Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Savon
14-05-2020 om 10:05
Wie stuurt mijn dochter een kaartje?
Een berichtje onder mijn oude naam, misschien weten sommigen dan nog wie ik ben van lang geleden. Inmiddels ben ik vier nicknames verder
Mijn dochter van 11 jaar wordt maandag geopereerd aan haar rug. Ze heeft een stijve bocht van 88 graden in haar rug. Het wordt een hele grote operatie. Normaal gesproken zou er bezoek komen natuurlijk, ze ligt in elk geval een week in het ziekenhuis. Maar nu mag dat niet. Ik blijf dag en nacht bij haar en mijn man mag één keer per dag langskomen.
Ik zou het zo fijn vinden als er mensen een kaartje naar haar zouden sturen, zodat ze echt heeeeeeel veeeeeeeel kaarten krijgt. Ze is geen meisje-meisje, houdt niet van roze barbiegedoe. Ze houdt van stoere dingen, dieren (vooral honden) en Pokémon.
Wie zou haar blij willen maken met een kaartje? Het mag naar ons huisadres (dat vind ik best eng hoor om zo openbaar te worden). Mijn e-mail is [email protected], ik stuur je dan ons adres.
En willen jullie duimen maandag? Ik vind het zo eng.

Anneque
26-06-2020 om 21:06
een kaarsje
voor een gunstig beloop.
Wat maken jullie een afschuwelijke spanning door.

Pennestreek
27-06-2020 om 08:06
Hoe zijn jullie de nacht doorgekomen?
Hopelijk hebben jullie gisteren goed nieuws gekregen over dat vocht en hebben jullie lekker geslapen!

Savon
27-06-2020 om 10:06
Update
Gisteravond laat lekte er toch weer een hechting en ging haar hoofd erg opzwellen. Ze is opnieuw gehecht en er is een drukverband aangelegd. Vanochtend is dat eraf gehaald en alles was schoon. Geen lekkages meer. Het drukverband moet wel een paar dagen blijven zitten. Ze heeft een heel bijzonder hoofd qua vorm nu (eigenlijk gewoon raar, maar dat klinkt onaardig). Straks wordt er nog een foto van haar hoofd gemaakt.
Ze heeft best veel pijnstillers maar het lijkt of de tijd ertussen steeds nèt te lang is. Ze heeft wel een morfinepomp maar daar durft ze niet op te drukken (tja, doen wij dus). Ze is boos, op mij, op de wereld, op haar lijf, op alle verpleegkundigen, op alle dokters, op kromme ruggen, op lekkende gaatjes, op pijn, op alles eigenlijk. En daar heeft ze groot gelijk in.
Vandaag mag ze waarschijnlijk wel van de ic af! Nu maar hopen dat de foto goed is straks.

MoederMop
27-06-2020 om 10:06
Wat zwaar
Dat het niet gemakkelijk zou zijn, dat was te verwachten, maar dit is wel heel zwaar. Ze heeft alle reden om boos te zijn, maar wat moet het zwaar zijn dat je haar daarin zo moeilijk kan troosten. Je zou zo graag alle pijn willen wegnemen. Weer veel sterkte.

Tine Winkel
27-06-2020 om 11:06
dank voor de update
Savon, fijn dat je ons op de hoogte houdt. Terwijl ik me kan voorstellen dat je wel wat anders aan je hoofd hebt dan hier op dit forum te posten. Maar met alle berichtjes van jou, kan ik me jouw ongerustheid en haar boosheid heel goed voorstellen. Ik zit hier dan op afstand mee te leven. Ik hoop dat mijn/onze positieve energie ook voor jou en je dochter effect hebben.
Met jouw verhalen merk ik pas hoe makkelijk we, ik, gezondheid als bijna vanzelfsprekend beschouwen.
Sterkte voor jou en je dochter!

Savon
27-06-2020 om 11:06
Belangrijk
Iedereen heeft zulke lieve, mooie kaarten gestuurd en is zo betrokken, dan wil ik gewoon ook iedereen op de hoogte houden. Voor een heel klein groepje hou ik een blog bij, scheelt een hoop bijpraten van oma's ;)
Maar jullie praat ik graag bij.
En het belangrijkste nieuws voor het laatst: ze is van de ic af!

sonj@
27-06-2020 om 12:06
Wat fijn!
Wat fijn Savon dat ze van de ic af is!
Heel veel sterkte voor jou, jullie en jullie meissie!

40er
27-06-2020 om 12:06
Beste nieuws van de dag
Oh, Savon, wat een fijne berichten!! Laat haar maar lekker even boos zijn, dat hoort er ook bij. (En inderdaad ook fijn dat je ons ondanks alles ook op de hoogte houdt)

Mijntje
27-06-2020 om 13:06
topper
Gelukkig, van de ic af. Dat is alvast iets. Moeilijk dat jullie nog niet rustig achterover kunnen leunen qua zorgen en angsten. Je dochter is een topper! Ze ligt gelukkig in een heel fijn ziekenhuis waar ze haar zo goed ze kunnen helpen.
Sterkte weer de komende tijd. Hoop op betere tijden!

Sanne
27-06-2020 om 14:06
Sterkte!
Sterkte Savon, ik krijg elke keer een brok in mijn keel als ik aan jouw dochter denk. Wat fijn dat alles goed is gegaan, en dat ze weer van de IC af is. Ik schrijf niet veel maar lees vaak even dit draadje om te kijken hoe het met haar gaat. Ik heb gisteren weer een envelop jullie kant op gestuurd. Zo fijn om te weten dat die kaartjes haar zo'n plezier doen. En fijn dat je ons op de hoogte houdt.
Liefs Sanne

Biebel
27-06-2020 om 17:06
Van ic af
Och het mupke toch. Gelukkig iets meer rust voor haar, nu ze van de piepers en toeters en bellen op ic af is.
Zorg je ook een beetje voor jezelf? Zo’n boze dochter is volkomen begrijpelijk maar zo niet fijn.
En; gelukkig! Geen liquor lekkage. Wat een opluchting.

Jippox
27-06-2020 om 18:06
Ach jemig
Wat zou ik emmers met troost en hulp willen bieden. En dat de pijn maar weg gaat en al dat ongemak. Wat een nachtmerrie dit alles voor jullie allen. Voor je dappere dochter die het allemaal moet ondergaan, en terecht boos is op alles en de hele wereld. Maar niet minder voor jullie als ouders, want hoe onmachtig moet je je voelen nu.
Ik zou willen dat ik meer kon bieden dan meeleven en laten weten dat jullie steeds in mijn gedachten zijn.... Sterkte en hou vol! Er komen betere tijden!

Klaartje
27-06-2020 om 19:06
Savon
Gelukkig van de IC af. Dat is de eerste stap. Alles stapje voor stapje.

Anneque
27-06-2020 om 22:06
Gelukkig
Een droog hoofdje en van de ic af. Nu stapje voor stapje vooruit hoop ik.

Sinilind
27-06-2020 om 23:06
Fijn. Nou ja, fijn
Dat ze van de ic af is en hopelijk steeds meer kan. Is de kromming in haar rug nu compleet gecorrigeerd of is dat/was dat niet de bedoeling? En hoe zien de komende dagen eruit (idealiter).
Veek sterkte met haar. Ook is haar boosheid heel erg begrijpelijk, hoop ik dat je af en toe.het over kan laten aan papa. En even buiten ademen.
Sterkte
Sini

Savon
29-06-2020 om 13:06
Update
Het gaat niet zo heel goed vandaag. Gisteren vond ik al dat ze erg obstinaat was en ook wat gekke dingen zei. Vannacht werd dat erger en vanochtend was het helemaal mis. Door de medicatie is ze aan het hallucineren. Ze kon geen epidurale verdoving i.v.m. het wegvallen van signalen tijdens de operatie. Ze heeft veel pijnstillers via het infuus en waarschijnlijk veroorzaakt de ketamine de hallucinaties. Ze heeft een neusspray gekregen om rustig te worden en dat lijkt wat te helpen. Dit is niet erg helpend voor het herstel.

Lilian1
29-06-2020 om 13:06
oo agossie
en dat is zo zielig,zij ziet die dingen dus echt he( dus voor haar gevoel)
Lastig om dat op te vangen. Hopelijk helpt de neusspray lang

Biebel
29-06-2020 om 14:06
Hallucineren
Wat ontzettend sneu dat je dappere meid zich zo ellendig voelt. Uit ervaring; na een operatie hallucineren is ook erg beangstigend. Ik heb twee dagen na mijn operatie de hele nacht bezoek gehad van het boze broertje van Roy donders.
Nee, die bestaat niet. Maar hij heeft wel een hele nacht door de kamer gerommeld en vervelend geweest, mijn kleding afgekraakt, krullen proberen te draaien, enz. Dus ik kan me iets voorstellen hoe dat voor een elfjarige is, en dat stoppen met de morfinenachtige middelen dan beter is.
Ik had zo voor jullie gehoopt dat ze de ‘bocht zou hebben gemaakt’, dus echt aan het herstellen was ipv dit. Sterkte voor jullie allebei!

Zeetakje
29-06-2020 om 14:06
Sterkte
Fijn dat je weer even een update geeft. En wat sneu voor je dochter. Wat zal je je machteloos voelen. Heel veel sterkte. Hopelijk gaat het snel beter.

Jippox
29-06-2020 om 16:06
Och jemig
En dan komt dat er ook nog bij. Wat vreselijk naar voor haar (èn jullie). Ik heb met mijn beide ouders ervaring met hallucinaties en weet hoe vreselijk dit kan zijn. Ik hoop dat ze haar gauw comfortabeler kunnen krijgen!
<<<>>>

Juline
29-06-2020 om 18:06
Knuffel
Even een knuffel jullie kant op. Wat een heftige tijd maken jullie door. Hopelijk gaat het snel de goede kant op.

MoederMop
Och wat naar nou
Je hoopt zo dat het snel goed komt met de operatie, maar nu is het herstel ook heel zwaar. Heel veel sterkte jullie allemaal.
Ik hoop dat de neusspray helpt en die vervelende hallucinaties snel afgelopen zijn.

Mijntje
Wat vreselijk voor jullie om toe te moeten kijken hoe je kind zo lijdt. Ik hoop dat het snel beter gaat. Hou vol!

Pirata
Knuf
Van hier uit ook een dikke "knuf".
Ter info, ik ben onlangs ook geopereerd en aan een of ander opiaat gezet. Heeeele rare dromen gehad. Ik was zo blij dat ik na 1,5 dag mocht stoppen. Bovendien voelde ik me er ook niet zo lekker van, gelukkig kon ik daarna toe met paracetamol. De opiatenpomp maakte trouwens ook irritante geluiden. Hopelijk kan jouw dochter ook snel zonder.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.