Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Wie stuurt mijn dochter een kaartje?

Fantastisch + idee

Echt blij om dit te lezen! En naar huis, poeh h3!
Wat dachtje van een mooie plant/boompje voor de personeelskamer (als het mag, misschien stiekem even kijken). Is ookbest symbolisch, net als je dochter blijft het groeien en mooier worden?
Sini

Kopzorg

Kopzorg

04-07-2020 om 12:07

Cadeau

Wat fijn Sabine dat dochter bijna naar huis mag. Ik ben een stille meelezer in dit topic, mijn zoon had door corona en terugval in zijn, voornamelijk geestelijk, herstel waardoor ik jou niet tot steun kon zijn in dit draadje, wad teveel met mijn eigen sores bezig.
Nu het over het bedanken van de afdeling heb ik nog wel een suggestie voor je.

Wij hebben 2 jaar geleden met de pedagogisch medewerker en het hoofd van de afdeling overlegd waar ze "gebrek" aan hadden.
Het bleek dat er veel speelgoed en spelletjes waren voor jonge kinderen maar eigenlijk maar heel weinig voor kinderen vanaf een jaar of 10.
Wij hebben toen een spel gegeven voor grotere kinderen. Feestelijk verpakt met wel iets van een doosje merci erbij voor de verpleegkundigen.
Was iedereen heel blij mee, dat ze nu voor pubers iets hadden om cognitieve functies op een speelse manier te toetsen; ze geen dora memorie meer hoefden tree doen met een 16 jarige jongen
In die richting kan jhe ook denken voor eten cadeau.

Wat fijn!!

Dat ze naar huis mag! Is ze al door alle kaarten heen?
Een bedankje.. wij hebben toen ook een spelletje/speelgoed gegeven, weer juist voor de hele jonge net baby af kinderen omdat dat er toen niet was.

wat goed!

Jeetje wat een goed nieuws voor je dochter,7 cm gegroeid! Ik ben zo blij voor jullie! En dan ook nog lekker naar huis mogen.
Wat een heerlijk idee om je kind weer lekker thuis te hebben en met het hele gezin weer bij elkaar te kunnen zijn. Alvast fijn weekend toegewenst met elkaar,
liefs Sanne

Pennestreek

Pennestreek

04-07-2020 om 17:07

Wow!

Dat is echt wel een serieuze groei zeg, 7 cm. Wat zal ze blij zijn! En wat fijn dat alle ellende niet voor niks was. Nu fijn naar huis, ook heerlijk!

Biebel

Biebel

04-07-2020 om 18:07

7 cm gegroeid!

Wauw. Dat zou mijn BMI ook veel goeds doen;)

Zeker nu ik lees dat ze naar huis mag, hoop ik dat grapjes weer kunnen. Wat een fijn nieuws. En wat gaat het dan ineens snel hè- van nachtenlang spoken en dan ineens een stuk gegroeid en naar huis.

Wat ik even niet gevolgd heb, is de kooi nu weg? Dus dat je nu een langere rechte dochter krijgt?

Naar huis

Niets is fijner dan dat. Weg uit dat vreselijke ziekenhuis, naar je eigen bed en je eigen spullen, gebruiken en routines. Ik duim de huid van mijn vingers dat het mag.
En dan ben je er natuurlijk nog niet met het herstel en ook zeker en vooral niet met de verwerking van alles wat jullie nu hebben meegemaakt.
Neem daar vooral de tijd voor. Wees geduldig en lief voor elkaar!
En vier elke overwinning groots!
Veel liefs en sterkte voor jullie allen

Je zult het druk hebben thuis

Maar ik wil even laten weten dat ik nog steeds aan jullie denk, ook nu je dochter weer thuis is! Ik hoop dat ze lekker van de kaartjes zit te genieten.
En als je dochter juist niet te genieten is vanwege het zware weer opknappen: sterkte allen, het zal niet meevallen. Alleen al om te wennen aan een lichaam dat opeens 7 cm langer is zal wel vreemd zijn!

Savon

Savon

07-07-2020 om 07:07 Topicstarter

Update

Sinds zondagochtend zijn we thuis. We proberen een manier te vinden waarbij ze enerzijds voldoende rust neemt (plat in bed) en anderzijds voldoende loopt en zit. Rustend mag ze best 'beeldschermen, maar als ze op is vind ik het toch wel belangrijk dat ze ook iets anders doet.

Gisteren hebben we alle medicijnen gehaald, ze slikt nu 20 pillen per dag en heeft een fentanyl pleister. Bij pijnpieken mag ik nog 6 keer Oxynorm geven. Vanaf vrijdag gaan we waarschijnlijk afbouwen, dan belt de pijnconsulente.

En biebel: ik zeg altijd dat ik mijn streeflengte nog niet bereikt heb (het gewicht helaas ruim!).

Savon

Savon

07-07-2020 om 14:07 Topicstarter

Kaarten, tekeningen en cadeautjes heeft ze gekregen! Hoe geweldig!!

Als je er 4 per dag open maakt

Ben je zo 10 weken verder! Ik hoop dat ze tegen die tijd kaartje-bekijken nergens meer voor nodig heeft.

Savon

Savon

07-07-2020 om 23:07 Topicstarter

Ik ben Garfield!

Dochters bmi is van 20.1 naar 18.1 gegaan. Ik werd er n.a.v. hier nieuwsgierig naar.
Je ziet het ook, ze is gewoon mager nu. Op zich eet ze goed, ze heeft ook trek, maar het elke avond spuugt ze na een uur alles er weer uit. Geen idee wat dat kan zijn. Ze is wel doodmoe 's avonds, wil voor zevenen al naar bed, ik rek een beetje door lang voor te lezen.

Medicatie?

Wat zegt de begeleidende arts over het spugen? Lijkt me voor haar niet fijn, en 18 is wel aan de magere kant. Hopelijk is het gauw over en kan ze weer een beetje genieten van haar leven zonder nare bijwerkingen en vermoeidheidsverschijnselen,
Sini

Klaartje

Klaartje

09-07-2020 om 21:07

Zou het kunnen

dat ze moet spugen van vermoeidheid? Ik zou ze gewoon laten slapen als ze wilt, denk ik. Ze heeft toch een akelige tijd achter de rug. Lichaam moet herstellen. Misschien smiddags warm laten eten en savonds nog een lichte maaltijd?

Hanny61

Hanny61

09-07-2020 om 23:07

Spugen

Ik bleek, na maanden spugen en sondevoeding, beroerd te worden van de medicijnen. Met name opioiden, zoals oxycodon en fentanyl, waren de boosdoeners. Nadat ik ben gestopt met de medicijnen kon ik weer eten, zonder te spugen, en kon de sonde eruit. Zou dit ook bij je dochter het geval kunnen zijn?

Savon

Savon

09-07-2020 om 23:07 Topicstarter

Medicatie

Ze heeft fentanylpleisters en krijgt bij pijnpieken oxicodon. Plus een heleboel meer.
Vandaag heeft ze niet gespuugd, ze had wel vanmiddag even geslapen. Zowel vermoeidheid als medicatie kunnen een rol spelen dus.

De reden dat ik haar niet om 19.00 uur wil laten slapen zijn andere medicijnen. Ze zit op een vrij strak schema (van 06.00 tot 20.00 uur) met net voldoende tijd tussen 2 pillen in. Schema is gemaakt door het pijnteam.
Morgen belt de pijnconsulente en dan kan er hopelijk iets van de medicatie af.

Maar eerst mag ze morgen een uurtje naar school! Samen met mij hoor, ze wil zooooo graag!

Op school

En is het gelukt om naar school te gaan?

Ik dacht net aan je dochter want mijn collega's zijn weer schattige puppy-foto's aan het spammen.

Savon

Savon

11-07-2020 om 13:07 Topicstarter

Gelukt

dat uurtje school werd 5 kwartier en toen was ze helemaal gesloopt. Maandag mag ze weer, dan probeert ze 2 uur.

Ze probeerde vanochtend te rennen! Ik schrok er van, maar het deed geen pijn. Er zijn wat pijnstillers af gegaan en ze merkt niks zegt ze.

Marja

Marja

11-07-2020 om 14:07

Maar

"Dochters bmi is van 20.1 naar 18.1 gegaan. Ik werd er n.a.v. hier nieuwsgierig naar."

Je BMI is gerelateerd aan de lengte dus logisch dat die alleen al daarom omlaag gaat of hebben ze haar oude lengte nog genomen?

Minder pijnstillers

Fijn dat ze het niet merkt. Hoe lang moet ze nog veel pijnstillers slokken?

Hoe gaat het?

Beste Savon,

Hoe gaat het nu met je dochter?
En met jou?

Hartelijke groet

Savon

Savon

29-07-2020 om 20:07 Topicstarter

Update

Het gaat goed met dochter. Ze heeft een manier gevonden om met haar vastzittende rug bijvoorbeeld haar sokken zelf aan te trekken. Conditioneel gaat ze vooruit, maar ze blijft nog moeite houden om recht te staan. Ze is natuurlijk zo lang scheef geweest dat ze bijvoorbeeld het liefst op één been staat. Zij denkt dan dat ze recht staat, maar haar hele bovenlijf staat dan scheef. We zijn iedere dag bezig met oefeningen en gaan wekelijks naar de fysio. Gister moest ze naar de orthodontist en dat was even lastig. De stoel daar bestaat uit 2 losse delen en die vormden niet één lijn, volgende keer nemen we een kussentje mee, zo los je allemaal kleine ongemakkelijkheden op. Thuis zit ze nog steeds het liefst in de rolstoel, maar die hoeft niet altijd meer mee als we even weg gaan. Dat is weer een vooruitgang.

Het is jammer dat ze nog niet mag zwemmen en fietsen, dat mag pas na 3 maanden, maar ach dat is overkombaar.

Het lukt nog niet om helemaal van de pijnstillers af te komen. Ze slikt nu nog paracetamol en diclofenac. Daar moet ze het eigenlijk mee doen, maar heel soms komt daar 's nachts een oxycodon bij. Als ze echt zo'n pijn heeft kan je toch moeilijk anders.

Al met al, morgen 5 weken na de operatie, doet ze het hartstikke goed!

Fijn!

Dat t zo goed gaat! En inderdaad echt pijn hebben ,nee dat moet je niet willen.

Dank je voor de update!

Ik denk nog regelmatig aan jullie. Als ik in de buurt fiets en laatst toen ik een spit aanval kreeg. Ik probeerde me toen in te denken dat de rug van je dochter veel zeerder doet, maar dat kon ik me slecht voorstellen, vond mezelf al zo zielig... . Alle respect voor je dochter! Ik hoop dat het afbouwen ven de pijnstillers snel lukt en het omgaan met de "nieuwe" rug.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.