Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Pien
14-09-2014 om 20:09
Zweetgeur ná wassen in wasmachine
We hebben hier iets geks. Als ik overhemden en t-shirts van mijn man in de wasmachine was, zit er ná het wassen een nare zweetgeur aan, bij de oksels. Zo sterk dat je die ruikt terwijl ze te drogen hangen, echt een penetrante geur. Voordat ze de was ingingen, stonken ze niet. Ze komen er dus met een vervelendere geur uit dan dat ze erin gingen. Het lijkt wel of het wassen die geur juist laat vrijkomen, raar toch??
Vorige week (toen hadden we het voor het eerst) heb ik het betreffende overhemd opnieuw gewassen en stonk het daarna iets minder, maar nog steeds niet fris.
Ik denk dat het niet aan de wasmachine ligt, de andere kleding ruikt gewoon fris en is schoon. Ik doe de trommel niet te vol. We zijn geen ander wasmiddel gaan gebruiken. Eens per 3/4 weken draai ik een 95 graden programma om de leidingen goed door te spoelen, dat was ooit een tip van de wasmachineman hier.
Iemand ook weleens zoiets bij de hand gehad? Tips? Hoe krijg ik die geur nu weer weg en waar kan het aan liggen?

hsk-mama
22-11-2016 om 11:11
Biotex
werkte hier prima. Even nachtje weken in de biotex en de handdoeken die al tijden vies roken voor en na het wassen, roken opeens weer fris. De zweetlucht is niet teruggekomen.

Niki73
22-11-2016 om 13:11
Huh, logisch?
Ik bedenk me ineens: azijn is zuur en zeep is basisch. Dus dat neutraliseert elkaar als je het bij elkaar gooit. Dat is toch niet efficiënt? Na elkaar zou een stuk logischer zijn. Logisch gezien wordt je was toch schoner met inweken met azijn en daarna en wassen met zeep.
Nou ja, als het werkt, dan werkt het.

Taruh
22-11-2016 om 15:11
azijn na zeep idd
om de zeepresten weg te krijgen. Of alleen azijn en dan meer om de zweetlucht weg te krijgen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.