Huis, Tuin en Keuken
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Savon
14-05-2020 om 10:05
Wie stuurt mijn dochter een kaartje?
Een berichtje onder mijn oude naam, misschien weten sommigen dan nog wie ik ben van lang geleden. Inmiddels ben ik vier nicknames verder
Mijn dochter van 11 jaar wordt maandag geopereerd aan haar rug. Ze heeft een stijve bocht van 88 graden in haar rug. Het wordt een hele grote operatie. Normaal gesproken zou er bezoek komen natuurlijk, ze ligt in elk geval een week in het ziekenhuis. Maar nu mag dat niet. Ik blijf dag en nacht bij haar en mijn man mag één keer per dag langskomen.
Ik zou het zo fijn vinden als er mensen een kaartje naar haar zouden sturen, zodat ze echt heeeeeeel veeeeeeeel kaarten krijgt. Ze is geen meisje-meisje, houdt niet van roze barbiegedoe. Ze houdt van stoere dingen, dieren (vooral honden) en Pokémon.
Wie zou haar blij willen maken met een kaartje? Het mag naar ons huisadres (dat vind ik best eng hoor om zo openbaar te worden). Mijn e-mail is savon321@hotmail.com, ik stuur je dan ons adres.
En willen jullie duimen maandag? Ik vind het zo eng.

Sinilind
15-06-2020 om 19:06
Je leuk, hints geven lijkt me grappig ;-)
Zodat het haar even bezig houdt. Arm kind, ik heb zo dat beeld voor me.
Sini

MoederMop
15-06-2020 om 23:06
Hint via een kaartje was leuk geweest
Maar ik heb alweer een kaartje gestuurd. Wel met een kleine opdracht erop.
Misschien kan ik hier nog een een raadsel opgeven die je maar aan haar door moet geven:
Zoek de kaarten van Moedermop op en raadt de namen van de cavia en de hond! Dan kan ik hints geven via mn mail.

Savon
16-06-2020 om 07:06
Vannacht
heeft ze eindelijk een keer goed geslapen, tot 04.00 uur en daarna tot 06.00 uur. Dat was echt wel een keer nodig!
Oudste kreeg gisteren de sleutel dus die is ook blij. Ik ben 's avonds even langs gereden. Het laminaat lag al te acclimatiseren en hij is druk aan het bedenken wat hij nou voor de ramen wil. Het is 5 meter raam, ongeveer 1,80 hoog. Dat is een heleboel raam.
Ik ga haar vandaag weer lekker bezighouden met schoolwerk en kaarten! We gaan de namen raden, Moedermop. Moeten we eerst de kaarten openmaken. We doen er elke dag 5, maar bij verdriet ook wel eentje tussendoor. Ze houdt zelf erg van alles hetzelfde, ze had 5 per dag bedacht dus een extra is al best ingewikkeld.
Was de ballon die ze gister kreeg ook van hier? Hij pronkt aan de stellage van haar bed en ze vond 'm prachtig! Was van I.......g.

skik
16-06-2020 om 15:06
Savon, verhuisverlof voor je zoon
Als je zoon in het vo werkt heeft hij op basis van artikel 15 lid 1 recht op twee dagen verhuisverlof. En in het po is er ongetwijfeld eenzelfde verlofregeling.
skik

Savon
18-06-2020 om 11:06
Zo trots
Vandaag haalt ze de 17 kilo aan haar hoofdd, nog 395 gram te gaan! Hoe stoer is dat.
Moedermop ze heeft vandaag de cavia uitgezocht, beetje stuif-es-in "links, rechts, deze?, nee naar links" en toen hadden we de cavia. Zij denkt dat ie zwartje heet ;)

40er
18-06-2020 om 13:06
Savon
Wat een kanjer is je dochter! Zit het op schema, qua gewicht en alles? Wanneer is de operatie? Sterkte voor jullie.
Hopelijk hebben jullie al veel kaartjes gekregen!

MoederMop
18-06-2020 om 13:06
De kleur klopt!
Maar de naam nog niet.
Haar naam hangt wel samen met haar kleur.

MoederMop
18-06-2020 om 14:06
Maar lieve help, 17 kilo
17 kilo aan je hoofd, hoe zwaar weegt ze zelf eigenlijk? Ik moet er niet aan denken 17 kilo waar dan ook te hebben. Ik was blij dat mijn kinderen zelf rondliepen toen ze dat gewicht hadden.

Savon
19-06-2020 om 14:06
Moedermop en 40er
Dropje! Zo heet de cavia denkt ze.
Ze weegt zelf bijna 35 kilo, ik snap ook echt niet hoe 17 kilo en 144 gram aan 6 schroeven in haar hoofd blijft hangen.
De operatie is donderdag, tenzij er geen ic-bed voor haar is. Ze moet 24 uur naar de ic na de operatie. Dochter hoopt dat er geen ic-bed is
We hebben nu 70 kaartjes open gemaakt en er liggen er nog zeker 150!! Ze maakt er tussen de 10 en 15 per dag open en ach, daar geniet ze zo van! We hangen ze allemaal op.
Iemand hier noemde de fb-groep jij verdient een kaartje. Daar ben ik lid van geworden en heb ik ook een oproep geplaatst. Daar reageerde weer iemand van de fb-groep liefdevolle post of ze de oproep mocht delen. En ik, die zo op privacy gesteld ben, heb het goed gevonden. Voor haar doe ik alles. Vervolgens nam er iemand contact op van kanjerpost, daar is ook een oproep geplaatst.
Ik heb mijn hele kaartenbak hier staan en ik stuur veel kaartjes terug via die fb-groepen. Dat vind ik ook leuk om te doen.
Van de pedagogisch medewerker heeft dochter een robot-zeehond te leen gekregen en och, och, wat een schatje is dat! Het is dat is hij 5.999 euro kost (geen typefout!) en dat heb ik nou niet direct over voor Bob

Misdreavus
19-06-2020 om 15:06
oh wat een boel
Fijn hoor dat er zoveel kaarten zijn gekomen, het is je dochter gegund.
Ik heb echt met haar te doen, zoveel gewicht aan zo'n meisje en dan ook nog een operatie.

MoederMop
Dropje is in de roos!
We hadden een hele sjieke naam bedacht, Carina, maar dat bleef niet hangen, want het bleek een heel lief Droppie te zijn.

MoederMop
Fijn dat ze zo geniet van de kaartjes
Je hebt wel iets nodig om van te genieten als meer dan de helft van je eigen gewicht aan je hoofd hangt!

Anneque
19-06-2020 om 21:06
Ach toch
Wat ongelofelijk zwaar, letterlijk en figuurlijk, moet dit voor jullie zijn.
Veel sterkte weer, wat een dapper meiske.
(en wat veel kaartjes! Dat is echt tof.)

Klaartje
Raden woonplaats
Mijn tweede kaartje is verstuurd. Met een 'raadsel' om mijn woonplaats te raden. Ik hoop dat ik m niet te moeilijk heb gemaakt . ;)

40er
Savon
Wat fijn dat er zoveel mensen aan haar denken! En als ik het zo lees, dan verdient ze het!
Ik hoop dat ze er nog veel meer mag krijgen, dat het haar wat afleiding geeft! En jou erbij

Savon
19-06-2020 om 23:06
kaartjes
De kaart met groeten uit.... heeft ze geraden, of eigenlijk opgezocht. Tilburg. Ze kon het zich niet voorstellen, zo groot!
Er zullen kaartjes nog niet opengemaakt zijn die voor de eerste operatie al verzonden zijn. Ze zitten allemaal in een grote tas en iedere dag halen we er een paar uit. Het eerste rolletje tape dat ik kreeg om de kaarten op te hangen is op .
Vanavond was ze echt even klaar met alles en kon ze niet meer stoppen met huilen. Heel hard snikkend: als ik nou donderdag geopereerd moet worden wil jij me dan helpen ontsnappen mama?
Pfff, wat zou ik dát graag willen.

Savon
19-06-2020 om 23:06
Moedermop
Ze lust geen drop, haha, zij zou een cavia 'patatje joppie chips' noemen :)

40er
20-06-2020 om 07:06
Savon
Tuurlijk wel je dat! En je zou ook liever zelf geopereerd moeten worden. Maar helaas gaat dat allemaal niet. Ik vond het in elk geval flink frustrerend toen mijn zoon in het ziekenhuis lag! Zo fijn dat je er dan bij kunt zijn hè.
Knuffel voor jullie alle 2!

MoederMop
20-06-2020 om 10:06
Ach wat een angst
En dat je er zo naar toe moet leven, in de stellages...
Om de zinnen te verzetten: lust je dochter wel kadetjes? Eén van mijn cavia's heet Kadetje en als je de foto van m'n viertal cavia's nog hebt, kijk maar eens of je dochter kan zien, welke dat is.

Biebel
20-06-2020 om 15:06
Om te verscheuren
Het kaartje dat ik heb gestuurd is behoorlijk slordig geschreven. Tsj, ik wilde nou eenmaal een kaart met de naam van het dorp erop.
Als ze dat op de landkaart van Nederland gevonden heeft (en misschien ook ontdekt heeft welke kaart ik eerder stuurde - toen via Greetz;)) mag ze de kaart bij deze gebruiken om in honderdduizenden stukjes te scheuren. Om die onzekerheid en angst en boosheid en verdriet even kwijt te raken.
Oh, of ze gebruikt de kaart om te testen of mythbusters gelijk hadden. Die stelden dat elk papier (hoe groot ook) maar 8 keer gevouwen kan worden. Misschien vindt ze dat leuk om te testen om haar gedachten af te leiden, om op die manier te ‘ontsnappen’.
Hou vol!

Misdreavus
20-06-2020 om 17:06
die was van mij :)
De groetjes uit... was van mij.
Ik hoop dat ze even wat afleiding heeft gehad met opzoeken.
Ocharm, zo'n verdriet, je zou het zo van haar over willen nemen of inderdaad dat ontsnappingsplan in elkaar zetten.

Juline
20-06-2020 om 21:06
Wat verdrietig
Dat klinkt wel heel verdrietig! Wat zal ze gespannen zijn voor donderdag. En dan zit je er als moeder/ouder bij en je kan helemaal niks. Hoewel, troosten, luisteren, afleiden, steunen. Maar niet de oorzaak wegnemen.
Wat fijn dat jullie de kaarten hebben, ter afleiding. Geweldig dat zoveel mensen meedoen.
Sterkte!

Savon
23-06-2020 om 17:06
Positief berichtje
Vandaag is er een foto gemaakt in tractie, daarop is duidelijk te zien dat de bocht minder is. Haal je de gewichten weg dan zakt ze weer in natuurlijk, maar vooralsnog heeft het gedaan wat het moest doen!
Alle raadsels worden van iedere kaart opgelost, maar soms heb ik gewoon geen tijd een bericht te schrijven. Het is geen onwil of desinteresse, maar tijdgebrek.
Vandaag heeft ze haar hoofd gebroken over de combinatie konijntjeskaart, grensplaats. Dan weet in elk geval één iemand wat ik bedoel! Het was een lastige. Door haar Turner denkt zij anders dan de meeste mensen dus ze ging eerst heel ingewikkeld zoeken ;)

MoederMop
23-06-2020 om 20:06
Gelukkig dat het werkt!
Je zou toch zo in de gewichten gehangen worden en het helpt niet!
De operatie gaat dus door donderdag?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.