écht geen vriendelijke kop hebben. Geen expressie. Sommige honden die onder 'risico' vallen vind ik wel mooi. Een Argentijnse dog bijvoorbeeld, het is net een hele grote witte boxer en ik ben dol op boxers. Maar ook rottweilers vind ik prachtige honden. Ik snap dus best dat mensen op een hondenras kunnen vallen die niet direct onder 'schoothondje' vallen, maar vraag je dan wel af of je de juiste persoon bent om daarmee in zee te gaan.
Natuurlijk zijn er ook honden die niet onder 'risico' vallen. Je hebt nooit absolute zekerheid of jou eigen liefste hond van de wereld nooit zal bijten. Ik heb geleerd dat elke hond het in zich kan hebben. Maar neem dan wel je verantwoordelijkheid. Hou hem aan de riem, zorg ervoor dat er geen gevaarlijke situaties ontstaan, geef kinderen je hond niet mee als ze nog te jong zijn, laat hond desnoods uit op tijdstippen dat er amper iemand op straat loopt. Ik kwam vroeger laat in de avond, of al na middernacht, regelmatig een man tegen die met zijn hond fietste. Ook type pittbul. Ik vond dat een heel erg goed idee. Zo raakt een hond zijn energie kwijt en hoeft de rest van de dag niet meer uitgebreid te lopen. Een hond die teveel energie over heeft kan vervelend gedrag gaan vertonen.
Ik vind dat 40'plusser gelijk heeft door positieve tegenreacties te plaatsen. Honden kunnen zowel een vloek als een zegen zijn. Hondenhaters hebben de neiging om alleen te vloeken, hondenliefhebbers om alleen de zegeningen te tellen. De waarheid ligt in het midden. Wolven zijn niet voor niets tot huishond gefokt. In de mééste gevallen is een hond gewoon een fijn extra gezinslid waar je heel veel aan kunt hebben. Het is de mens die er soms rare gedrochten van weet te maken.

Yvan
04-05-2018 om 10:05
Je weet nooit wat ze hier zoal aan het drinkwater toevoegen!
Eer je het weet doen ze er stiekem een geut vaccin bij, de snoodaards! Of wat fluor, om ons dociel te houden, als de chemtrails onvoldoende werkzaam blijken.
Ik ben overigens geen hondenhater, integendeel: zoals ik eerder al schreef: ik heb een flink deel van mijn leven honden gehad.
En ik begrijp uw reactie niet helemaal, aangezien we het blijkbaar wel eens zijn over wie de zwarte piet toegeschoven moet worden.

Kaaskopje
04-05-2018 om 17:05
Yvan
Nee, ik had ook niet de indruk dat je een hondenhater bent, daarom is het zo jammer dat je soms zo wonderlijk uit de hoek schiet. Maar... ik moet nu eerlijk bekennen, dat komt helaas wel eens voor, dat ik na nogmaals lezen, er iets anders uithaal dan na de eerste keer lezen. Ik vind dat ik op zich best een aardig verhaal heb afgestoken in reactie op jou, maar de aanleiding klopte niet .
Je hebt gelijk met de dalmatiërs. Op de een of andere manier vliegen de teckels je momenteel ook om de oren. Ik vind ze leuk, maar dat ruggetje van ze is al kwetsbaar, dus kwaliteit fokken lijkt me nu meer noodzaak dan kwantiteit.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.