Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Dendy Pearson
20-07-2013 om 15:07
Zwembadwater steeds weer vies
Hallo,
Wij hebben al jaren in de zomer een Intex-bad in de tuin. De afgelopen jaren bleef dit water best goed, er drijft een drijver met chloortabletten in.
Nu moet ik al binnen een week het water weer verversen. Van de buurman heb ik begin deze zomer een halve pot chloortabletten gekregen die hij in de schuur had gevonden. Ik dacht eigenlijk dat deze tabletten niet zomaar over de datum zouden gaan, maar nu twijfel ik. Zou de combi van erg warm drukkend weer en slechtwerkend chloor de reden kunnen zijn van mijn groene bad?
grt. Dendy

Erika
23-07-2016 om 11:07
Zoutwatersysteem intex
Hallo dhr/mw kalsbeek,
Wij hebben hier hetzelfde probleem en ervaring met de service van Intex.
Na drie jaar overgegaan op het zoutwatersysteem van Intex. Sinds de ingebruikname nog geen een keer het beloofde kristal helder water gehad..... De teststrip geeft aan dat er geen chloor in het water zit. Het water blijft troebelachtig groen, terwijl het systeem iedere dag draait en ook de zandfilterpomp de benodigde uren maakt.
We hebben contact opgenomen met de klantenservice van Intex, we krijgen nauwelijks reactie (erg frustrerend). De enige reactie die we hebben gehad was een mail met vragen, terwijl ons inleidende mailtje reeds voorzien was van alle benodigde informatie en foto's.
Ik lees dat u een chloor shock toevoegt aan het water, mag dit wel en helpt dit? En weet u misschien ook of vlokmiddel gebruikt mag worden in combinatie met dit systeem?
Alvast bedankt voor uw antwoord!

Zorro
30-07-2016 om 00:07
Intex zoutapparaat werkt niet
Ook wij zitten met het probleem dat het Intex zoutapparaat niet werkt.
Het zwembad is gevuld met 20000 liter water en volgens Intex zou het water kristal helder moeten zijn met het apparaat.
Met een week is het water al weer groen, ondanks dat de voorschriften van Intex exact zijn opgevolgd.
Ook onze ervaring met Intex is dat je van kastje naar de muur wordt gestuurd als je om opheldering (..) vraagt. Steeds moet je weer mails met foto's en gegevens opsturen waar je dan vervolgens geen antwoord op krijgt. Telefonisch wordt je vriendelijk en beleefd steeds opnieuw gevraagd de reeds opgestuurde gegevens opnieuw op te sturen.
Dus de service van Intex laat het afweten.
Mijn conclusie? Zeker voor grotere baden waardeloos product.

Zorro
30-07-2016 om 00:07
Intex zoutapparaat werkt niet
Ook wij zitten met het probleem dat het Intex zoutapparaat niet werkt.
Het zwembad is gevuld met 20000 liter water en volgens Intex zou het water kristal helder moeten zijn met het apparaat.
Met een week is het water al weer groen, ondanks dat de voorschriften van Intex exact zijn opgevolgd.
Ook onze ervaring met Intex is dat je van kastje naar de muur wordt gestuurd als je om opheldering (..) vraagt. Steeds moet je weer mails met foto's en gegevens opsturen waar je dan vervolgens geen antwoord op krijgt. Telefonisch wordt je vriendelijk en beleefd steeds opnieuw gevraagd de reeds opgestuurde gegevens opnieuw op te sturen.
Dus de service van Intex laat het afweten.
Mijn conclusie? Zeker voor grotere baden waardeloos product.

René
16-08-2016 om 01:08
Intex zoutapparaat
Hier hetzelfde probleem met Intex.
Al is mijn voorgeschiedenis heel anders
5 jaar terug ook over gegaan op zout.
Geweldige ervaring. begin van de zomer het bad opzetten 20 m3 water erin en alles aansluiten. Klaar. De hele zomer geen omkijken alles perfect.
Helaas ging mijn zoutapparaat vorig jaar defect en kocht ik snel een nieuwe.
Maar toen begon de ellende.
Al vanaf begin van deze zomer krijg ik het water niet goed. Een helpdesk die niet echt helpt en een bad wat er beroerd uit ziet.
(Van de helpdesk begreep ik dat de procedure veranderd is van dit nieuwe type apparaat.) Een groot drama

René
19-08-2016 om 12:08
intex
Opnieuw overleg met intex.
Zij gaan onderdelen vervangen nu.
Het vertrouwen groeit weer een beetje.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.