Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Tonny

Tonny

03-12-2016 om 18:12

Zelf bakken

Tine Winkel

Tine Winkel

05-12-2016 om 17:12

skik en kenfan

Haha, ik had zelfs Skiks uitleg nodig om het te snappen.

Boeiend artikeltje trouwens op nu.nl over zout in brood: http://www.nu.nl/eten-en-drinken/4360569/broden-van-bakkerijketens-volgens-consumentenbond-zouter-dan-toegestaan.html
. Ik gebruik, net als Kenfan, ca. 3 gram voor een gewoon bbm-brood - dat is bij sommige soorten gekocht brood voldoende voor slechts 4 sneden?! Dan maak ik het wel erg zoutarm, maar ik geloof niet dat iemand hier in huis er moeite mee heeft.

Skik

Kenwood KMM060, de Major.Ga niet voor de Prospero, instapmodelletje, goedkoop = duurkoop in dit geval.

't Is dat ik door de jaren heen, toen ik nog een klein C-tje was, zoveel hulpstukken en extra kommmen heb verzameld die alleen met de Chef compatibel zijn, anders sloeg ik zelf toe en kreeg de eerstvolgende die het huis uitgaat mijn Chef mee. Je krijgt er tot Oud en Nieuw nog een gratis hulpstuk bij ook. Als je dan de duurste neemt- die rauwkostmolen - hoef je ook niet voor je slanke figuurtje te vrezen.

Haha, dat je dat echt nu pas doorhad. Ik wilde geruisloos maar nog enigszins herkenbaar weer naar binnen glippen, vandaar dat ik voor een transparante come back nick had gekozen.

pfff

Wat een geld joh. Nou ja, zo lang mijn 23 jaar oude elektrische klutser en keukenmachine het nog doen laat ik het er maar bij. Zo'n 500 euro kostend geval kan niks meer als ik nu ook kan (met vast wel meer moeite) of nodig heb.
Bakken doe ik deels voor plezier en voor de variatie, deels omdat ik dan zeker weet wat we binnen krijgen, en deels omdat er nu eenmaal eten op tafel moet. Ons huishouden is goed in balans: De koelkast is net zo snel leeg, als de wasmand gevuld.

Eenmalig

Het is een eenmalige investering, en die dingen gaan zeker 20, 30 jaar mee. Dus als je van de afschrijvingskosten uitgaat kun je nou niet echt zeggen dat het een hele decadente aankoop is. Grote voordeel vind ik dat ie lang staan kan kloppen en echt ontzettend zwaar deeg aankan zonder door te branden of van het aanrecht af te wandelen.

En verder geef ik weinig om kleding, draag ik nooit sieraden, gruw ik van "lekkere luchtjes", en wil mijn haar ook maar niet grijs worden. Je moet je geld ergens aan uitgeven om de economie gaande te houden.

psies

En dan heb ik nog: niet roken, en geen make-up. Voor dat geld kun je toch maar een erg leuke vakantie vieren met z'n zessen. Misschien bak ik te weinig (zeker te weinig brood) om Ken aan te schaffen.

Tonny

Tonny

05-12-2016 om 22:12

Te laat

Ik had deze promo 30 jaar geleden moeten horen... Dan was het een zinnige investering geweest. Maar nu, tja. Inderdaad is goed gereedschap het halve werk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.