Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Wie stuurt mijn dochter een kaartje?

Oei dat klinkt naar

Ik snap alleen eerlijk gezegd niet hoe zo'n ding werkt. Als je geen zin hebt om uit te leggen moet je vooral niet doen Savon, maar hoe wordt het uitgerekt? Ze heeft dus een soort stellage op haar hoofd met gewichten die eraan hangen, maar in welke houding ligt ze zelf en waar hangen de gewichten? Is dat de bedoeling dat er meer ruimte komt tussen de ruggenwervels? Het is hoop ik geen misplaatste nieuwsgierigheid, ik kan me er alleen geen voorstelling van maken.
Heel veel sterkte voor je dochter en voor jullie als gezin. Het is zo pittig, dit.
Sini

Savon

Savon

13-06-2020 om 07:06 Topicstarter

Uitleg

Ik probeer het uit te leggen: er zit een ijzeren (iets groter dan een halve) cirkel vastgeschroefd in haar hoofd. In haar voorhoofd zitten 4 schroeven en achter/boven elk oor eentje. Vanaf de zijkant lopen 2 ijzeren stangen in een driehoekvorm naar boven. Een soort 2 potige-triangel.

Aan haar bed zitten allemaal ijzeren stangen waar katrollen aan vastzitten. Een s-haak kunnen we aan haar "triangel" vastmaken en die geleiden we door de katrollen (er zijn verschillende, zowel voor liggend als zittend) en daar zit een soort staaf aan waar steeds meer gewicht op gelegd kan worden. Ze wordt dus naar boven uitgerekt.

Om het ruggemerg zit normaal vocht om het te beschermen. Bij haar zit ter hoogte van de bocht geen vocht aan één kant. Ze proberen nu daar vocht te krijgen en haar rug al wat rechter te krijgen (dat laatste lijkt me onmogelijk, maar goed).
Op een rolstoel zit hetzelfde gemonteerd dus daar kan ze ook in.

Biebel

Biebel

13-06-2020 om 07:06

Dat klinkt heel pittig. De operatie, hoe je meisje zich voelt en dan ook nog die stellage. Helaas weer ik iets van vocht in ruggenmerg wat niet zit waar het hoort, en ook van de neuropathische pijn die daarbij hoort.

Daarom; wat een dapper ding is het toch. En jullie ook, die er vlak bij staan. Hopelijk is het droog en kunnen haar grote broers haar nog meer afleiden.

Flavia

Flavia

13-06-2020 om 07:06

Savon

ik heb je ook een mail gestuurd.

Ik las ook het bericht van Tjor over afwisselen met je man, heeft je man wel kort durend zorgverlof aangevraagd? Veel mensen vergeten deze verlofsoort.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverlof

Savon

Savon

13-06-2020 om 07:06 Topicstarter

Flavia

Daar ga ik eens naar kijken, inderdaad niet aan gedacht!

Flavia

Flavia

13-06-2020 om 08:06

vragen

er staat vaak bij dat je de enige moet zijn die de zorg kan verlenen, dat moet je echter ruim interpreteren bij de aanvraag is de ervaring (mijn collega maakt er ook gebruik van) want haar broer kan ook de zorg verlenen maar niet altijd en samen krijgen ze de zorg wel rond, dus krijgt zij zorgverlof. Hun moeder lag in het ziekenhuis, een kind heeft in het ziekenhuis, zeker bij zo'n ingrijpende operatie en tijd meer zorg nodig dan het ziekenhuis kan leveren.

Laat je daarom niet tegenhouden om dit aan te vragen en tegengas te geven als het mogelijk de eerste keer geweigerd wordt. Kijk ook in de cao want dat gaat boven de wet en dan kan het ook niet van toepassing zijn helaas. Maar dan nog zou ik doen of ik blond ben en het aanvragen, dit is een bijzondere situatie en dan is er vaak meer mogelijk dan gedacht.

Ik ben tijdens mijn scheiding bv een tijdje van mijn verantwoordelijkheden ontheven, geen vrij, maar ook niet de verwachting dat ik veel zo leveren en alle vrijheid om wel thuis te zijn als dat beter was. Ook niet ziekgemeld oid. Zo'n oplossing zou ook nog kunnen.

Jeetje

Wat een nachtmerrie. Voor je dochter maar ook voor jullie om haar zo te zien lijden.
Ik kan alleen maar hopen dat deze periode snel verstrijkt en dat er daarna een voorspoedig herstel volgt.
Heel veel sterkte voor jullie allen!

Dat zeg ik niet vlug

Maar de tranen sprongen me in de ogen toen ik het las.
Maar ook vraag ik me af hoe men ooit op het idee gekomen is dat zo'n stellage werkt, dat is niet iets wat je even uitprobeert. Het lijkt me ook niet dat je eraan kan wennen als er telkens gewicht bij komt. Heftig... Heel veel sterkte.
En zal ik naast het kaartje van mijn cavia ook nog een kaartje van een hond sturen. Een collega van me heeft een hele schattige jonge hond waar-ie regelmatig grappige foto's appt, misschien kan ik daar wel een leuke kaart van maken!

Tine Winkel

Tine Winkel

13-06-2020 om 11:06

wat een griezelverhaal Savon, die dochter van je verdient gewoon superveel kaartjes (en jij ook - ik moet er niet aan denken mijn dochter zo te zien lijden). t Is uiteindelijk voor een goede zaak, maar oh, wat zal de tijd traag gaan.

Savon

Savon

13-06-2020 om 13:06 Topicstarter

Zo lief

Zojuist had een klasgenoot een google-meet-uitnodiging gestuurd. Mijn sociaal-niet-het-allerhandigste meiske heeft zo heerlijk met haar klasgenoten zitten kletsen. Het ontroerde me zo.

Mijntje

Mijntje

13-06-2020 om 17:06

sterkte Savon

Wat verschrikkelijk je kind zo te zien lijden. Het zal wel nodig zijn, allemaal voor het goeie doel.. hoop dat het snel de goede kant opgaat.

Wat fijn

Dat er op die manier toch contact kan zijn!

Och Savon

Wat een ingrijpend iets voor jullie. Echt heel heftig om mee te maken.
Kaartje komt eraan, dat lag nog klaar. Veel sterkte en liefs!

Klaartje

Klaartje

13-06-2020 om 22:06

Savon

Wat een nare behandeling. Als ze wilt weten waar alle kaarten vandaan komen ga ik er nog eentje sturen, Nu met mijn woonplaats, die kent bijna niemand, Kan ze mooi opzoeken.

Ineda

Ineda

13-06-2020 om 22:06

Ook van mij

Komt er een kaartje. Ik heb je mail met adres ontvangen.

Savon

Savon

14-06-2020 om 12:06 Topicstarter

Soms staat het op de kaart en dat gaat ze op haar telefoon zoeken waar het is. Ze beoordeelt ook handschriften, ze heeft zelf een heel slecht handschrift dus de meeste kaarten krijgen wel een voldoende voor het handschrift.
We moeten toch wat met onze tijd ;)

O jee

Ik doe geen handgeschreven kaartje, maar wel eigen foto's, hopelijk wordt dat ook gewaardeerd!

40er

40er

14-06-2020 om 18:06

Savon

Een kaart van Nederland kopen en elke plaats waarvandaan een kaart komt een vlaggetje erin. Lekkere wandvulling 😉. Ik ga opzoek naar een kaartje van onze woonplaats. (Helaas is mijn handschrift niet zo netjes,maar ik accepteer mijn onvoldoende)

Mijntje

Mijntje

14-06-2020 om 18:06

kaartje

haha, ik stuur deze week weer een kaart en ik zal heel netjes proberen te schrijven!
Ik ging vroeger ook de spelfouten corrigeren, met rood. Is misschien ook leuk om te doen :-)

Inada

Inada

14-06-2020 om 19:06

Kaart

Van Nederland met vlaggetjes.

Dat is een superleuk idee!

Savon

Savon

14-06-2020 om 19:06 Topicstarter

Haha

Alle kaarten worden gewaardeerd hoor, het is ook grappig dat een ijsberenkaart vanavond de vraag opriep hoeveel er nog in het wild leven. Ik leer hartstikke veel bij deze weken denk ik.

Die kaart met vlaggetjes is wel een heel leuk idee, ik ga eens kijken of ik daar iets mee kan.

Spelfouten corrigeren is heel herkenbaar, maar ik mopper erop (bij de kinderen), maar een rode pen neem ik niet.

Ik heb vroeger eens een verhaal genezen van een jongen die een abonnement op alle landelijke dagbladen had én hij had alle telefoonboeken van het land. Minutieus spelde hij de overlijdensadvertenties uit om deze mensen vervolgens keurig in het telefoonboek door te strepen. Het was een iadh-kind, weet niet meer wat precies, maar hij was hele dagen bezig. Kan tegenwoordig niet meer ;)

Pennestreek

Pennestreek

15-06-2020 om 12:06

Inderdaad leuk idee, die landkaart

en dan zal ik er ook nog eentje sturen waar duidelijk mijn woonplaats op staat.

En heel erg veel sterkte voor jullie allemaal, het klinkt erg heftig. Een moederhart kan echt bloeden volgens mij...

zat ik goed met een foto van de hond voorop whahahah

Hopelijk kan ze zijn verhaal ook waarderen. Hij schrijft best netjes

Misdreavus

Misdreavus

15-06-2020 om 16:06

kaart zonder woonplaats

Maar met een bekend evenement in mijn woonplaats.
Mag ze zelf uitzoeken uit welke plaats ik kom

Wel online verstuurd, mijn handschrift kan dus niet beoordeeld worden.

Ik heb mail gestuurd met woonplaats

en hints :)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.